Inlägg #41: Postat: 2012-04-17 11:26:00
|
Anders |
Marina Du märker ord och läser fel. Din vana trogen. Michael Zazzio var arg och krävde polisskydd. Han anser att han behöver det. Det framgår tydligt av länken.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2012-04-17 11:30:00
|
Marina Szöges |
Jan Olsson
Det finns bevis, både patientfall och studier. Vänligen läs här:
Vetenskap och forskning: Länk: dagenshomeopati.se
Botade patienter: Länk: dagenshomeopati.se
Vad gäller detta att "sjukdom kan gå över av sig själv" är ju mycket vanligt förekommande och är så det skall vara. Vi har ett immunförsvar som ser till att vi tillfrisknar efter sjukdom. Tyvärr fungerar inte immunförsvaret tillfredsställande alla gånger och då behöver vi hjälp.
Kroniska sjukdomar som man haft i många år går sällan över av sig själv. När en person som haft till exempel astma i många år och beroende av kortisonbehandling för att över huvudtaget kunna gå ut, blir fri från astman efter att ha börjat ta homeopatiska läkemedel, kan man inte skylla på att "sjukdomen gick över av sig själv" För varför gick den inte över av sig själv innan den homeopatiska behandlingen?
Läs denna patientberättelse här: Länk: dagenshomeopati.se
|
|
Inlägg #43: Postat: 2012-04-17 11:40:00
|
Anders |
Marina Nu länkar du till din egen oseriösa "nättidning" igen. Tyvärr finns det inga gränser för hur mycket du får skarva ljuga eftersom det du är skyddad av lagarna för yttrandefrihet som vi diskuterade tidigare. Det är sjukt att man kan missbruka yttrandefriheten på detta sätt.
Men har du aldrig tänkt på att du retar många fler än du lurar och att du också skämmer ut dig.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2012-04-17 11:45:00
|
Anders |
Det finns homeopater som påstår att de kan bota Aids och de har till och med "fallstudier". Tyvärr har jag inte kvar länken. Det finns inte någon gräns för hur mycket dessa homeopater kan ljuga. Vem som helst kan påstå att man kan bota Aids och fallstudier är ju bara att ljuga ihop. Jag förstår inte hur folk kan gå på detta.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2012-04-17 11:47:00
|
Anders |
Helt otroligt att man kan få hålla på och sprida propaganda för homeopati utan att någon myndighet har rätt att granska.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2012-04-17 11:54:00
|
Marina Szöges |
Ljuger inte du nu, Anders?
Du skriver i inlägg 41 "Michael Zazzio var arg och krävde polisskydd. Han anser att han behöver det.
Likaså i inlägg 38 skriver du "Varför behöver Michael Zazzio polisskydd mot sina patienter"
Jag har läst artikel, det står ingenting där vare sig att Zazzio kräver polisskydd eller att han behöver det. Artikeln handlar om är en polisanmälan han gjorde men som polisen inte brydde sig om att utreda.
Frågan är om det verkligen är juridiskt tillåtet av en person i anonymitetens beskydd att sprida lögner om andra personer. Du vinklar sanningen grovt och får saker och ting att se väldigt skeva ut. Och dessutom du förorenar debattfälten här, man ledsnar.
Nej du Anders Panders nu drar jag och sätter istället igång och filar på en artikel om homeopati som jag har för avsikt att publicera här på Sourze.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2012-04-17 12:02:00
|
Jan Olsson |
Min slutsats i denna fråga,är att det förmodligen är lika svårt att få rätsida på detta spörsmål,som att övertyga ett Jehovas vittne,om att han/hon är felinformerad om religionen! - Men,var och en blir lycklig på sin livslögn! - En del t.o.m. förmögna! - Ha de bra!
|
|
Inlägg #48: Postat: 2012-04-17 12:15:00
|
Anders |
Marina Kan du inte titta på videon och höra vad Michael Zazzio säger. Han säger inte rent ut att han behöver polisskydd men han vill att polisen skall skydda honom från en av hans missnöjda patienter.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2012-04-17 12:19:00
|
Anders |
Tyvärr verkar det som om man får ljuga hur mycket som helst på dessa forum också. Till och med ljuga och bluffa om egna produkter? Det värsta är att vi som vill att sanningen skall komma fram inte orkar bemöta dessa homeopater varje gång de dyker upp.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2012-04-17 12:21:00
|
Anders |
Det viktiga är väl att dessa lögnare inte får stå oemotsagda när de sprider sin propaganda.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2012-04-17 16:54:00
|
Leif Erlingsson |
Relaterat till denna tråds tema: Den kriminella maffia som sedan ett århundrade har kapat USA slår allt hårdare mot naturfarmare, Länk: newsvoice.se .
