Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 1 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Inlägg #1: Postat: 2011-04-13 13:59:00
Bizon
Nu fungerar tydligen kommentarfunktionen igen - då jag skapade en tråd Länk: sourze.se i morse för att kunna kommentera artikeln på Sourze fanns inte den möjligheten eller avatarer på de debattörer som lagt ut sådana - dessutom hängde sej firefox flera gånger - jag misstänker att reklamen blir för tung...
Inlägg #2: Postat: 2011-04-13 14:08:00
Johan
Joakim Steneberg tycks vara av den kristna sorten där all sex är syndigt och fel. Såvida sex inte sker för reproduktion, till Guds ära, är det klandervärt.

Han verkar ju dessutom ha en oerhört bra koll på vad ungdomar i Egalia gör, men inte bara det, han verkar dessutom veta exakt vad som händer dessa ungdomar sedan notera hans precisa angivelser om "vissa", och får det att låta som att man blir en notorisk knarkare om man diskuterar sin sexualitet.

Moralister av detta slag brukar få mig att må dåligt, det är som att det är själva syftet med deras tillvaro. När de är dåligt pålästa och ljuger för att hävda sin sak är det dock nästan värre än att de bara är trångsynta i allmänhet.
Inlägg #3: Postat: 2011-04-13 14:17:00
Aguirre
Kan inte författaren bara lista de former av sex han tycker är ok och inte, så vi vet det ? Han kan ju göra en "normalguide" för alla vilsna ungdomar och vuxna...Tycks vara förbannat intressant för vissa vad andra har för sig i sängen och i buskarna....det är säkert nån slags fili bara det.
Inlägg #4: Postat: 2011-04-13 14:39:00
Inger Olsson
#3 Aguirre: Märkligt... Du som är så emot alla statliga engagemang och hoppar på varenda tjänsteman, tycker att det är ok att ha "statlig" fritidsgård för HBT-trettonåringen... Då gäller visst inte anarkismen när de vuxna styr och ställer...
Inlägg #5: Postat: 2011-04-13 15:09:00
Jan Olsson
Den trångsynthet som vissa debattörer uppvisar här - är av den sorten -som Optikern inte kan reglera! - Svårt fall! - Optikern föll i tårar! - Skulle kanske behövas ett Vidvinkelobjektiv? -
Inlägg #6: Postat: 2011-04-13 15:32:00
Nexa
Har Inger och artikelförfattaren tänkt på att, inte för så länge sen, fanns det ungdomar som tog livet av sig därför att de kände att det som de kände var fel? Kan ni inte tänka er att det kan kännas lugnare för denna grupp av ungdomar att veta att de inte är ensamma? I USA blir en del personer med en sexuell läggning som inte är den som majoriteten har, mördade och många tar livet av sig. Är det då inte bättre att ge folk även ungdomar lite mer fakta?
Inlägg #7: Postat: 2011-04-13 15:45:00
Jan Olsson
Just det Nexa! - Använd vidvinkeloptiken! - Hurra,hurra!
Inlägg #8: Postat: 2011-04-13 16:03:00
Inger Olsson
På 1700-talet, när boken "Den unge Wherters lidande" kom uppstod Werther-effekten och många unga vuxna begick självmord därför att erotik i sig självt var syndigt.../// Som jag skrev tidigare: barn och unga kommer själv när de VILL ha fakta. Jag har sett små barn rent ut sagt äcklade av påtvingad fakta i dagens skolor. Att STYRA 13-åringars sexualitet är, för mig, helt förkastligt, gn att SKAPA HBT-fritidsgårdar. I den ålder har, man i alla tider, vacklat än hit och dit och måste få pröva sig fram och inte låsas in av POLITISKA syften. Det är min yttersta kritik då jag ser att RFSL är inblandade.
Inlägg #9: Postat: 2011-04-13 16:03:00
Inger Olsson
#8 är svar till #6
Inlägg #10: Postat: 2011-04-13 16:37:00
Aguirre
Inger..jag skrev aldrig att det ok att ha en "statlig" fritidgård ? Var har du inbillat dig att du har läst det, ansträng dig lite ? Packa gärna ihop HBT-gården och hela statsapparaten vad det gäller mig. dessutom har vi förhoppningsvis fritt Internet för alla ungdomar idag...så deras sexuella leklusta kan vi vuxna ge fan i....däremot behöver vi kolla upp de vuxna som är jävligt intresserade av ungdomen och deras sex...det är slemmiga fiskar...Den Gamle Jockes lidanden och Lilla Inger och Stora Stygga Vargen...det vore nog farliga skrönor för vår förvillade ungdom :-
Inlägg #11: Postat: 2011-04-13 16:58:00
Inger Olsson
#10 Du får gärna vara rolig på min bekostnad. Om du mår bra av det så bjuder jag på det. Jag kan nog berätta för ungdomar som gör att de tänker sig för både 1 och 2 gånger innan de, på allvar, ger sig in i "den allvarsamma leken"... Men goda råd är dyra. Ha! /// MEN - kan du, trots allt, inte se en poäng med artikeln? Varför skulle man SKAPA och styra enkelspåriga fritidsgårdar? Vilket/vilka är det politiska syftet?
Inlägg #12: Postat: 2011-04-13 17:03:00
Inger Olsson
Forts./ Att ha en öppen och tolerant attityd till människor som tänder på det ena eller andra och som vill leva ut detta förutan att skada någon annan, kan samhället i sig arbeta på - utan att för den sakens skull styra redan 13-åringar, menar jag.
Inlägg #13: Postat: 2011-04-13 17:44:00
Nexa
Inger: Det är en väldigt stor skillnad mellan påtvingad sexualitet av den typen som Konstfack ägnade sig åt mot att bara informera att det finns. Vet inte exakt hur ingående informationen var. Jag hade en elev kille på gymnasiet som gick hand i med sin pojkvän. En lärare ansåg det var provocerande. Hon ansåg inte att det var provocerande när heterosexuella par gjorde samma sak. Man kan inte vara för "hög i halsen" när det gäller ungdomar. Om de inte får infon av de vuxna så skaffar det sig den på andra sätt som t ex en av mina kompisar en homosexuell kille som när han var i yngre tonåren skaffade sig sin första erfarenhet med en mycket äldre gift man. Efter detta skaffade sig hans mamma information från RFSL för att veta hur hon skulle informera sin son.
Inlägg #14: Postat: 2011-04-13 18:13:00
Inger Olsson
#13 Tycker du verksamheten på Egalia, vilken omskrivs i artikeln, är av upplysningskaraktär? Det första jag tänkte när jag läste var: "jaha, ännu en fritidsgård som används av vuxna såklart..." Redan på 70-talet skulle sådana komma att användas av vuxna i klart kriminella syften. Inkl. droger.
Inlägg #15: Postat: 2011-04-13 19:55:00
arga gubben
RSFU håller numera bara på med onormala företelser
Inlägg #16: Postat: 2011-04-13 20:51:00
Lasse Wilhelmson
Jag tycker författaren har skrivit en initierad och välformulerad artikel om en fråga som det finns all anledning att diskutera. Jag håller helt med Inger Olsson i denna fråga. Och än mer styrkt i den uppfattningen blev jag efter att ha läst en artikel på Newsmill som artikeln länkar till i slutet Länk: newsmill.se //////

