Läkemedelsindustrin vill förbjuda läkeörter

Den här tråden diskuterar artikeln Läkemedelsindustrin vill förbjuda läkeörter.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2011-05-03 22:05:00
Blackie
Ja, att säga, -FY!, det där får du inte göra!, till ett barn eller revolterande tonåring vet vi ju alla hur det fungerar!. Speciellt när den tonåringen själv kommer på att den strikta varningen på ett visst område var nästan helt obefogad. Det är väll då som man börjar fundera på vad som mer man blivit varnad för är till stora delar lögner och man kan ge sig på områden som är farliga på riktigt!, eller!?. Korrekt information och ett balanserat förhållande till saker och ting anser jag fungera bättre än lagar där krimminellainkluderar regeringar och diverse multinationella företag kan få mycket högre priser på marknaden!.
Inlägg #22: Postat: 2011-05-03 22:06:00
Blackie
Postade in senaste kommentaren ifrån den tråden här...
Inlägg #23: Postat: 2011-05-04 08:35:00
Jan Olsson
Inget intresse för receptet i #19? -
Inlägg #24: Postat: 2011-05-04 09:38:00
Leif Erlingsson
Mejla det.
Inlägg #25: Postat: 2011-05-04 10:45:00
Blackie
En annan petition: EU: Save Herbal Medicine! Länk: avaaz.org
647,382 have signed 241,000 in the first 24 hours!. Lets get to 1,000,000 Men man får mail där ifrån efter där dom vill man skall skriva under på en del andra petitioner som är helt galna.. men det är upp till var och en vad man tycker är viktigt så klart. Ville bara förvarna för vänlighetens skull ;
Inlägg #26: Postat: 2011-08-06 20:49:00
Leif Erlingsson
SWAT Team antiterrorist styrkor mot entusiaster för rå föda:

Länk: youtube.com

Att notera är att "terrorist" är någon som är från "Terra", dvs från Jorden.  Är du från Jorden så är du terrorist.  Och "antiterrorist styrkor" kan sättas in mot dig.

Det är så jag tolkar det.

Notera kringstående som överväger att göra "citizens arrest" av medlemmarna av SWAT Teamet.