|
|
Inlägg #52: Postat: 2012-04-17 17:12:00
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se Marina Szöges 2012-04-16 23:24 #30:De verkar ha bråttom på något sätt att begränsa oss, undrar om de börjar bli rädda? Fler och fler människor börjar inse att något är väldigt konstigt med det mesta i vår värld. Och när vi är tillräckligt många som insett det, kommer fundamentalisterna tappa maken och mänskligheten åter bli fri.Jo. Och när man studerar de större mönstren så blir det ganska tydligt hur vi begränsas. När den alternativa ekonomiska modellen i Vietnam blev framgångsrik så blev det Vietnamkrig, för att inte alternativa lyckade ekonomiska exempel skulle få finnas. Det var i min barndom. Tidigare har vår civilisation förstört för olika naturfolk, men låtit mindre framgångsrika sådana få finnas kvar som avskräckande exempel. Nu som i min länk ovan förstör man för naturfarmare. Tidigare har man förstört för bönderna i Indien. All makt till stora företag, och inga lyckade alternativ, det är agendan. Alla småskaliga alternativ jagas med polis storföretagens fotfolk. Och för övrigt centraliseras även polis och domstolar, för lokala sådana skulle ju kunna välja småfolkets sida...
|
|
Inlägg #53: Postat: 2012-04-17 17:38:00
|
Anders |
Leif Varför länkar du till oseriösa sajter som Newsvoice och varför läser du inte mitt svar till Marinas absurda innlägg. Marina förvränger och misstolkar efter behag för att lura folk. Denna taktik fungera tydligen ibland.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2012-04-17 19:53:00
|
anonym |
Anders vad har du att länka till? Det du gör är lönlöst. Däremot det marina och leif gör är att upplysa med rätt mycket olika informationskällor.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2012-04-17 20:26:00
|
Dippen |
|
|
Inlägg #56: Postat: 2012-04-17 20:28:00
|
Anders |
Har du inte märkt att Leif är snurrig och Marina är oärlig. Man bör inte vara så dum att man inte förstår att det finns oseriösa sajter. Dagens homeopati är ju uppbyggd på lögner och förvanskningar. Marina länkar ju nästan uteslutande till sina egna sidor. Om du inte klarar av att läsa och analysera vetenskapliga artiklar så bör du inte läsa Dagens Homeopati.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2012-04-17 20:35:00
|
Dippen |
If Homeopathy Beats Science Länk: youtube.com till anders Du behöver ett gott skratt, det är du värd.
|
|
Inlägg #58: Postat: 2012-04-17 20:41:00
|
Anders |
54 Jag tror att det blir ganska svårt att lära sig förstå vad homeopati är enbart genom att goggla och följa länkar som man får från olika forum. Det finns visserligen väldigt mycket information på nätet som går att googla fram. Men homeopaterna är mycket aktiva och producerar mängder av vilseledande propaganda och det krävs goda kunskaper för att kunna sålla agnarna från vetet. Jag har inte samlat på mig länkar eftersom jag inte är ute efter att propagera. Jag vill att dessa lögnare skall avslöjas så att de inte kan fortsätta lura människor.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2012-04-18 06:10:00
|
anonym |
#58 Anders
Uppenbarligen så förstår du dig inte på det.
Som jag ser det så används vetenskap enbart för privata intressen. Vetenskap har i 100 år har används till att missleda de verkliga och naturliga lösningarna för att sälja på människor mediciner som är både farliga och hälsofarliga. Medan alla går i tron om att de är ofarliga. Vetenskap är ungefär som en diagnos den bygger enbart på en persons "lösning".
Homeopatin bygger på ett större nätverk som informerar och hjälper varandra att förstå hur det fungerar när de väl förstått att det fungerar.
Ser du skillnaden?
|
|
Inlägg #60: Postat: 2012-04-18 08:28:00
|
Anders |
#58 Jag vet inte om du är homeopat som propagerar eller om du är ett offer för deras propaganda. Det du skriver är lögn. Jag vet mycket mer om homeopati än de flesta och det inkluderar tydligen också dig eftersom du kan ställa en så korkad retorisk fråga. Får jag ställa en fråga till dig också.
Varför förstår du inte att homeopati är en bluff när det är så enkelt att inse detta?
Det är en intressant fråga men jag misstänker att du inte vet eller inte vill svara.
|
|