Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag tycker författaren har skrivit en initierad och välformulerad artikel om en fråga som det finns all anledning att diskutera. Jag håller helt med Inger Olsson i denna fråga. Och än mer styrkt i den uppfattningen blev jag efter att ha läst en artikel på Newsmill som artikeln länkar till i slutet http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/24/rfsu-j-nsar-vilseleder-om-sex ////// I vårt samhälle får så kallade minoritetsgrupper alltid mycket stort utrymme och när vi som inte tillhör den som för tillfället råkar vara aktuell och har an annan uppfattning, så blir man som regel anklagad både för att vara intolerant eller värre. Själv har jag till exempel alltid haft svårt att se den exhibitionism som uttrycks i homoparaderna som någonting som som har med alla människors lika värde att göra. ////// Jag tycker att vi har fått någonting som i praktiken kan liknas vid minoriteternas diktatur, vilket kanske tydligast kommer till uttryck i invandrarfrågan, där man automatiskt är "rasist" när man hävdar svensk kultur och svenska värderingar. Men när det gäller de sexuella preferensernas sociala uttryck, så tillhör de väl ändå privatlivet och huvudsakligen sängkammaren. När man tar del av debatten, få man närmast känslan av att heterosexalitet är fördomsfullt och tvåkönade äktenskap ett hot mot jämlikheten.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?