Om vi arresterar maktens hantlangare så kan de inget göra...
Inlägg #27: Postat: 2011-10-28 21:13:00
Leif Erlingsson
Ovaccinerade barn är friskareSusanne Larsson, Epoch Times Sverige:  "Ny studie: Ovaccinerade barn är friskare"  Länk: epochtimes.se .  Man har samlat in hälsodata från 8095 ovaccinerade barn från 15 olika länder och jämfört med data från 17400 vaccinerade barn.  "Ungefär sju procent av de vaccinerade barnen hade utvecklat en autoimmun sjukdom, motsvarande siffra bland de ovaccinerade var 0.35 procent.Totalt sett var hälsan bättre hos de ovaccinerade barnen och de hade också en lägre benägenhet att utveckla andra sjukdomar och hälsoproblem så som bland annat öroninflammation, hösnuva, hyperaktivitet, skolios, epilepsi och migrän."En annan artikel, på Newsvoice, förklarar varför vi har kunnat luras att vacciner skulle vara bra:  De introducerades massivt strax efter att folkhälsan p.g.a. bättre hygien o.s.v. drastiskt förbättrades, se mycket talande grafer på  Länk: newsvoice.se .Det är alltså oansvarigt av föräldrar att ge efter för påtryckningar från skolhälsovård att de ska vaccinera barnen.  Och naturligtvis är det oansvarigt av skolhälsovården att ge efter för påtryckningar från Socialstyrelsen att bedriva massvaccinationer.För vuxna som vaccinerat sig för influensa så kan det ta åratal att avgifta sig och restaurera sig från den hälsoförlust detta ofta orsakar.Se även "Dårhus Tellus 3D"  Länk: sourze.se .
Inlägg #28: Postat: 2012-03-17 15:02:00
Leif Erlingsson
Länk: sourze.se Leif Erlingsson 2011-10-28 21:13 #27:Ovaccinerade barn är friskareDet var läge att "bumpa" detta, m.a.a. ämnet vaccinationer kom upp i annan tråd, Länk: sourze.se , där artikelförfattarinnan undanber sig diskussion av vaccinernas farlighet.
Inlägg #29: Postat: 2012-04-16 19:48:00
Leif Erlingsson
Som jag skrev för ett par timmar sedan i annan tråd,Det jag ser som allvarligt är dessa fundamentalister som vill tvinga alla andra att leva enligt deras verklighetsupplevelse.  För de med andra verklighetsupplevelser kan det innebära sjukdom och död, men det skiter fundamentalister i.  Fundamentalister har i alla tider varit beredda att gå över lik för att alla ska vara enligt deras idéer.Exempel:  Codex Alimentarius Länk: newsvoice.se http://www.healthfreedomusa.org/?page_id157 ,  som i praktiken förhindrar människor från att ta kontrollen över sin egen hälsa samtidigt som man tvingas springa till "pappa"/"mamma" doktorn så snart man behöver justera någon obalans i sin kropp.  Man kan inte komplettera med spårämnen och vitaminer efter sin egen känsla för vad man behöver.  Vi vet ju själva vad som fattas oss om vi lyssnar till kroppen - se t.ex. på gravida som får plötsliga sug efter olika ämnen vartefter fostret behöver vad det behöver.  Det finns många andra exempel på hur fundamentalisterna tar över område efter område och hindrar oss att ta eget ansvar för våra egna liv.
Inlägg #30: Postat: 2012-04-16 23:24:00
Marina Szöges
Leif Erlingsson.
Jag blev nyss hotad av skeptikertrollet Anders att han skulle anmäla mig för att se om han kunde sätta fast mig för "otillbörlig marknadsföring" på Dagens Homeopati och han lade till att andra också hade funderat på det, men inte gjort det än.

Han försöker skrämma mig, men det kan han göra hur mycket han vill, jag blir inte rädd.

Tråkigt nog stämmer det du skriver "fundamentalisterna tar över område efter område och hindrar oss att ta eget ansvar för våra egna liv". Det stämmer och man tror knappt det är sant och skeptikerna väsnas värre än värst.

De skriker efter strängare lagar som ska begränsa oss. Anders tycker att lagarna borde bli strängare, så jag inte kan skriva om homeopati längre på DH.

Likaså på Dagens Medicin debatterar en person som kallar sig "Ingvar" som kom med förslaget att det borde stiftas lagar som tvingar alternativterapeuten betala tillbaka pengar om patienten inte är nöjd. Men han nämnde ingenting om att samma lagar skulle gälla för skolmedicinen.

