Inlägg #21: Postat: 2011-05-04 12:56:00
|
Dag Nilsson |
#19 - Tack Patrik, för din kloka fråga. Mitt problem är att jag inte förmår bevaka all Världens media. Dessutom är mina språkkunskaper dåliga - i synnerhet gäller detta orientaliska språk. Min fantasi säger mig att det kan finnas personer som snappar upp sådant som jag missar - t.ex. du Patrik. Jag hör till dem som tror på samarbete och på att flera par ögon kan se mer än ett par.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-05-04 12:58:00
|
Leif E Ström |
Återigen, övriga världen vet att USA som världens största makt har ett redskap som rättfärdigar alla aktioner som kan skydda förenta staternas ALLA intressen. Intialt heter verktyget CIA och bemöter alla fiender med samma politik och samma vedergällningsprocesser. Det är bara gradskillnaden mellan hot och verkställanden som är olik. Denna icke idéorgansiation sysselsätter
1 milj människor dagligen, amerikanare såväl som utländska agenter. Ingen nu levandes eller framtida ansvarig för CIA:s verksamheter kommer att förändra sin politik oavsett om det handlar om ockupanter, tyska revolutionsromantiker, muslimer eller t.om. svenska medborgare. Det är hederligare, att torgföra sina sympatier för viss terrorism, utan att krydda sin grumliga vattvälling med USA och CIA:s vidrigheter. Men det är ju givetvis direkt avslöjande att göra en consommé som är transparent. Vad undertecknad har för uppfattning specifikt gällande CIA framstår Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-05-04 13:00:00
|
Dag Nilsson |
" - Det är först nu på senare månaderna som man har lyckats börja prata igen med varandra, så nu blir det intressant att se vad som kommer att hända härnäst - om den här processen kommer att stoppa nu, eller om Indien trots allt kommer att fortsätta att förhandla med Pakistan, säger Christer Petterson Ekot-SR." --- Kan detta vara ett motiv? Kanske finns det krafter som vill förhindra ett närmande mellan Indien och Pakistan. Krafter som vill söndring överallt i Världen.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-05-04 13:06:00
|
Leif E Ström |
#20, Vad Lasse menar blir ju inte tydligare då jag felaktigt namnger honom som Mats. Ber om ursäkt.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-05-04 13:08:00
|
Leif E Ström |
#1, Leif-Arne, det mesta du skriver är oftast genomtänkt. Men snälla rara, jag ber - blanda inte in ELVIS i kontexten Lasse Wilhelmsson & Bin Laden.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-05-04 13:10:00
|
Leif-Arne Undvall |
#25 Ok.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-05-04 13:11:00
|
Patrik |
Problemet med det du hoppas på, Dag, är att du upphöjer skvaller, spekulationer och rena fantasier till kunskap. "Uppsnappade" saker är ofta rent dravel utan någon verklighetsförankring. Fördelen med mainsteam media i demokratier är att de i stort INTE går regimers ärenden. Särskillt svenska media, om du är begränsad till dem, är ju extremt kritiska till USA. Om nu någon tror att de skulle gå USAs ärenden så är de ju helt ute och cyklar.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2011-05-04 13:16:00
|
Leif-Arne Undvall |
#25 Theres A Guy Works Down The Chip Shop Swears Hes Elvis Länk: youtube.com Kirsty McColl rememered.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2011-05-04 13:23:00
|
Pia I |
För migförefaller #11 som väldigt dumt!?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2011-05-04 13:23:00
|
Dag Nilsson |
#27 - "Fördelen med mainsteam media i demokratier är att de i stort INTE går regimers ärenden. Särskilt svenska media, om du är begränsad till dem, är ju extremt kritiska till USA. Om nu någon tror att de skulle gå USAs ärenden så är de ju helt ute och cyklar." --- Patrik, i denna fråga har du och jag extremt olika uppfattning. Med ett tillägg: Jag misstror inte bara medias oberoende hållning visavi kapitalstarka intressen, jag anser dessutom att vi lever i en skendemokrati vilken är mer förödande för människosjälen än öppen diktatur.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2011-05-04 13:26:00
|
Patrik |
Skendemokrati??? Värre än en diktatur? Flytta till en diktatur då så får du uppleva på nära håll vad verklig diktatur betyder. Du kan ju försöka diskutera politik på din nya ort och se hur länge det tar innan du "försvinner". Lyckat till!
|
|
Inlägg #32: Postat: 2011-05-04 13:41:00
|
Leif-Arne Undvall |
#29 Sover Dolly Parton på rygg? Självklar är det så dumt att klockorna stannar, i likhet med majoriteten av de här på Sourze presenterade konspirationsteorierna. Emedan är Wilhelmsson något mer förslagen än de andra, då han undviker att dra in de värsta måndåreteorierna.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2011-05-04 14:05:00
|
Per W |
#32 Som tur är så hejas Wilhelmsson på av "måndårarna", vilket måste kännas obekvämt för honom.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2011-05-04 14:16:00
|
Leif-Arne Undvall |
#33 Hm, de kanske i det fördolda verkar för *andra sidan* genom att kontaminera med utkast om rymdödlor, dödstrålar med mera. Som konspirationsteoretiker kan man aldrig vara säker på något.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2011-05-04 15:14:00
|
Thomas L. Aabo |
Lasse artikelförfattaren är tydligen själv en revulotionsromantiker.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2011-05-04 15:16:00
|
Thomas L. Aabo |
Bravo Patrik ! Inlägg 4. du fik mig att skratta. ;- Konspirationsknäppisar - väl talat.
Mörkrädd blir man då man inser att dessa faktisk har rösträtt. Huva!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2011-05-04 15:19:00
|
Thomas L. Aabo |
Dag inlägg 13. "Förnekelse"?! Du kritiserar grandet i din nästas öga utan att se bjälken i ditt eget.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2011-05-04 15:42:00
|
CMO |
Hela sanningsrörelsen och då speciellt den vidriga antisemitiska fraktionen som huserar på Sourze, är byggd på just "förnekelse". Förnekelse av fakta, logik, kunskap, och naturlagar. Wilhelmsson et consortes plockar rykten, påhitt, myter och faktoider lite här och där och försöker med varierande framgång och tröttsam förutsägbarhet få dem att passa in i sina med tiden allt knasigare världsbilder.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2011-05-04 16:01:00
|
Dag Nilsson |
Vad härligt det har blivit att läsa CMO:s små kärleksbrev till oss foliehattar, sedan jag insett att han är tvådimensionell. Dels behöver jag inte längre reta mig på honom och dels förstår jag varför han offrar stora delar av sitt liv på att brottas med människor, som han uppenbarligen föraktar men inte kan leva utan. --- Jag kan varmt rekommendera att till studierna av förnekande även lägga projektion och reaktionsbildning. Inte bara för självkännedomens skull utan även för ökad politisk insiktsfullhet.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2011-05-04 16:34:00
|
Aguirre |
Ja Dag...våran CMO....faktaspäckad som vanligt...han gillar inte sanningsrörelsen...det har han nog fått fram genom åren...undrar när han skall bemöta den med annat än skällsord ?
|
|