|
Inlägg #161: Postat: 2011-04-26 23:44:00
|
|
sunnyb |
Aquierre: Har du inte hört det gamla ordspråket:- "Varför avstå ifrån många mäns uppmärksamhet i utbyte emot en mans ouppmärksamhet?"
Jag är inte monogamt lagd men har haft stor tur med mina livskamrater:den förste har jag kvar efter snart 50 år jag o familjen vårdar honom i hemmet för flera svåra strokar sedan snart 10 år:ingen långvård för min Käre o den 4:e efter 35 år.Vi bor alla 3 tillsammans.Jag har bara hittat 4 sådana män under hela mitt liv. Det är nog lättare för en kvinna att få tag i män som inte vill leva helt monogamt:en man har svårare för många kvinnor ser ju fortfarande äktenskapet som en slags försörjning eller trygghet.De tar ofta till lögner o fixar extra sex i hemlighet.Jag skule aldrig kunna leva ett dubbelliv med de jag älskar:att man måste leva det utåt kan jag ju inte ändra på.O eftersom jag aktivt deltagit i denna debatt i 35 år avslutar jag den här o nu.Några länkar på Sourze Länk: sourze.se http://www.sourze.se/Vi_kc3a4nde_alla_till_vad_som_pc3a5gick_runt_Doris_Hopp_10621155.asp
Länk: sourze.se o hur jag själv hamnade i denna branch Länk: sourze.se
Med kramar till mina meddebattörer.
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2011-04-26 23:56:00
|
|
sunnyb |
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2011-04-27 00:33:00
|
|
Aguirre |
CMO "jag har tappat intresset"...det är inte det enda du har tappat.
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2011-04-27 08:47:00
|
|
Dag Nilsson |
#163 - Här Aguirre, undrar jag om du kanske för en analogi lite väl långt. Den nödvändiga förutsättning för att kunna tappa något är väl - som jag ser det - innehav. Menar du Aguirre, att en tidigare historia av innehav kan anses ha förelegat i detta speciella fall?
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2011-04-27 10:13:00
|
|
Leif Erlingsson |
sunnyb #161, kram tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2011-04-27 10:43:00
|
|
Inger Olsson |
Sunny: Aldrig hört talas om enbart flirt och dens f a k t i s k a betydelse, även biologisk sådan??? Du får verkligen påståendet: "Varför avstå ifrån många mäns uppmärksamhet i utbyte emot en mans ouppmärksamhet?" att enbart handla om knull! Du vet verkligen inte skillnaden mellan privat och intimt, vilket en med s j ä l v k ä n s l a mycket väl vet innebörden av. Både i nuet, dåtid och framtid. Du beskriver däremot ingående i kommentarer som #152 #160 #161 - hur du s j ä l v "finns till" för att enbart tillfredsställa någon annans behov! Din människo-syn på kvinnan modern är ju snarare din syn på dig själv och egna självförakt! /// Dock: men det är ju just den sortens människor som jag menar på att man skulle kunna ge ett visst tillstånd för att få fortsätta sitt s k "sexarbete". Av först humanitära skäl. Det finns inget eller ingen i världen som kan "bota" en människa som har noll grundtrygghet från födseln. Den kommer alltid att söka sina egna "sanningar" för e n b a r t överlevandens skull. Ingen politisk agenda kan förändra detta. That´s it.
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2011-04-27 10:49:00
|
|
Inger Olsson |
forts. En annan sak. Jag tror även att om de prostituerade slutade upp med att idealisera sin verksamhet - och därmed även ett idealiserande av torsken som lycklig! - gn att man gav dem i s t ett humanitärt tillstånd för s k verksamhet skulle företeelsen död ut av sig själv på sikt. Utan lagstiftning... Men t ex mer skatt skulle dessa prostituerade alltså inte betala! Tro inte naivt på det ens!
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2011-04-27 11:09:00
|
|
Leif Erlingsson |
En person här ovan har "ställt upp en spegel" för att få syn på sig själv, och det är inte sunnyb.
