|
Inlägg #241: Postat: 2011-04-19 02:44:00
|
|
oscar berven |
den länken och din tidigare ubuntirising länk passar ju bra till ; Terence McKenna sa, Culture is your operating system. Följdriktigt frågar man sig; Vem installerar det?, Vem uppgraderar det? Är fri mjukvara/Open Source bra nog?
|
| |
|
Inlägg #242: Postat: 2011-04-19 02:57:00
|
|
Aguirre |
Bra frågor oscar.. som jag inte utan att geniförklara mig skall svara på...men som ett av mina favoritcitat lyder...ang fri mjukvara..."Det är alltid fri ost i en råttfälla"
|
| |
|
Inlägg #243: Postat: 2011-04-19 03:46:00
|
|
oscar berven |
ook, so hows that workin out? Fällan har redan slagit igen och fältet öppet?
|
| |
|
Inlägg #244: Postat: 2011-04-19 04:51:00
|
|
Aguirre |
få gratis program och var beroende av nåns tillfälliga väl/illvilja eller lär dig programmera....det är väl alternativen...Om kulturen är ditt medlevererade operativsystem....så bygg ett eget....format:oscar/install:fuzzylogic.exe/language;binaryrheomode
...kanske skall du ta "save copy of last working installation" ifall det skiter sig :-
|
| |
|
Inlägg #245: Postat: 2011-04-19 09:16:00
|
|
oscar berven |
ait then friends ... jag ser fållan/fällan som redan ihopaslagen, inget är fritt och vi är faktiskt programmerade Länk: wik.inormous.net , och ett systemfel har uppstått Länk: wik.inormous.net fågel fenix har nu gått under i sig själv .. det är bara att kicka igång ny –fri kod– .. yes .. som fuller sa “You never change things by fighting the existing reality. To change something, build a new model that makes the existing model obsolete.”
|
| |
|
Inlägg #246: Postat: 2011-04-19 19:57:00
|
|
Lordchaos |
|
| |
|
Inlägg #247: Postat: 2011-04-20 06:48:00
|
|
axel |
|
| |
|
Inlägg #248: Postat: 2011-08-04 03:53:00
|
|
Lennart Asp |
Halkade in på den här debatten och fastnade för den flera timmar och kunde sedan inte sluta förrän jag läst varje inlägg 1 - 247! Lite småbusigt anarkistiskt gav jag artikeln betyget 5, höjande betyget från 2,2 til 2,4, för att jag på något sätt ville belöna själva debatten, fast själva artikeln kanske bara var värd en godkänd 3:a. Varför jag blev så fascinerad av debatten att jag försakade den goda nattsömnen? Tja, det kändes lite grand som att andas in en fläkt av frisk luft efter att tvingats vistas allt för länge i ett litet kvavt rum i tidigare "debatter"! 247 mestadels kunniga och insiktsfulla inlägg som håller sig till ämnet nästan hela tiden utan att helt flippra ut i den vanliga pajkastningen och allt för uppenbara sidospår, såsom "statsfeminismen" som smittar ner så gott som alla andra debatter. Måste var rekord på Sourze att hålla sig till ämnet nästan hela tiden så lång tid? Och att argument mestadels bemöttes med motargument och inget annat! Skulle vi inte kunna kulturminnesmärka den här marathondebatten?
|
| |
|
Inlägg #249: Postat: 2011-08-04 04:16:00
|
|
Lennart Asp |
Ett påpekande bara innan en viss person som kanske hade semester under ursprungsdebatten ? kommer och kidnappar den här debatten också; Det nazistiska folkmordet på judar, romer, anarkister, kommunister homo/lesbiska m.m. föregicks av det armeniska folkmordet...
"Jag har givit order till mina dödsenheter att utan nåd eller medlidande utrota män, kvinnor och barn av polskt ursprung och språktillhörighet. Det är bara på detta sätt vi kan få det vitala territorium vi behöver. Trots allt, vem kommer i dag ihåg utrotningen av armenierna?" Adolf Hitler, 1939.
Kanske behövs lägga till polacker och ryssar också till offren för det nazistiska folkmordet?
|
| |
|
Inlägg #250: Postat: 2011-08-04 09:22:00
|
|
Jocke S-43 |
248 Du är ju helt skruvad, fullkomligt väck! Vem är det som halkar in på "statsfeminismen" hela tiden? Du! Och då svarar jag. Jag tar f.ö. upp ämnet när det är relevant. Och det är det allt som oftast. Håll inne med dina antydningar, och skall du cencurera, gör det med dig själv!
|
| |
|
Inlägg #251: Postat: 2011-08-04 10:43:00
|
|
open minded |
Det är i vilket fall bra att israelerna förstått det hela nu och protesterar för fullt. Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #252: Postat: 2011-08-05 00:05:00
|
|
Lennart Asp |
Open minded #251: Intressant! Förstår inte vad demonstranterna skriker. Av tidpunkten att döma gissar jag att det rör sig om en allmän protest mot Turkiet och speciellt Turkiets del i Ship to Gaza? Även om demonstranternas motiv kan ifrågasättas har dem rätt i princip. Turkiet är inte den rätta staten att peka finger mot ett annat land när det gäller folkmord ...
