Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?

Den här tråden diskuterar artikeln Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?.
Showing page 3 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Inlägg #41: Postat: 2011-05-10 00:09:00
mseder
En hel artikel med spekulationer! Detta är typiskt såväl för Lundahl/Karnefors som för sanningshatare i allmänhet. Inga fakta-bemötande, inga sakargument, ingen vetenskaplig tradition utan bara "dumma dom".
Inlägg #42: Postat: 2011-05-10 00:22:00
Michael Lundahl
mseder: Om du säger det där högt 10 gånger på raken så kanske du till och med börjar tro på det. ; Kommentaren är en reflektion av sig själv: noll svar, bara ett "dumma dig" flämtande.

Det är en klassiker i konspirationsflocken... att beskylla andra för brister man själv har. Kallas projicering för övrigt... att man skjuter ens egna tillkortakommanden ifrån sig och försöker beskylla motparten för dem istället.
Inlägg #43: Postat: 2011-05-10 00:38:00
open minded
Du är en riktigt usel konspiratör michael ettorna har nog en bra grund och ett bevis på att det är många som inte tycker som du.. Men du tror ju fortfarande inte det.. För du ser det som att ettorna enbart kommer från teorister.....
Inlägg #44: Postat: 2011-05-10 01:22:00
Michael Lundahl
Tja vännen... om du vill trösta dig med att rösterna nog/möjligen/förhoppningsvis inte kommer från förnärmade konspirationsteoretiker, ha så kul.

Alla andra inser direkt att det är den sårade och ack så ömtåliga stoltheten som kommer till tals.
Inlägg #45: Postat: 2011-05-10 01:25:00
mseder
"Om du säger det där högt 10 gånger på raken så kanske du till och med börjar tro på det."

Det räcker med en gång för sen kan alla andra studera din artikel och konstatera att allt jag säger är korrekt. Din artikel ÄR PRECIS SOM JAG SÄGER, snacka om kognitiv dissonans!!

Att läsares omdömen om din artikel skrapar i botten borde påverka dig. Men jag vet att det inte gör det för du är bara en liten "sur grabb" som sparkar i gruset.
Inlägg #46: Postat: 2011-05-10 02:10:00
CMO
mseder, vilka är sanningsrörelsens 10 största framgångar de senaste 10 åren? Eller de 5 största om de inte har fler...
Inlägg #47: Postat: 2011-05-10 06:57:00
open minded
"Ibland är det dock inte så... ibland är fantiserande destruktivt. Detta är när människor insisterar på att fantasierna är verklighet. Sådant fantiserande är väsensskilt från sund och befogad kritik eller utveckling i det att den som fantiserar helt förnekar allt som motsäger fantasin, även om det råkar vara verkligheten man förnekar. Fantasi-skaparen argumenterar utifrån en uppdiktad världsbild istället för verkligheten, och försvarar dessutom enträget fantasin." Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv.Det jag vet bygger inte på fantasier utan grundar sig just på verkliga händelser. Artikeln här är ett fantastiskt bevis på långsökta fantasier utan någon grund.
Inlägg #48: Postat: 2011-05-10 06:59:00
Leif Erlingsson
Texten påminner om Erik Åsards fantasier i söndagens Aftonbladet kring konspirationsteorier -- som i sin tur är samma som antitrudisarnas fantasier här på Sourze, så man kan undra om han inte läser denna rad.
Inlägg #49: Postat: 2011-05-10 07:33:00
Michael Lundahl
Det roliga med svaren hittils är att alla trudisar öst sin galla över den - vilket var väntat - men inte en enda har hittlis presenterat så mycket som ett enda argument om varför artikeln skulle vara fel.

Det är så symptomtiskt för trudis-gänget... de börjar med "jag har rätt, de som inte håller med mig har fel" som utgångspunkt och försöker därefter att böja verkligheten så detta skall bli uppfyllt, eller så gör de inte ens det utan bara deklarerar sin överlägsenhet över andra. :-
Inlägg #50: Postat: 2011-05-10 07:36:00
Michael Lundahl
mseder: Du uppfyller nidbilden av en trudis med sådan total tydlighet. :-
Inlägg #51: Postat: 2011-05-10 08:44:00
daniel1978
Michael: intressant att du redan är tillbaka efter din dramatiska sorti i fredags. När du ändå är i farten så passa på att ta en titt på dina egna kommentarer och fråga dig om du verkligen är rätt person att läxa upp andra.

Trudistugget på sourze kommer att fortsätta så länge som det är ett öppet forum och det lär inte räcka med en indignerad artikel för att bli av med dem. Jag har för länge sedan tröttnat på deras idisslande av faktoider och deltar numera i begränsad omfattning i den debatten.
Inlägg #52: Postat: 2011-05-10 08:56:00
Dag Nilsson
#8 - "Dessutom är du inte ofelbar heller Dag. Du förtjänar också granskning och ifrågasättande av det du säger." --- Michael, oftast har vi delade meningar. I detta är vi dock helt överens. --- Dessutom är jag glad över skrivningen att jag f ö r t j ä n a r kritik. Det säger man knappast till den man fullständigt skiter i. --- Jag har behov av granskning och ifrågasättande. En av de stora fördelarna med Sourze är, att jag får mycket mer av detta här än folk omkring mig vågar eller förmår att ge. Här lär jag mig också känna skillnaden på ren ondska riktad mot min person och kritik i vilken jag anar både värme och nyfikenhet - även om den samtidigt kan vara nog så mördande.
Inlägg #53: Postat: 2011-05-10 09:24:00
john
This could be it, the sourze of the antitruthism, that is:

the brits:

