|
Inlägg #41: Postat: 2011-05-08 09:49:00
|
|
open minded |
Ett test till.
Rad 1Rad 2
länk">OOOPS
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-05-08 10:44:00
|
|
Spartacus70 |
Herrarna Nilsson och Lundahl är nog frustrerade då kändisskapet dalat och artiklarna varken får lika många läsare eller bra betyg längre. Inte konstigt med tanke på hur många som vaknat och ser saker ur dess rätta perspektiv, dvs det egna. Er masshypnotiserande propaganda funkar inte längre och det kan givetvis vara svårt att förstå, likt vaccinationer i förebyggande syfte. Men fråga gärna våra senaste narkoleptiker om de tycker annorlunda? Jag tycker ni ska hitta en ny sysselsättning och låta utvecklingen bero för den kan ni inte göra något åt. Ni påminner mig om den grupp hemlösaDirty Mike and the boys i filmen "The Other Guys" i scenen där de blir bortdrivna av hjältarna och skriker på vägen bort "Rub your dicks on the car as you run away". Ni är ute, era lögner fungerar inte längre och det enda ni gör numera är smutskastar vanliga hederliga människor som med samma rätt som er egen, gör sin talan hörd.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-05-08 10:52:00
|
|
Pia I |
# 37
Bra inlägg, tror jag! :-
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-05-08 10:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Spartacus70... visst har du rätt i allt du säger... men det du missar att det du skriver bara gäller Sourze. Ni konspirationstokar har skapat ett ap-berg och blivit kungar över det.
Så... länge leve kungen. Må ni har det bra här i er lilla hörna av världen där ni kan hålla er för er själva och vara herre på täppan.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-05-08 11:30:00
|
|
Pia I |
Var och en kan vara sin egen herre på täppan, om han inte gör andra viktigare än sig själv!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-05-08 13:10:00
|
|
Dag Nilsson |
#29 - Jag tror att Lars Nilsson har förstått läget helt rätt. Här gäller det att avslöja debattörernas karaktärer, eftersom att hålla sig till verifierbara fakta inte kan leda någon vart. Och eftersom Lars personifierar ett paradigmskifte, så finner jag honom och hans vänner värda att dröja vid. --- " Jesus svarade: "Vill du vara fullkomlig, gå och sälj vad du äger och ge åt de fattiga. Då ska du få en skatt i himlen. Och kom sedan och följ mig. När den unge mannen hörde detta gick han bedrövad sin väg, ty han ägde mycket "Matt 19:16-22. --- Den rike mannen klarar inte den ångest som är ett ofrånkomligt möte för den som vågar sin egen död och helt överlämnar sig till sitt levande inre. För oss som redan - helt eller delvis - erfarit detta genom personliga krascher är det inte längre lika skrämmande. Tvärtom - det befriar! --- Så icke för vår vän och medmänniska Lars Nilsson. Han inser inte att evolutionens deg snart är fullt genomsyrad. Luk 13:33 Han lever som en vettskrämd dinosuarie i sina dödsdömda storhetsdrömmar där religionen heter pengar. Han söker liv det falska paradis där en rik ger order och de fattiga lyder blint. --- Den Levande Jorden är i full färd med sin förlossning. Pyramidmänniskornas skal - där de har sina medvetanden - kommer ohjälpligt att spricka upp och ge plats åt ett för dem okänt och skrämmande inre. Hård och stel materia tvingas ge plats åt mjukt och följsamt liv. --- Detta kallas evolution och det är ofattbart stort. Vi som redan rasat samman en eller flera gånger vet vad det handlar om. Det är som med vetekornet - först när det faller i jorden och dör bär det rik frukt. --- Den som förlorar sitt liv finner det. Släpp vad du har för händer och låt de döda begrava de döda. Du kan börja överlämnandet redan idag.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-05-08 16:17:00
|
|
Kalle Tuntolej |
Hahahahaha! Gädje! Dag du är underbar! Förstår inte var du får allt ifrån. Snacka om bevingade ord! Kommer att vidarebefordra dem: delad glädje är dubbel glädje. Tror minsann Leif får ta sig i akt på knäpphetsskalan. :- kör hårt Dag! De trud is out there!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-05-08 21:00:00
|
|
Leif Erlingsson |
Som Pia I skriver, bra inlägg Aguirre! Tar slutet igen: "att vissa debattörer på Sourze har verkligheter som jag är främmande för..betyder kanske att jag måste närma mig nya verkligheter...om jag skall förstå nåt. Det är nåt stelt, föråldrat, lite mögligt att att tro på en politisk doktrin, ett system, en skolbokslogik, en verklighetsuppfattning.... Utvecklingen rusar ju på...inom teoretisk fysik, inom psykologi, inom medicin...och även inom strukturomvandlingar i samhället... Jag skulle inte kunna peka ut dagens dårar med nån väldig säkerhet... Men jag vet säkert att de som sitter kvar i gårdagen... de blir till sist dårar i sin anakronism.... Är det inte väldigt mycket "dogma" från din sida i inställningen till det som är "verklighetsfrämmande" för dig ?" Är nu tillbaka, och till Kalle: Det är OK. Jag är ju eg. klokast av dem alla. : .
