Glöm inte förintelsens offer

Den här tråden diskuterar artikeln Glöm inte förintelsens offer.
Showing page 6 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #101: Postat: 2011-04-17 14:22:00
Leif-Arne Undvall
Länkar som postas av uppenbart förvirrade personer är inget som väcker mitt intresse, däremot kan länktips från personer som visat sig ha substans i sitt skrivande, om än av motsatt åsikt än min, vara intressanta.
Inlägg #102: Postat: 2011-04-17 14:25:00
oscar berven
ett tecken på rädsla, ett slags appeal to authority där Leif-Arne. Jag säger inte att all etablerad historieskrivning är fel pga peer review. Men allt är inte rätt heller. Visst klyschigt ... men allt nytt uppdagat i arkiv eller i innovation osv är ju ännu icke peer reviewat, och i värsta fall aldrig blir det. Dessutom finns styrd forskning, nepotism, ekonomiska intressen ... som P1 2006 pratade om, Är den fria forkningen hotad? Allt etablerat tål inte grannskådning, och inte sällan försöker täppa till dess ventiler
Inlägg #103: Postat: 2011-04-17 14:25:00
Leif-Arne Undvall
"Pervonassar" är ett i sammanhanget välfunnet uttyrck.
Inlägg #104: Postat: 2011-04-17 14:52:00
Leif-Arne Undvall
Ett fundament i ett kritiskt förhållningssätt till sin omvärld är principen att det egentligen inte finns några sanningar, det finns endast teorier och hypoteser ännu inte bevisade osanna. För att upprätthålla den prövningen måste teorier och hypoteser igjenom den eklut som kollegornas kritiska granskning innebär, om och om på nytt. Det räcker med att en hypotes kunnat bevisats osann en gång så faller den. De förhärskande konspirationsteorierna är lång ifrån att kunna klara en kritisk granskning. Dett lilla problem löser oftast konspirationsteoretikerna genom att förklara att de granskande kollegorna, media, etc minsann åxå är med i konspirationen e.g. inlägg #102
Inlägg #105: Postat: 2011-04-17 14:59:00
Lordchaos
#101 Länk till protokollen: Länk: iamthewitness.com
Inlägg #106: Postat: 2011-04-17 15:05:00
Lars Nilsson
Tycker nog att många judeexperter här borde flytta till Flashbacks diskussionsform. Där slutar de flesta ämnen från barnuppfostran till sparrisrecepti frågan om hur judendommen påverkat ämnet. Därpå följer en intensiv diskusson inkl bibelcitat, av vilka typer av judar som finns, och vilka som är värst lömska och snikna. Här skulle nog många på Sourze trivas. Ett gratistips, alltså, i all välmening, till alla Er i den svenska obegåvningsreserven.
Inlägg #107: Postat: 2011-04-17 15:09:00
Lordchaos
Likt dåren på ett sjunkande skepp ropar den bekväme först och främst på bevis för sin nöd.
Inlägg #108: Postat: 2011-04-17 15:10:00
john callenius
Om alla konspirationer bara är lögner eller påhitt hur kommer det sig att ingen konspiratör får svar på deras frågor. Om fallet vore självklara så skulle svaren finnas där på nolltid. När enkla frågor till och med avfärdas och försöker tystas så måste ju frågorna skapa svar de frågade inte kan svara på utan att falla med i informationen som stämmer. Vilka av alla frågor är det som verkligen får svar på tal?
Inlägg #109: Postat: 2011-04-17 15:18:00
john callenius
Vart är allt det positiva som skapats av dessa som är utpekade som den destruktiva framfarten.. LA lyft gärna fram lite positiva delar till dess försvar.. Vad finns det för positiva saker som uppnåtts själv har jag ingen aning och kan verkligen inte hitta något annat än destruktiv information...
Inlägg #110: Postat: 2011-04-17 15:21:00
john callenius
Israelerna är godhjärtade nere i mellanöstern... Länk: youtube.com
Inlägg #111: Postat: 2011-04-17 15:31:00
Lordchaos
#108 Ja hur enkelt vore det inte att skjuta konspirationsteoretikerna i sank med ärliga och öppna debatter i TV, radio och tidningar. Om dessa vore ytterst få kan man förstå att detta inte sker, men nu lär ju t ex 89 av tyskarna hittar ej länken anse den officiella förklaringen av 9-11 vara lögnaktig. Å andra sidan, medias tystnad är i sig är svar nog för den tänkande människan.
