Inlägg #121: Postat: 2011-05-11 09:05:00
|
Patrik |
Vad är sannolikheten att mördare listas på listor över sina offer? Det är antagligen dåliga kunskaper i Engelska som spökar igen när trudisarna inte kan förstå.
|
|
Inlägg #122: Postat: 2011-05-11 09:19:00
|
Michael Lundahl |
#119: Där gjorde du det igen Dag... och vad som är än värre är att du hela tiden blandar in fler och fler människor i den här konspirationen... och då håller det inte. När inte ens USAs president lyckas hemlighålla en avsugning, hur f-n - rent ut sagt - förväntar du dig då att jag skall tro på att en konspiration som omfattar tiotusentals människor lyckats hålla helt tätt i tio år?!
Jag ber att få påminna om den här gamla Sourze-artikeln: "Nu kan inget gå fel!" Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #123: Postat: 2011-05-11 09:37:00
|
gustav ahlgren |
#122 Michael det är precis det som är hela grejjen den är inte tät och har aldrig varit. Du avfärdar alla läckor som du påstår inte existerar och som du så fint kallar det konspirationsteorier.
|
|
Inlägg #124: Postat: 2011-05-11 09:38:00
|
Dag Nilsson |
#122 - Michael, hur bedömer du sakinnehållet i följande yttrande: Det enda förfarande som jag känner till att ta fram sanningen på angående passagerarlistorna, är ett rättsligt förfarande där de inblandade människorna vittnar under ed. T.ex. en rättegång där flygbolagen åtalas för tjänstefel - typ bristande säkerhetsrutiner.
|
|
Inlägg #125: Postat: 2011-05-11 09:46:00
|
Michael Lundahl |
#124: Jag bedömer det som att du inte vill släppa taget om påståendet att pasagerarlistorna skulle ha saknat terroristerna och att du - bara för att slippa säga "Jag hade fel om det" - klänger dig fast vid vad helst för halmstrå du kan komma på.
Släpp taget Dag... du hade fel, ok? Har du verkligen så svårt att acceptera det faktum att du - Dag Nilsson - inte är perfekt och faktisk kan ha haft fel om något?
|
|
Inlägg #126: Postat: 2011-05-11 09:46:00
|
Michael Lundahl |
#123: Säg en enda läcka som sagt "Jag var med om den här konspirationen".
|
|
Inlägg #127: Postat: 2011-05-11 09:48:00
|
Michael Lundahl |
#123: Och för övrigt kan vi nu efter detta konstatera att inlägg #116 verkligen var en bluff. :
|
|
Inlägg #128: Postat: 2011-05-11 10:14:00
|
gustav ahlgren |
#127 Michael nej det är det inte. Tror du helt seriöst att alla människor är så dumma att de går på hela den officiella utredningen. Jag vill ha en ny utredning kring det som hände på grund att det är för många frågetecken. Finns det inga obesvarade frågetecken som du uppfattat i den officiella utredningen?
|
|
Inlägg #129: Postat: 2011-05-11 10:23:00
|
Michael Lundahl |
#128: Ett frågetecken... säg mig en fråga, en oklarhet som du vill ha besvarad. Något... vad som helst. Helst något stort och avgörande om du kommer på något sådant.
|
|
Inlägg #130: Postat: 2011-05-11 10:48:00
|
Leif Erlingsson |
Spartacus70, verkligt bra genomgång du gör i #89, Länk: sourze.se . Som jag känner det så framkallas bilden av det nya paradigmet såväl i negativ-form som i postitiv-form väldigt väl såväl i det första fallet av sanningshatarna som positivt av sanningsälskarna, och båda uppenbarar sanningen för den som har ögon att se.
|
|
Inlägg #131: Postat: 2011-05-11 10:48:00
|
mseder |
#129 Du skriver en artikel fylld med spekulationer där du retoriskt försöker undvika att bemöta sanningsrörelsens sakargument med ord som "fantasier". Jag har gett dig tre oklarheter som du inte vill svara på. Du tycker inte om när människor uttrycker annorlunda sanningar på internet än dina egna. Du är fylld av hat mot sanningssägare. Ditt problem är ett personligt problem och endast du kan reda ut det.
|
|
Inlägg #132: Postat: 2011-05-11 11:01:00
|
Michael Lundahl |
mseder: Jag bara ler när jag läser dig därför att du fortsätter att gräva ned dig. :
Efter 130 inlägg i denna tråd har inte en enda trudis kommit med ett påstående i stilen "Nej, författaren har fel därför att...". Inte en enda av de fem olika anledningar jag har skrivit som möjliga drivkrafter att människor försöker sälja fantasier som verkliga har motsagts.
