Att ”döda” ett lik – bin Ladin går igen

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2011-05-06 15:46:00
CMO
#100 Verkligehetens ”Fantomer” är kanske lite mer barnförbjudna än de serietidningar du och AGuran hämtar er information från ...
Inlägg #102: Postat: 2011-05-06 16:00:00
Dag Nilsson
Aguirre, hämta en bred tuschpenna - vi står inför ett nytt all time low! Ska du eller jag rita strecket?
Inlägg #103: Postat: 2011-05-06 16:24:00
Dag Nilsson
Nyss meddelades på CNN att al-Qaida på en internetsida i Pakistan "confirms" att bin Laden är död. --- Vad är den källan värd? Hur kan den källan ha tillgång till bevis på att bin Laden är dödad på sätt som USA beskriver det. Har de också fått tag på DNA-prover? Och vet de i så fall att de inte kan komma från ett annat tillfälle? --- Vanliga kriminalpoliser måste må illa när de hör vilka lösa rykten som kablas ut som sanningar. Ingen utanför de inblandade vet med någon som helst grad av säkerhet om bin Laden alls fanns med. Var finns kritiska journalister?
Inlägg #104: Postat: 2011-05-06 16:48:00
Aguirre
:- Dag...hur dåligt tror du en sån figur som CMO mår på en lång minusskala ? Det är verkligen en själens Jaques Cousteu vi ser på upptäckstsfärd.
Inlägg #105: Postat: 2011-05-06 16:53:00
CMO
#102-104 Vi ytans tvådimensionella människor besväras inte av någon själ, remember.... Försök hålla er "story straight" annars kanske ni inte upplevs som trovärdiga hemska tanke.
Inlägg #106: Postat: 2011-05-06 16:59:00
Aguirre
Jag ber till St:Dymphna för dig CMO
Inlägg #107: Postat: 2011-05-06 17:05:00
CMO
#103 Föresten glömde jag uppenbarligen polishögskolan i min uppräkning av institutioner där Dag uppenbarligen borde anlitas som rektor och föreläsare. En uppgifts trovärdighet vare sig den är journalistisk eller vetenskaplig mäts naturligtvis endast av hur väl den stämmer med Dags och Agurras favorit knas-teorier för dagen.
Inlägg #108: Postat: 2011-05-06 17:27:00
Patrik
Märker att Dag klänger fast vid förhoppningen att hans hjälte Osama Bin Ladin fortfarande skall leva. Kanske Dag hoppas på mer massmord från sin hjälte?
Inlägg #109: Postat: 2011-05-06 17:28:00
Dag Nilsson
#106 - Ge fan i det där, Aguirre! Här jobbar jag för fullt med att dra batyskafen ända ner i Marianergraven. Den där donnan du har fått tag på drar åt fel håll, förstår du väl! Extremt Trieste!
Inlägg #110: Postat: 2011-05-06 18:50:00
Dag Nilsson
#108 - Patrik, jag ger upp! Musan viskar till mig gång på gång - "Försök aldrig lära en häst att vissla, du slösar bara bort din tid och irriterar hästen."
Inlägg #111: Postat: 2011-05-06 19:38:00
CMO
#103 Eftersom det naturligtvis hade varit smaskens för Pakistan om de kunnat visa att USA’s räd på deras territorium hade varit misslyckad, och på så vis genera USA, så kan man ju tillmäta deras uttalanden viss trovärdighet. Om de hade kunnat motbevisa, eller så tvivel om, att UBL faktiskt befunnit sig rakt under näsan på dem hade de rimligen gjort det. Eftersom de har tillgång till och har kunnat förhöra UBL’s hustru och andra personer som befann sig i huset är det inte orimligt att dessa har lämnat detaljer som styrkt USA’s version. Om de nu till äventyrs tror att USA satte så mycket på spel för att plantera ut UBLs hjänsubstans på väggen några kvarter från en av deras militärbaser. Men det är ju naturligtvis bara bristande logik och tvådimensionellt tänkande och, inget som kan mäta sig i trovärdighet med en skarpsinnig och multidimensionell analys utförd av ett universalgeni av Dags, Leifs eller AGurras kaliber.