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-05-08 23:31:00
|
|
Leif Erlingsson |
L. Cienfuegos beskrev 2011-05-05 08:44 på Newsmill Länk: newsmill.se utomordentligt väl genom att citera Torbjörn Sassersson hur de ofta unga aktivisterna tror att det handlar om att mota undan enstaka bedragare inom alternativkunskap, medicin, etc. Men att det inte alls är vad det handlar om, utan att den verkliga agendan är folkbildande "i kollektivet när folk sätts dit till höger och vänster. Folk ser och känner och de rättar in sig leden och sedan håller de käften." Sedan tillägger L. Cienfuegos: "VoF, Sturmark & Co har program speciellt utformade för att locka unga stridbara, och ge dem en känsla av att de är med och bekämpar onda krafter. Med upprop mot medier och liknande lägger de en dimridå kring sina verkliga förehavanden, på helt andra nivåer i samhället. Sättet de vilseleder ungdomar på är inte värt några utmärkelser, men desto mer uppmärksamhet!" SLUT CITAT. Den här sekteristiska verksamheten är, menar jag, det största hotet av dem alla eftersom den skrämmer intellektuella till tystnad lika effektivt som politiska mord, men utan att folk fattar vad som pågår -- mord är betydligt mer politiskt riskabelt för avsändaren... Vi behöver göra även denna verksamhet lika politiskt riskabel!
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2011-05-08 23:41:00
|
|
Leif Erlingsson |
Lundahl/Karnerfors ap-berg?: "Forum för vetenskap och folkbildning" Länk: vof.se
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2011-05-09 10:14:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
#44 Det kan vara på sin plats att påminna om att kvantitet i form av otaliga inlägg, kanske inte är en konsekvens av engagemang utan undersyssleättning.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2011-05-09 11:15:00
|
|
mseder |
Lundahl/Karnefors är sur för att man kritiserar hans USA, mer seriöst än så ska inte det här tas! Andra blir sura och tycker att Sourze tappat eftersom det finns ifrågasättanden från sanningsrörelsen av samhället som inte gillas. Larv! Bemöt istället argument och ta diskussioner.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2011-05-09 11:58:00
|
|
Dag Nilsson |
#51 - Den som ofta hävdar undersysselsättning håller sig sysselsatt!
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2011-05-09 12:11:00
|
|
Dag Nilsson |
Liten sedelärande historia till er som saknar kontakt med ert känsloliv. --- Jag hörde om en kastrerad katt som trots sin olycka inte kunde släppa det verkliga livet. Han kunde visserligen i själv längre, men han utvecklade en imponerande skepticism. Varför kvarteret kryllade av kattungar trots att alla ignorerade hans skarpögda korrektiv, kom han aldrig till insikt om. Detta betydde dock ingenting - han visste i alla fall att han var bäst!
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2011-05-09 12:31:00
|
|
daniel1978 |
Jag har också tröttnat på Sourze och särskilt då den eviga debatten om 9/11, men inte på grund av bombastiska påhopp från skäggot här ovan eller hans kompisar - det rör mig inte i ryggen vad dessa herrar tokstollar tycker - utan därför att diskussionen närs av ett evigt upprapande av sedan länge motbevisade skrönor och anekdoter. Det är lite "never ending story" över det hela. Truthrörelsen får gärna fortsätta sitt pseudovetenskapliga trams, men jag har inte lust att lägga tid på att bemöta stolligheterna längre.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2011-05-09 12:37:00
|
|
Leif Erlingsson |
daniel1978, likadant resonerar mormoner som fortsätter tro på sin motbevisade religion vilket är möjligt p.g.a. fysiska påståenden som är motbevisade. De tröstar sig att alla argument "motbevisats" eftersom andra troende har svarat något, oavsett hur tunt.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2011-05-09 12:40:00
|
|
Patrik |
Instämmer med daniel1978. Förmågan att tro på allt som passar dem parat med oförmågan att kritisk ifrågasätta sina källor ofta totalt ihopfantiserade historier från enstaka kufar gör att det är helt omöjligt att resonera med trudisarna. Det finns säkert ett och annat litet korn av sanning här och där, men det försvinner totalt i den stora mängden totalt dravel som väller ut ur trudislägret.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2011-05-09 12:41:00
|
|
daniel1978 |
Leif, det är möjligt att mormoner och trudisar resonerar på samma sätt. Det vet jag inget om. Kanske har du rätt.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2011-05-09 12:47:00
|
|
Leif Erlingsson |
Daniel, tror bestämt du har problem med läsförståelsen. Det handlar om ditt sätt att resonera.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2011-05-09 12:53:00
|
|
daniel1978 |
#59, det är vad du tror.
|
| |