Valt inlägg:
#29 - Jag tror att Lars Nilsson har förstått läget helt rätt. Här gäller det att avslöja debattörernas karaktärer, eftersom att hålla sig till verifierbara fakta inte kan leda någon vart. Och eftersom Lars personifierar ett paradigmskifte, så finner jag honom och hans vänner värda att dröja vid. --- " Jesus svarade: "Vill du vara fullkomlig, gå och sälj vad du äger och ge åt de fattiga. Då ska du få en skatt i himlen. Och kom sedan och följ mig. När den unge mannen hörde detta gick han bedrövad sin väg, ty han ägde mycket "Matt 19:16-22. --- Den rike mannen klarar inte den ångest som är ett ofrånkomligt möte för den som vågar sin egen död och helt överlämnar sig till sitt levande inre. För oss som redan - helt eller delvis - erfarit detta genom personliga krascher är det inte längre lika skrämmande. Tvärtom - det befriar! --- Så icke för vår vän och medmänniska Lars Nilsson. Han inser inte att evolutionens deg snart är fullt genomsyrad. Luk 13:33 Han lever som en vettskrämd dinosuarie i sina dödsdömda storhetsdrömmar där religionen heter pengar. Han söker liv det falska paradis där en rik ger order och de fattiga lyder blint. --- Den Levande Jorden är i full färd med sin förlossning. Pyramidmänniskornas skal - där de har sina medvetanden - kommer ohjälpligt att spricka upp och ge plats åt ett för dem okänt och skrämmande inre. Hård och stel materia tvingas ge plats åt mjukt och följsamt liv. --- Detta kallas evolution och det är ofattbart stort. Vi som redan rasat samman en eller flera gånger vet vad det handlar om. Det är som med vetekornet - först när det faller i jorden och dör bär det rik frukt. --- Den som förlorar sitt liv finner det. Släpp vad du har för händer och låt de döda begrava de döda. Du kan börja överlämnandet redan idag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?