Inlägg #41: Postat: 2011-03-31 20:05:00
|
CMO |
Att anklaga och hetsa mot någon som helst identifierbar grupp vare sig det är amerikaner, frimurare, kommunister, muslimer, nazister, eller feminister och att anklaga dem för att ligga bakom terrorbrott, politiska mord, manipulering av banksystemet, narkotikahandeln etc etc utan att lägga fram trovärdiga bevis och att dra en hel grupp i smutsen är naturligtvis förkastligt. Men ...konspirationsteorier har tyvärr stor attraktionskraft på undersysselsatta idioter med internetanslutning.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-03-31 20:05:00
|
Leif-Arne Undvall |
"Tillåt mig att avbryta alla kommentarer om sionismen".. varför då?
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-03-31 20:16:00
|
Kalle Tuntolej |
Det Dag, Leffe o co ägnar sig åt på detta forum är exakr samma sak som ägde rum i trettiotalets Tyskland eller Sovjetunionen. Stigmatisering av andra människor ser ut exakt på detta vis, sedan må de vara armenier, muslimer eller sionister. Man anklagar dem för att vara dåliga som människor, snart sagt per se, och ser den slytliga lösningen som något gott. Lina, Icke, Zeitgeist, sions vise protokoll. Allt är de resultatet av samma sak: låg kunskap och utanförskap, med betoning på det senare. Drivkrafter i alla rasistiska rörelser.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-03-31 20:43:00
|
Lordchaos |
#39-40 Jag vill kommentera en detalj i det du skriver där: Det är sant att sionism vardagsvis avser staten Israel, men begreppet är vidare än så för de som talar om "New World Order" i sammanhanget. I det sammanhanget avser Sion ej enbart Israel, utan hela världen. Under detta begrepp ryms folk ur alla folkslag och nationer och det finns förutom judar även kristna, ateister och andra grupperingar under detta paraply. Och det finns inga meningsskiljaktigheter dem emellan, åtminstone inte mer än vad som kan finnas inom ett politiskt parti. De har alla samma mål, en värld under ett styre, och vilka som ska styra vill jag inte gå in på här. Att det finns många judar som är anti-sionister är därför inte bara fullt möjligt utan en absolut verklighet, och flera är de judar som genomskådat sionismen och helhjärtat opponerar den, dessa personer visar enormt kurage och är värda beundran eftersom de får lida med än övriga för sitt ställningstagande.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-03-31 20:43:00
|
Dag Nilsson |
#41 - Äntligen vet vi vad som drar CMO till våra små spekulationer. Vi har det från hans egen självanalys som får sägas vara både ljusbringande, modig och träffsäker. Hör bara med vilken insiktsfullhet sanningen friläggs --- "...konspirationsteorier har tyvärr stor attraktionskraft på undersysselsatta idioter med internetanslutning." --- Vem vet, kanske kan CMO - vad det lider - själv komma att bidra med något av intresse. Än så länge är det ju lite "envägs" - om man säger.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-03-31 20:47:00
|
Lordchaos |
#43 Vilken förföljelse ägande sig Sovjetunionen åt menar du Kalle? Judar?
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-03-31 20:51:00
|
Dag Nilsson |
#41 - Vilka var Sternligan? Vilka sprängde Kung Davids Hotell? Vilka mördade Folke Bernadotte? Finns det möjligen någon koppling till sionism här?
|
|
Inlägg #48: Postat: 2011-03-31 20:58:00
|
forsblom |
Diskussionen har lämnat fågelboet! Är det ingen som undrar, liksom artikelförfattaren, varför Libyen är en dyr reklam för JAS?
|
|
Inlägg #49: Postat: 2011-03-31 21:14:00
|
Kalle Tuntolej |
LC: glutta en sväng i Pravda idag, eller läs din historia fast det kan ju bli svårt då ni svärjer er fria gång efter annan från vetenskap och kunskap...
|
|
Inlägg #50: Postat: 2011-03-31 21:26:00
|
Leif Erlingsson |
Såvitt jag kan komma ihåg så har jag sagt att utomjordingarna alltid har varit här. De som är religiösa kallar dem gudar. Jahve et al. Däremot har jag länkat till folk som menar att alla kommer att fatta detta snart. Det är kanske det Kalle tänker på?
|
|
Inlägg #51: Postat: 2011-03-31 21:35:00
|
Leif Erlingsson |
Själv är jag förresten prosemit, eftersom jag är för semiters liksom allas rättigheter. En sann prosemit är enligt sionisterna ”antisemit” då det är deras ord för ”judehatare” som i sin tur är hur de definierar en äkta prosemit, som i de flesta fall är en person som värnar om allas rättigheter. Här på forumet kritiseras vi ofta av anti-prosemiter, d.v.s. enligt sionisterna anti-antisemiter antisemiter enligt normal logik, då sionister och deras ordbok som vi tvingats följa tillämpar omvänd logik. Det som driver mig är rättvisepatos och ansvarskänsla att göra allt vad som står i min makt för att medvetandegöra en komatös befolkning.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2011-03-31 21:46:00
|
Leif Erlingsson |
Kalle #43, Länk: sourze.se , jag säger inte att anti-goyisterna är dåliga som människor, jag säger att det är en farlig ideologi. Särskilt för mig, som ju är goyim.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2011-03-31 21:57:00
|
Leif Erlingsson |
Nu hittade jag vem det var som sa att utomjordingarna kommer. Det var en viss "Kalle Trixter": "Bäste Spartacus! SANNINGEN kommer att chocka tvivlarna. Då det stora RIKET faller, kommer TVIVLARNA att skämmas att de förnekade det uppenbara. SE HERRENS ORD! Utomjordingarna kommer i december. Gasbomberna är bara en del av DEN STORA HJÄRNANS TANKAR. Då vi är TIO MILJARDER är hjärnan klar. VI är FRÄLSARNA. Vi ser det de INTE kan se. VI är de hemliga GENIERNA, som PENTAGON fruktar, ehuru de kan se via sin massiva underrättelseverksamhet hur SPARTACUS, LEIF och DAG lämnar deras sinistra planer alltmer i öppen dager. DÖM OM DERAS BESTÖRTNING! Nu skall jag som den enkla människa jag är stiga ut och räkna rördelar. /Som alltid på knä för RIKETS HERRAR och deras SÄNDEBUD. amen" I sanning en märklig profet. Återfanns på
#262, Länk: sourze.se i "Foliehattar spekulerar om 11 september" tråden. I inlägg #118, Länk: sourze.se nämner "Kalle Tuntolej" att "Leif, en av din kollegor, visar på att utomjordningarna kommer i december". Vad säger man?