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2011-04-27 11:11:00
|
|
Inger Olsson |
#150 I kommentaren hävdas: "Vad gäller möjligheten att sälja en njure finns det många som redan nu av filosofiska skäl donerar en njure inte bara till släktingar utan till helt okända människor." Intressant uppgift. M å n g a som donerar u t a n ersättning? Finns det något stöd för detta? I Sverige har man ju, inom sjukvården, uppenbart problem med tillgång till njurar. Det har ju varit problem redan med att en del kan tänka sig att donera organ efter döden men har anfört reservationer som "ej till icke svenskar" m m... /// Det där med altruism filosofi är dock kanske inte så "enkelt". Man talar om plikten och en äkta altruism h e l t osjälvisk handling. Att donera kan kanske handla om plikten att vara en s a s "god människa", men det innebär då ytterst att donatorn då på något sätt kräver att bli bekräftad av mottagaren. För den goda gärningens skull. /// Även om man kan leva ett hyggligt liv med 1 njure, är det ju trots allt en större transplantation/ingrepp. Mycket ska ju trots allt klaffa...
De anser uppenbarligen inte själva att det skulle innebära någon orimlig risk eller lidande för dem." Tycker denna kommentar var intressant.
De flesta anser nog att dessa donatorer gör en berömvärd handling i och de flesta anser nog inte heller att det skulle vara omoraliskt att ta emot en njure från en sådan frivillig donator."...
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2011-04-27 11:15:00
|
|
Inger Olsson |
#169 Sorry. Texten skulle sluta med "Mycket ska ju trots allt klaffa...". Fick citat från # 150 även med. Varmt idag...
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2011-04-27 11:24:00
|
|
Inger Olsson |
#168 För mig är Sunny Börjessons liv en stor tragedi och jag har aldrig uppfattat henne stark. Det hycklar jag heller inte om. Jag skyddar hellre dessa människor av humanitära skäl, än alla dem som spelar på dem och deras elände. Använder dessa människor för att själva må bra. Ditt politiska förtryckarspel på Sourze är bara vidrigt. Ja, du är en genomfalsk jävul i alla dina försök till hjärntvätt. Ge dig alltså inte på småsten när det finns berg att besegra.
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2011-04-27 11:51:00
|
|
Leif Erlingsson |
En Förtappelsens son, månntro? Länk: sourze.se . Som synes av länken så har vi kört detta förut.
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2011-04-27 12:09:00
|
|
Leif Erlingsson |
Som jag skrivit följde själv min länk och vidare på tredje länken från den, "Jag rekommenderar varmt er som utsätts för mental misshandel/"Crazy Making" att jämföra med personliga berättelser från dem som utsätts för samma sak vad gäller religion, se siterna nyss!" Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2011-04-27 14:45:00
|
|
CMO |
#163-164 Nämen såna små retstickor... sån raffinerad kritik har man knappast hört maken till sedan mellanstadiet.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2011-04-27 15:12:00
|
|
Aguirre |
CMO..det spelar ingen roll hur lågt vi lägger oss CMO...vi når aldrig ned till dig...Du representerar i var fråga ett envetet naggande på alla som försöker göra världen ett uns bättre..du är en stereotyp förutsägabar seriefigur..som alltid försvarar människans absoluta moraliska nollpunkt...och ändå ger du dig i diskussionen om och om igen...nu trots att du till vår glädje sagt att du "tappat intresset"...men det var väl för bra för att vara sant..du har hittat det igen tydligen.
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2011-04-27 16:34:00
|
|
CMO |
#175 Ja vi kan ju inte alla vara våldsdyrkande utopister eller antisemitiskt bestrukna psykfall....
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2011-04-27 16:56:00
|
|
CMO |
#176 "anstrukna" heter det visst...
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2011-04-27 17:03:00
|
|
Dag Nilsson |
#177 - Bestrukna eller anstrukna gör ingen skillnad. Du förblir i vilket fall som helst en ynklig liten mobbare.
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2011-04-27 18:53:00
|
|
CMO |
3178 Stackars ynkliga lilla mig ... eh dumma mobbande lilla mig, menar jag....
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2011-04-27 19:11:00
|
|
Aguirre |
Du har en jäkla energi för att ha "tappat intresset" CMO...faktaspäckat som vanligt ser jag.Vad du säger bryr man ju sig inte mkt. om, men att man inte ens kan lita på att du har "tappat intresset" när du själv skriver det..bevisar ju bara hur du inte funkar.
|
| |