Det enda som har kommit som svar är i stilen "9/11 och NWO är inte alls det fantasier!"... dessutom kryddat med trams i stilen "Du älskar USA så du har fel!".
Patetiskt... riktigt djävla patetiskt är det. När ni trudisar inte har en websida eller en YouTube-länk att kopiera, då är ni helt förlorade. Noll förmåga att leta fakta... noll förmåga att via ett logiskt resonemang dra slutsatser... noll förmåga att bilda ett sammanhängande argument.
Jag har inte ens pekat ut någon Sourze:are här. Det är det som är det riktigt roliga... inte ett enda namn nämns. Allt jag har gjort är att peka på möjliga anledningar till varför en människa kan komma med påståenden som är orimliga, ologiska och/eller rent ut falska, och ändå påstå att det är verklighet.
Trots detta är trudis-gänget "up in arms" och känner ett våldsamt behov att svara. Visst är det lustigt. :
|
|
Inlägg #133: Postat: 2011-05-11 11:12:00
|
gustav ahlgren |
#129 Michael. Det tolkar jag som ett nej. Det var en ganska enkel fråga jag ställde och då ber du mig sällan en annan fråga utan att svara på den första frågan jag ställde. :
|
|
Inlägg #134: Postat: 2011-05-11 11:16:00
|
Michael Lundahl |
#133: Det är du som påstår att det finns oklarheter och frågor och att utredningen därför måste tas upp igen. Jag tog då ett steg tillbaks och bad dig om ett exempel. Det är ett tillmötesgående och en öppning till dialog... jag ger dig en möjlighet att ge din syn på varför ditt påstående har en grund att stå på... jag lyssnar.
Så låt höra: ett exempel som du anser visar på att utredningen måste tas upp igen. En oklarhet, en fråga... låt höra.
|
|
Inlägg #135: Postat: 2011-05-11 11:16:00
|
Dag Nilsson |
#125 - Michael, utgångspunkten för vårt resonemang är - "Är det sant att ingen av de nitton påstådda kaparna fanns upptagna på någon av de fyra listorna? --- Mina uppgifter är att det förhåller sig så. Har du Michael andra uppgifter som tvärtom styrker att kaparna var med på listorna?" --- I och med att du hävdar tillgång till källor som styrker att kaparna fanns upptagna på passagerarlistorna, så släpper jag frågan helt. Jag släpper den därför att vi annars hamnar i trätor om vems källa som är tillförlitlig och det grälet vill jag undvika. --- Om du noga värderar orden i min utgångspunkt så ser du att jag inte säger något alls i sakfrågan. Det enda jag säger är att jag har vissa uppgifter dock utan någon värdering av dessas objektiva värde. --- Det vore ologiskt av mig att säga: Jag hade fel! - eftersom det skulle betyda att jag hade tillgång till full bevisning. Inser du det? --- Om du har full bevisning av sådan kvalitet att den t.ex. skulle hålla i en rättegång riktad mot de fyra flygbolagen angående brister i säkerhetsrutinerna, då skall jag helt nöja mig med detta faktum och lämna denna länk och gå vidare till nästa.
|
|
Inlägg #136: Postat: 2011-05-11 11:24:00
|
Patrik |
Tag nått hårt och slå dig själv i huvudet medan du upprepar "DET VAR LISTOR PÅ OFFREN" tills du fattar att mördarna inte ingår i sådana listor.
|
|
Inlägg #137: Postat: 2011-05-11 11:33:00
|
Dag Nilsson |
#136 - Patrik, vem är det du pratar med?
|
|
Inlägg #138: Postat: 2011-05-11 11:34:00
|
Michael Lundahl |
#135: Jag hade ett långt svar på gång... men Patrik uttryckte det hela bättre.
Släpp halmstrået Dag... du hade fel... punkt i diskussionen om passagerarlistorna.
|
|
Inlägg #139: Postat: 2011-05-11 11:36:00
|
gustav ahlgren |
#134 Det ska du få när jag får tillfälle att se över den officiella rapporten.ingen annan här som kan ställa någon fråga under tiden?
|
|
Inlägg #140: Postat: 2011-05-11 11:49:00
|
Michael Lundahl |
#139: Varsågod... Länk: wtc.nist.gov
FAQ angående några vanliga trudis-invädningar förresten medan vi ändå är på gång: Länk: wtc.nist.gov
Men oavsett detta så måste du väl ändå kunna ta något från minnet vad du anser är ett skäl till att ta upp utredningen igen? Eller har du helt glömt alla sådana och bara fortsätter att hävda att den måste tas upp utan att veta varför?
|
|