I vårt samhälle får så kallade minoritetsgrupper alltid mycket stort utrymme och när vi som inte tillhör den som för tillfället råkar vara aktuell och har an annan uppfattning, så blir man som regel anklagad både för att vara intolerant eller värre. Själv har jag till exempel alltid haft svårt att se den exhibitionism som uttrycks i homoparaderna som någonting som som har med alla människors lika värde att göra. //////

Jag tycker att vi har fått någonting som i praktiken kan liknas vid minoriteternas diktatur, vilket kanske tydligast kommer till uttryck i invandrarfrågan, där man automatiskt är "rasist" när man hävdar svensk kultur och svenska värderingar. Men när det gäller de sexuella preferensernas sociala uttryck, så tillhör de väl ändå privatlivet och huvudsakligen sängkammaren. När man tar del av debatten, få man närmast känslan av att heterosexalitet är fördomsfullt och tvåkönade äktenskap ett hot mot jämlikheten.
Inlägg #17: Postat: 2011-04-13 21:46:00
Nexa
Lasse: Jag kan inte hålla med om att artikeln är välformulerad. Antagligen tar den upp ett av dina favoritämnen och därför applåderar du den. Läs den igen. I artikeln används ordet feminism t ex i olika kombinationer av ord. Egentligen, om man analyserar artikeln så används ordet feminism i betydelsen dålig. Att använda sig av ett värdeladdat ord så där utan att förklara vilket värde man själv lägger i det gör att artikeln är totalt värdelös. Det enda man kan läsa ut av artikeln är att författaren ogillar kvinnor och allt som har med kvinnor eller homosexuella män att göra, klumpas ihop under ordet feminism. Mycket märkligt. Har inte ens hört en sån förenklad bild av andra anti-feminister.
Inlägg #18: Postat: 2011-04-13 22:12:00
Bizon
Citat inger olsson//Som jag skrev tidigare: barn och unga kommer själv när de VILL ha fakta//sc. Tror du att dom tvingas till hbt-gården? Ingen ska "STYRA 13-åringars sexualitet" inte ens inskränkta människor som anser att dessa personer inte behöver medmänniskor som förstår deras livssituation. Som du förstår är sånt snack för mej just vad du kallar - "helt förkastligt" och riktigt sjukt. Och sedan kan man ju undra vad du menar då du säger "I den ålder har, man i alla tider, vacklat än hit och dit och måste få pröva sig fram" Jaha??? sedan spär du på med "inte låsas in av POLITISKA syften" - så du tror att ungar tar sej till Sveavägen på måndagar fast dom inte vill och låter sej låsas av "POLITISKA syften" - kan bara säja att du grovt underskattar ungdomar.
Inlägg #19: Postat: 2011-04-13 22:16:00
Bizon
Citat Inger Olsson//Att ha en öppen och tolerant attityd till människor som tänder på det ena eller andra och som vill leva ut detta förutan att skada någon annan, kan samhället i sig arbeta på//sc Detta är nog det vettigaste du uttryckt, men så har du tagit det från mej ;-
Inlägg #20: Postat: 2011-04-13 22:19:00
Bizon
Ja Nexa #13 Ungar är sådana till sin natur - dom skaffar sej de erfarenheter dom önskar - eller de faders- eller moders-figurer dom saknar.
Showing page 1 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Laddar...