"YOURE A CRIMINAL IF YOU BELIEVE IN CONSPIRACY THEORIES"

May 8 LPAC--The British Empire, in its continuing effort to
disguise its criminal activities, has produced two new
"psychological studies" which conclude that people who believe in
conspiracy theories are actually projecting their own moral flaws
onto others. To quote a press release by the University of Kent,
where the studies were carried out: "The research, titled Does
it take one to know one? Endorsement of conspiracy theories is
influenced by personal willingness to conspire, considered the
responses of around 250 UK undergraduates to 17 major alleged
conspiracies, such as the assassinations of Princess Diana and
John F. Kennedy, the faking of the moon landings and the
orchestration of the 9/11 attacks by the U.S. government." The
studies found that the more likely an individual was to conspire
and exploit others for personal gain, the more he or she found
the same conspiracy theories to be plausible. In the words of Dr.
Karen Douglas, "What we have shown is that one reason some
people endorse conspiracy theories is because they project their
own moral tendencies onto the supposed conspirators."
Knowing what we know about the British Empires involvement
in the assassinations of JFK and Diana--and a long list of
others--and in 9/11, terrorism, and the dope trade, we can see
where they might want us to believe such tripe. After all, by
this standard, saying you believe in conspiracies is a virtual
confession that you are a criminal. If you accuse the Brits of
running terrorism, you must be a terrorist yourself! How
convenient. Especially since they are running the biggest
criminal enterprise on the planet.

pardon the english, s’il te plait
Inlägg #54: Postat: 2011-05-10 09:34:00
Michael Lundahl
Daniel: Jag sade att jag var trött på Sourze... inte att jag gett upp på Sourze.

Dag... du är en levande, tänkande kännande människa... självklart är du inte irrelevant. Att du väljer att delta i någonslags diskurs är givetvis en sak att glädjas över.

Det som dock är trist är att du uppfinner dina egna regler för denna interaktion vilket gör det svårt, frustrerande och nästintill omöjligt att komma någonvart. vi kan likna det vid en hockey-match...

Lag Skeptiker står på plan, kittade i skrillor, skydd och hjälm och klara att spela... domaren - redaktionen - är på plats att hålal kolla på läget... och publiken - läsarna - sitter förväntansfulla på läktarna, redo för en underhållande match. In på planen kommer så Lag Trudis...

...i dobbade skor, med en boll under armen och tycker att nu skall vi spela fotboll och menar att alla som inte ställer upp på det är köpta och korrupta bakåtstävare som vägrar se att fotboll är den enda rätta sporten att spela.

Det funkar inte att bara köra sitt eget race och kasta skit på alla andra Dag.
Inlägg #55: Postat: 2011-05-10 09:59:00
Dag Nilsson
#54 - Michael - "
Det som dock är trist är att du uppfinner dina egna regler..." - om så är att jag verkligen gör som du här påstår, vilket jag inte förnekar även om det i så fall sker omedvetet, så betyder det ändå inte att en enda människa behöver följa dessa "regler". --- Angående skitkastningen så vet jag att du har så rätt i det du säger, men jag har en ettrig liten hämnare i mig och ibland bara måste han få komma fram! :-
Inlägg #56: Postat: 2011-05-10 10:24:00
Michael Lundahl
Dag: Men du skrev ju det själv... du skrev själv alledes nyligen att du hittar på egna regler och spelar efter dem istället för att du trivs bättre med det. Leta själv i dina egna kommentarer för de senaste dagarna.
Inlägg #57: Postat: 2011-05-10 10:37:00
open minded
#56 hänvisa gärna till den själv har jag inte sett något sånt. Förstår inte varför dag ska leta upp det när det är du som påpekar det. Dag ajjabajja för att ha egna regler att följa. Undra hur det skulle bli om michaels regler skulleföljas.
Inlägg #58: Postat: 2011-05-10 10:43:00
Michael Lundahl
#57: Nej självklart har du inte sett något sådant eftersom du stänger ditt sinne för allt som är besvärande.

En kul övning: vad sägs om att du letar lite och försöker att - även om du inte håller med i min bedömning - hitta inlägget i fråga? Kom igen... en smula tillmötesgående kan du väl vara? :
Inlägg #59: Postat: 2011-05-10 11:03:00
Michael Lundahl
Hittade det... jag citerar Dag Nilsson, inlägg #18 på denna Länk: sourze.se : Jag har nämligen bestämt mig för att inte längre acceptera och låta mig hunsas av de regler som en viss typ av ytliga människor terroriserar samhällena med. Jag har märkt att spel på deras planhalva är omöjligt att föra till utveckling. --- Det handlar om att en viss grupp i samhället - från överlägsna positioner - försvarar sina verkliga och inbillade privilegier. Så länge jag låter mig förvirras av deras skenvetenskapliga attityd eller tror att de verkligen vill föra samtal, som har en önskan till utveckling och mognad som bärande kraft, så länge är jag chanslös mot dem. --- Jag har sedan en tid tillbaka valt att angripa själva grunden för deras beteende och den är deras skräck för djupet i dem själva! Jag gör detta medvetet och av orsaker som inte kan vara viktigare.
Inlägg #60: Postat: 2011-05-10 11:09:00
steno
Bra debattartikel som har det en sådan ska ha. Aktuell, förargar många, lätt att ge exempel- Toppbetyg
Showing page 3 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Laddar...