|
|
Inlägg #54: Postat: 2011-03-31 22:15:00
|
Kalle Tuntolej |
Att satir inte var din starka sida borde jag ju ha vetat Leif... Tyvärr är det inte fullt så satiriskt som jag kanske hade önskat. Ty du har ju faktiskt pekat på allt det som står där Leif. Det är den fulla - nåväl, nu skall jag inte förhäva mig - vidden av din knasighet. Det är fortfarande din diskussion Leif. Rolig! Men knasig
|
|
Inlägg #55: Postat: 2011-03-31 22:26:00
|
Leif Erlingsson |
PS ang. trettiotalets Tyskland: Jämför med det politiska klimatet i dagens USA, finns det någon skillnad?! Ingendera är dock enligt min åsikt befogat. Befogat var däremot att i Tyskland inför kriget internera en homogen grupp som förklarat krig med det egna landet. Det var inget konstigt med det, USA internerade också människor som man trodde inte var lojala. I Tyskland är den den judiska gruppen jag tänker på. Själva interneringen var inte mer anmärkningsvärd än de motsvarigheter som skedde i USA och i andra länder. Det som kan kritiseras är att många dog. Det påstås att detta var avsikten. Men många dog i USA:s läger i Tyskland efter krigsslutet. Var det avsikten? I den mån det var avsiktligt så är det i båda fallen helt förkastligt. Man har byggt bevisföringen på några enstaka vittnesmål. Så tunt är det faktiskt. Men det är ändå sant, för säger man något annat så är man ond. Så om man skapar samma historia om några år i USA blir det då sant där också? För det politiska hets-klimatet är ju minst lika förkastligt... Men det jag och andra gör här på forumet är rena gentlemannaklubben jämfört med en Fox News OReilley Factor.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2011-03-31 22:36:00
|
Leif Erlingsson |
#54, Länk: sourze.se , nä, jag har inte sagt allt som står där. Men den som vill påstå att jag sagt något har säkert vett att inte gå på vad en "Kalle Trixter" skriver, så jag låter det stanna vid det.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2011-03-31 22:42:00
|
Kalle Tuntolej |
Nej Leif. Men låt oss säga så här: antag att man byggde det hela på blott ett fåtal flummiga vittnesmål. Det vore ändå enormt mycket starkare än det som du bygger dina knäpp-teser på. Och vad avser det som skedde i Tyskland före under och efter kriget: få ting är så genomlysta. hundratusentals vittnen, tusentals böcker, forskningsraporter och erkännanden. Men det motsatta underbyggs av revisionioster ärlden över, som av en eller annan anlending inte känner sig välkomna i samhället. De måste ha ett jobb att gå till, och det borde du också ha Leif - om inte annat för att ha lite kontakt med vanliga människor. men jag fattar att det är lite speciellt att vara konspirationsteoretiker, ty då dras man likt flugan mot eldsflamman till allt som saknar vetenskaplig grund. kul Leif! Intressant och fascinerande, men också något som i andras händer än dina vållat död och förintelse. Du har av någon outgrundlig anledning, som säkert ligger förborgad i barndom och något sorts intellektuellt dilemma, valt att hänga upp dig på sådant som saknar all vetenskaplig grund. Det är... låt oss kalla det knäppt. Räcker långt i sammanhanget
|
|
Inlägg #58: Postat: 2011-03-31 22:59:00
|
Leif Erlingsson |
Föreslår att du i den här länkade -- Länk: alazerius.wordpress.com -- tråden presenterar dina hundratusentals vittnen. Många har skrivit att det skulle finnas alla dessa vittnesmål som bevis, men av någon anledning så är det inte lika lätt att producera dem. Märk väl, det räcker inte med att ha varit i ett läger, man måste ha sett det oegentliga också. Lägg det på länken nyss, de skulle uppskatta denna information. Det är fler än jag som saknar den.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2011-03-31 23:09:00
|
Lordchaos |
Well, nu är det "bara" sex utrotningsläger kvar enligt wikki Länk: en.wikipedia.org resten fick "stänga" och bli vanlga arbetsläger i takt med att vetenskapen ej mer kunde stödja "bevisen" för utrotning. Till och med Auschwitz I har blivit vad det var, ett arbetsläger, helt enligt texten "Arbeit macht frei". Är inte detta ett glädjebudskap?
|
|
Inlägg #60: Postat: 2011-03-31 23:18:00
|
Lordchaos |
Fast det där var verkligen off topic, sorry. Ang JAS så är kanske reklamen endast en välkommen bieffekt, den verkliga anledningen till "ingripandet" torde vara "de fattigas krig mot de rika", varvid Libyen är de rika och mobbargänget de som kommer från dåliga hemförhållande
|
|