Inlägg #112: Postat: 2011-05-06 20:27:00
Dag Nilsson
#111 - Eftersom jag höll mig vaken under lektionerna då jag låg i lumpen, så lärde jag mig att ALDRIG tas fiendens information för sann. Har du missat det, CMO? Det var och är ett brott mot soldatreglerna att tro på fiendens utsagor om någonting! --- USA för krig mot Terrorismen. Allt de offentliggör om fienden är - eller måste ses som - del i deras krigföring. Kan du ingenting om krig? Eller missade du bara avsnitten med desinformation i krigstid? Illa i så fall då dessa ansågs mycket viktiga.
Inlägg #113: Postat: 2011-05-06 20:39:00
Aguirre
En "skarpsinnig och multidimensionell analys" ger vi handen att Pakistan har viss ekonomisk nytta av USA...som USA nu skramlar med att dra in..om Pakistan skulle göra saker pinsammare än de redan är för OBushma...PS/att kalla motståndare universalgenier som om att de utnämnt sig till det är en ...halmgubbe heter det visst/
Inlägg #114: Postat: 2011-05-06 20:59:00
Patrik
Problemet med dig Dag är väl att du har fått för dig att du skall lära en häst vissla. Du behöver inte "lära" ut nånting.
Inlägg #115: Postat: 2011-05-06 21:24:00
Dag Nilsson
#114 - Va! Kan du redan vissla?
Inlägg #116: Postat: 2011-05-06 21:42:00
Leif Erlingsson
Aguirre skrev "Se där...redan är hon dumförklarad...Säga vad man vill om dig CMO...du missar inte ett tlfälle att vara ond." #98 Länk: sourze.se . Det är viktigt att snabbt demonstrera konsekvensen för den som vågar vara sig själv. CMO sköter bara sitt jobb. Kommer ihåg att det var likadant på skolgården, den som helt ohämmat vågar vara sig själv måste snabbt straffas för annars kan ju andra ta efter. Och hur ska tyranniet då kunna upprätthållas?!
Inlägg #117: Postat: 2011-05-06 22:07:00
Patrik
".Undrar vad Steve Jobs känner med sin cancer, när han går och glänser i Apples framgångar och spelar seriös företagare ?...Inte konstigt att Bill Gates och andra ger tillbaks hälften av sina oändliga förmögenheter som de snott ihop på det viset..det finns väl inte avlatsbrev nog för sådana företagare...dessa "driftiga entreprenörer" som hyllas och utan dem vore vi ingenting"

Väldigt vad du är avundsjuk. En dödssynd om jag inte minns fel? Utan dem vore vi ingenting? Tror inte de själva någonsin skulle påstå något sådant. Sedan är det en annan sak att många inte är någonting, men det är knappast Steve eller Bills fel. En detalj i samanhanget är att om Steve och Bill inte hade funnits så hade det inte resulterat i en enda mer krona i Agges fickor. Avund är en så patetisk synd.
Inlägg #118: Postat: 2011-05-06 23:17:00
Lasse i Gatan
#78/Leif/Hade tänkt att någon skulle reagera på den här meningen du skrev häromdagen, men icke. Då frågar jag dig nu, vad står det?
Citat:"...i samband med Palme-mord och mordet på hans dotter Anna Lindh, o.s.v..
Inlägg #119: Postat: 2011-05-06 23:45:00
Aguirre
Patrik..Kronor har jag mer än jag behöver...personlig resning och moral..det kan jag jobba på..jag brister...Avund är det inte..snarare glädje över att inte behöva känna de känslor en människa gör när de inser va de de åstadkommit och på vems bekostnad...det som pågår i deras inre när kistan blir tydligare i konturerna, hoppas jag att slippa uppleva..avund...nä...högmod kanske...att jag tror mig vara bättre än dem...kanske högmod Patrik...men jag ser det inte ännu..men jag är inte säker..Jag har inte bara gjort gott i mitt liv heller.
Inlägg #120: Postat: 2011-05-06 23:48:00
Aguirre
Lasse....Palmes oäktingar är inte så intressanta...vad vissa försvars och polisorgan sysslade med är fan så mycket viktigare.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...