De verkar ha bråttom på något sätt att begränsa oss, undrar om de börjar bli rädda? Fler och fler människor börjar inse att något är väldigt konstigt med det mesta i vår värld. Och när vi är tillräckligt många som insett det, kommer fundamentalisterna tappa maken och mänskligheten åter bli fri.
Inlägg #31: Postat: 2012-04-17 06:19:00
Anders
Marina Du är ohederlig och förvränger allt. Men det är väl din affärside.
Inlägg #32: Postat: 2012-04-17 07:35:00
Anders
Jag tycker att den marknadsföring av homeopati som Marina Szöges ägnar skulle falla under de lagar som gäller för marknadsföring. När man marknadsför produkter så får man inte påstå vad som helst framför allt inte ljuga. Tyvärr så kan man skriva i en tidning som journalist och då gäller yttrandefriheten. Det betyder att man kan ljuga hur mycket som helst. Det är något som man måste komma ihåg när man läser dessa oseriösa "nättidningar”. Det känns lite absurt att det är så här.
Inlägg #33: Postat: 2012-04-17 09:28:00
Jan Olsson
#30 - En ordning som jag förespråkat sedan 60-talet är just detta Du tog upp här! - Vid uppnått resultat och belåten "kund" erlägges fakturerad avgift! - Om ej fullgott resultat,inga pengar! - Låter väl rimligt,även inom skolmedicinen? - Alltså,betalt när man levererat! - Gäller ju alla andra branscher,eller hur? - Svara gärna!
Inlägg #34: Postat: 2012-04-17 09:48:00
Anders
#30 Givetvis vore det bäst. Speciellt när det gäller felaktiga diagnoser. Men det finns en väsentlig skillnad med homeopati. Homeopati är ju ren bluff och bedrägeri. I det fallet är det självklart att den lurade måste få sina pengar tillbaka. Om bluff och bedrägeri skulle förekomma i den offentliga vården skulle det bli skandal.
Inlägg #35: Postat: 2012-04-17 09:51:00
Anders
Rättelse: Min komentar #34 var riktad till Jan Olsson #33 och int #30
Inlägg #36: Postat: 2012-04-17 09:57:00
Anders
Det låter alltid lika konstigt varje gång Marina Szöges kallar vanliga människor för skeptiker. Hon lever i en värld av konspirationteorier. Chemitrails och andra tokigheter.
Inlägg #37: Postat: 2012-04-17 10:12:00
Marina Szöges
Jan Olsson.
Förslaget blir svårt att få att fungera skulle jag tro. Och den som skulle förlora mest på en sådan lag är skolmedicinen. Vilken jätteapparat för dem att betala tillbaka pengar till alla icke nöjda patienter som valsar runt inom sjukvården.

För du skall betänka är att de allra flesta "kunder" inom alternativmedicinen är nöjda, för annars skulle de inte komma tillbaka och inte heller tipsa släktingar och grannar. Sjukvården är billigare eftersom den är subventionerad med skattemedel.

Den som går till alternativvården betalar skatt till sjukvården men sedan när de går till en alternativterapeut betalar de fullt ut priset, eftersom terapeuten inte är subventionerad av staten. Alltså, nöjda kunder kan till och med betala ett högre pris.
Inlägg #38: Postat: 2012-04-17 10:27:00
Anders
Det finns många som är missnöjda med homeopaterna men de glömmer det och tror att det inte går att kräva pengarna tillbaka. Och det är förmodligen sant. Varför behöver Michael Zazzio polisskydd mot sina patienter. Det visar väl på att det är svårt att klaga på alternativmedicin. De flesta tänker att har man varit så dum så får man skylla sig själv.Länk: blogg.svt.se
Inlägg #39: Postat: 2012-04-17 11:14:00
Jan Olsson
#37 - Varför återkomma om man är botad? - Verkar som om era "patienter" lider av inbillningsjuka,även dom som de rekomenderar,har förmodligen samma "sjuka" - Antagligen har de även besökt skolmedicinen ett flertal ggr,utan att ha blivit hjälpta från sina inbillade åkommor! - Förmodligen är dessa människor,med sina psykosomatiska krämpor,era bästa kunder! - Sambandet,inkännande mottagande och känslan hos "patienten" att bli tagen på allvar äntligen,plus "medicin" ger antagligen en "nöjd" kund! - Dina sista tre rader i #37 tyder på vad jag ovan sagt! - Moliere skrev om detta i en fars,"Den inbillade sjuke"! - Marina Szöges,finns det kontrollerbara bevis på att någon blivit "helad",som haft en verklig sjukdom,med hjälp av homeopatin? - Och som inte hade gått över av sig själv alltså? - Svara gärna!
Inlägg #40: Postat: 2012-04-17 11:15:00
Marina Szöges
Anders, hur kan du veta att de är missnöjda när de redan har glömt det. Om de har glömt hur kan du då veta det? Eller berättade de det för dig, innan de glömde? Och varför glömde de en sådan allvarlig händelse. Viktiga saker brukar man inte glömma, så varför glömde de just denna händelse?

Och vad gäller Zazzio, han har vad jag vet inget polisskydd. Slirade du inte litet på sanningen där?
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...