|
Inlägg #21: Postat: 2011-04-08 13:48:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Inlägg 16 måste vara medlem av jehovas vittnen. jisses.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-04-08 22:45:00
|
|
Lennie Tofft |
#18 EAP: Hade jag varit mer noggrann och precis hade artikeln svällt ut till en hel bok. Artikelns huvudsyfte är inte att ge en djuplodande beskrivning utan en översikt över vanliga missförstånd i samhället. #20 Thomas L Aabo: För det första tror jag inte att människan ursprungligen hade en medellivslängd på 35 år, utan mycket längre. För det andra så är jag inte emot teknisk utveckling generellt, bara sådan teknisk utveckling som är destruktiv och inte är i harmoni med naturen. Det där med Jehovas vittnen tänker jag inte ens kommentera.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-04-08 23:00:00
|
|
Aguirre |
Vad gäller medellivslängd så är den nästan enbart beroende på spädbarnsdödlighet, det skiljer sig inte så mycket i övrigt. Vad gäller tankar om utomjordingar och dylikt, så verkar de ha en livslängd som passerat "bäst-före-datum" för länge sedan.vad gäller EAP, så behöver de stackarna verkligen en enda politisk fråga där de för ovanlighetens skull har rätt...det unnar jag dem.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-04-11 20:42:00
|
|
Lasse Wilhelmson |
Det var vida svängar med konkreta exempel, välskrivet och läsvärt. Så kan det bli när tanken är fri ....
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-04-12 10:09:00
|
|
Krillle |
Kul att se att kunskapen om luciferianerna har börjat sprida sig, här har du en som inte kommer att förlöjliga dig. Håller med också om det du skriver om onani.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2011-04-12 14:14:00
|
|
Kalle |
Lennie: Tror du också att den moderna psykiatrin är skapad av "satanister"? Är medicin och psykiatri av ondo?
Du skriver i inlägg #7 att: "Det har funnits ett perfekt samhälle på denna Jord, före den händelse som kallas syndafallet i Bibeln, då utomjordiska varelser ormen i trädet kom hit och började manipulera människan."
1. Vad är ett perfekt samhälle? På vilka grunder är ett samhälle perfekt enligt dig?
2. Hur har du kommit fram till att utomjordiska varelser har besökt jorden och manipulerat människor? På vilket sätt skedde dessa manipulationer och hur har du förvissat dig om hur manipuleringen skedde?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2011-04-20 00:49:00
|
|
Lennie Tofft |
Kalle: När det gäller den moderna psykiatrin så är jag övertygad om att de som skapat den inte haft människors bästa i åtanke, snarare tvärtom, sen om man ska använda ordet satanister, sadister, emotionellt störda människor eller någon annan benämning, det är upp till var och en. Jag är övertygad om att medicinen och psykiatrin är av ondo, då den i sitt angripande av olika sjukdomar, ofta också angriper och skadar kroppen. Cellgifter t.ex. dödar även vanliga celler, kerurgiska ingrepp kan skada kroppens chakran, psykofarmaka gör människor överviktiga och försämrar den kognitiva funktionen o.s.v. Ett perfekt samhälle är ett samhälle i vilket alla levande varelser till fullo tillåts uttrycka sig själva och sitt innersta väsen på alla livets plan, och ett sådant samhälle är perfekt på den grunden att det är levande, på individnivå sävl som i helheten. Att leva är att lyssna till och uttrycka sin själ/sitt hjärta, för genom detta kan själsenergin strömma genom kroppen och den omgivning vari den bor, och göra dem levande. Vad gäller den genetiska manipulationen av människan så förlitar jag mig på dels olika skapelsemyter, dels Dolores Cannons böcker som källa. Jag tror att den skett 1 på konstgjord väg av goda utomjordingar i syfte att tillföra oss nytt DNA och påskynda vår evolution, samt 2 på naturlig väg av illasinnade utomjordingar, i syfte att skapa en hybridras Illuminati eller hybrid bloodlines, samt 3 av samma varelser på konstgjord väg i syfte att "stänga av" människans mediala förmåga. Utöver detta har människan 4 tillförts utomjordiskt DNA på naturlig väg av kraschlandade utomjordiska varelser.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2011-04-20 01:01:00
|
|
Lennie Tofft |
Med "på naturlig väg" syftar jag i ovanstående inlägg på fortplantning.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-11-30 21:03:00
|
|
Leif Erlingsson |
Ang. ämnet för tråden/artikeln, se den anglosaxiska agendan Länk: sourze.se och Länk: projectcamelot.org http://projectcamelot.org/lang/sv/anglo_saxon_mission_sv.html . De verkliga Nazisterna/Satanisterna styr än, det var syndabockar man offrade i mitten av förra seklet. Visst, de hade också "smutsiga tassar", men det viktiga är att all skuld lades på dem, för att vi inte skulle tänka så mycket på vilka som gjort de riktigt onda sakerna. Och, viktigast av allt, för att vi inte ska kunna se vad som håller på att ske därvidlag.Men till "smådjävlarna" hälsar jag, det finns en ny spelare på plan...Er "spelbok" funkar inte längre. Dessutom, majoriteten av världens länder har övergett er. Vad ska ni göra åt det?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2011-12-21 23:37:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag glömmer själv ofta bort vad jag redan förut egentligen visste, se förra kommentaren i tråden Länk: sourze.se , och frågar mig själv vad det är i vår värld som sätter stopp för kärlek och överflöd. Trauma och lidande, är ju vad vi istället får. Och det utan någon rimlig uppenbar orsak, när man väl vet vad som är möjligt "Fantasikrisen" Länk: google.com , "Thrive" Länk: google.com , "WantToKnow" Länk: sourze.se . Till sist återkommer den reflekterande tanken hos iallafall mig själv till den ständiga slutsatsen att det måste vara fråga om någon ickemänsklig makt som driver en sådan för människan totalt negativ agenda. Religionerna talar om "Satan", och det är ju en rimlig ettikett man kan använda. Något utomjordiskt och/eller transdimensionellt intresse handlar det uppenbarligen i varje fall om. Någon annan rimlig förklaring kan i varje fall inte jag finna. Kan någon annan?
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2011-12-22 11:17:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag fick något slags svar på min fråga Länk: sourze.se i natt, genom en dröm. Jag förstår efter det svaret hur man kan bli värvad av utomjordiska intressen. Ganska trivialt, egentligen. Du upptäcker en överlägsen organisation som ger dig en ny trygghet i tillvaron, mer känsla av kontroll. Och de har resurser du inte drömt om. När jag vaknade förstod jag verkligen Moses och grabbarna!
|
| |