|
| |
|
Inlägg #253: Postat: 2011-08-05 00:43:00
|
|
open minded |
Lennart nä det är mer att folket har börjat protestera mot deras sociala system i israel som inte fungerar. lite av samma karaktär som i resterande länderna med revolutionerande övertaganden. Verkar vara israels tur nu. Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #254: Postat: 2011-08-05 01:08:00
|
|
Lennart Asp |
Se där! Då blir det ännu mer intressantare! Det kanske finns hopp för Israel trots allt ... Annars är relationen mellan Israel och Turkiet ett intressant ämne att utveckla. Officiellt "fiender", men i praktiken är båda USA:s poliser i Mellanöstern ...
|
| |
|
Inlägg #255: Postat: 2011-08-05 01:20:00
|
|
Aguirre |
Ja...där ser man....det kanske ändå blir judarna själva som kastar sionismen åt helsike till slut...det vore ju det vackraste slutet på våldets Israel.
|
| |
|
Inlägg #256: Postat: 2011-08-07 14:37:00
|
|
Lennart Asp |
Fortsättning# 254: Båda Israel och Turkiet är NATO-medlemmar och har mycket bra militärt samarbete i praktiken med gemensamma militärövningar och Israel säljer vapen till Turkiet, t.ex. helikoptrar. Lite tragikomisk skillnad mellan den turkiska religiösa regeringens tuffa officiell propaganda mot Israel och Turkiets militära realpotik. När det turkiska folket upptäcker skillnaden kanske de är mogna att kasta sin unkna ataturkiska nationalism åt helsike och ersätta den med något bättre?
Aguirre, jag delar din förhoppning att judarna själva ska kasta "sionismen åt helsike till slut .. det vore ju det vackraste slutet på våldets Israel." Kan vi enas om att "våldets Israel" och våldets Turkiet inte verkar vara några goda stater? :
|
| |
|
Inlägg #257: Postat: 2011-08-07 15:24:00
|
|
Mats Persson |
Nja, Lennart, vi kan ju konstatera att Israel står, bland annat, USA mycket nära men medlemmar i NATO är dom väl ändå inte?
|
| |
|
Inlägg #258: Postat: 2011-08-07 15:36:00
|
|
Mats Persson |
Förresten, den tragikomiska skillnaden Du pekar på, Lennart, får mig osökt att tänka på 60-talets Sverige. När Olof Palme var en av huvudansvariga för ett långtgående militärt samarbete med USA samtidigt som han traskade i vietnamdemonstration med Nordvietnams Moskva-ambassadör. I sina dagböcker skriver Tage Erlander hur han allvarligt tillhåller ÖB att betona för USAs företrädare att samarbetet skall fortsätta och man inte skall bry sig om den kritik regeringens företrädare framför officiellt. Vi skickade svenskt militärt flyg med amerikansk signalspaningsutrustning för att provocera Sovjet/WP för att se hur de öppnade upp sina flygspaningsresurser vid baltska territorialhavsgränsen. Detta gjorde man för amerikanerna med livsfara för svensk militär personal DC3 och Catalina
Visst är det spännande när man tittar på diskrepensen mellan politisk retorik och dito pragmatism i spelet under täcket? Själv väntar jag dreglande att ytterligare hemligstämplar skall hävas i ämnet. :o
|
| |
|
Inlägg #259: Postat: 2011-08-07 15:52:00
|
|
Lennart Asp |
Mats Persson # 257: Det stämmer förstås! Blev lite fel i min formulering i hastigheten. Man skulle nog ändå kunna säga, utan någon överdrift, att Israel är inofficiell Natomedlem, ännu mer än Sverige till exempel ...
I
|
| |
|
Inlägg #260: Postat: 2011-08-07 16:10:00
|
|
Lennart Asp |
Mats Persson: #258: Jag väntar i likhet med dig med spänning på att alla hemligstämplar hävs!
Jag är ju en gammal medelålders gubbe men kommer ändå ihåg mina grundskoleböcker i historia. Resonemanget i dem gick ut på att vi behöver ett starkt svenskt försvar för att bibehålla vår neutralitet i händelse av krig i omvärlden. Den valsen gick man ju på, tills man växte upp och det stegvis upptäcktes att Sverige hade mycket nära samarbete med NATO. Som du säger kan man ju förstå att Sovjet blev provocerade och sköt ner våra spionplan, även om det var mycket tragiskt för de omkommna/försvunna svenskarna och deras familjer. I svensk massmedia vid den tiden var det förstås helt oprovocerat att Sovjet sköt ner våra stackars oskyldiga flygarmartyrer ...
|
| |