Valt inlägg:
PS ang. trettiotalets Tyskland: Jämför med det politiska klimatet i dagens USA, finns det någon skillnad?! Ingendera är dock enligt min åsikt befogat. Befogat var däremot att i Tyskland inför kriget internera en homogen grupp som förklarat krig med det egna landet. Det var inget konstigt med det, USA internerade också människor som man trodde inte var lojala. I Tyskland är den den judiska gruppen jag tänker på. Själva interneringen var inte mer anmärkningsvärd än de motsvarigheter som skedde i USA och i andra länder. Det som kan kritiseras är att många dog. Det påstås att detta var avsikten. Men många dog i USA:s läger i Tyskland efter krigsslutet. Var det avsikten? I den mån det var avsiktligt så är det i båda fallen helt förkastligt. Man har byggt bevisföringen på några enstaka vittnesmål. Så tunt är det faktiskt. Men det är ändå sant, för säger man något annat så är man ond. Så om man skapar samma historia om några år i USA blir det då sant där också? För det politiska hets-klimatet är ju minst lika förkastligt... Men det jag och andra gör här på forumet är rena gentlemannaklubben jämfört med en Fox News OReilley Factor.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?