Inlägg #112: Postat: 2011-04-17 15:40:00
john callenius
#111 De flesta länder som har fri tillgång till internet utan censur så är majoriteten övertygade om att den officiella 9-11 förklaringen är lögn.. Många lögnare här i välden.. lol
Inlägg #113: Postat: 2011-04-17 15:45:00
oscar berven
en historieskrivare är bara ett PK titel på en konspirationsteoretiker. Felaktiga och sämre konspirationsteorier finns, då lämpligen använder man dylika adjektiv före ordet. Mindre laddat exempel som ordet teori då. Dåliga ohållbara teorier finns utan att teorier som fenomen smutskastas/förlöjligas. Tom. Erik Åsard säger att riktiga konspirationer förekommit ... låt oss prata trovärdigheten sålunda. Jag är endast här för att hitta sanning så gott det nu kan gå i vår märkliga värld, och respektfullt dryfta det. Jag kan ha fel, tjo, men det trodde jag alla härinne gick in med som förutsättning i diskurs om dessa ämnen.
Inlägg #114: Postat: 2011-04-17 15:55:00
oscar berven
ska tillägga att en nära vän till mig fakt trodde att en konspirationsteori i sig var en del av en sinister konspiration för att vilseleda. Jag tror fler läser in likn extra spin i ordet. _____Å ena sidan önskar man lämna ordet helt då det är så jäddrans laddat. Å andra sidan är ordet en beskrivning på något högst männkligt och många gånger kreativt/positivt; "... två eller fler sammanstrålar och andas, kon; med, tillsammans och spirare; att andas, spirit; ande, och med den ovan mildare versionen av konspirera så anar man att det egentligen räcker men En människas agenda. För att bli två krävs först en. Att andas är vår orsak och verkan för överlevnad. Det är det första vi gör och det sista, och i mellan så spirerar vi betydligt. Vi transpirerar, inspirarar, aspirerar, respirerar och exspirerar. Världen vi är födda i och del av är en väldig konspirerande sfär oavsett vi vill eller ej och vi kan knappast se alla aspekter av det även om vi medvetet och energiskt försöker ..." Länk: wik.inormous.net
Inlägg #115: Postat: 2011-04-17 16:06:00
Leif Erlingsson
Oscar, det sägs ju att den som inte kan lära av historien är dömd att upprepa den. Den som kan se balanserat på historien och som kan lära av den brukar ligga risigt till. Se upp med de som inget vill förstå! Och det inte sagt för att demonisera oförståndet, utan för att vi måste förstå det!!! Re: #114 Länk: sourze.se .
Inlägg #116: Postat: 2011-04-17 16:27:00
Leif-Arne Undvall
#114 Är du insatt i vetenskaplig metod?
Inlägg #117: Postat: 2011-04-17 16:39:00
oscar berven
# 116 : visst, ett gott exempel på oftast god kon-spiration. Här min analys om teorin, på pappret den perfekta vetenskapliga metoden vs den implementerade; __Logik och vetenskaplig metod är enl mig Inte den heliga graal som ger sannare svar än några andra metoder i sig, ty de kan i precis samma mått korrumperas och grumlas av nyss givna mänskliga faktorer, yttermera utlagt; affekt, rädslor, ambitioner, inspirationer, konspirationer. Theosofisk metodologi liksom katarisk, semiotisk, sufisk el anarkistisk kan alla i sig vara fulländade i att de som ren ursprunglig metod och teknik inte har något dömande i sig. De är amoraliska, i harmoni och i ett varken eller tillstånd. Allt ligger i efterföljande handling, vad du gör med givna metod. Länk: wik.inormous.net
Inlägg #118: Postat: 2011-04-17 16:41:00
Leif-Arne Undvall
#117 Antigen har du inte en blekaste, eller så är du desorienterad på riktigt.
Inlägg #119: Postat: 2011-04-17 16:45:00
Lordchaos
#113 Apropå konspirationsteorier i allmänhet, jag besökte nyligen Flat Earth Society Länk: theflatearthsociety.org för att se vilka argument som anförs för idén om en platt jord. Sagt och gjort, de argumenterar mycket skickligt och förklarar att nordpolen ligger i mitten av plattan/cirkeln och att sydpolen omger hela plattan som omkretsen av cirkeln. Horisonten - jordens krökning - förklaras med att plattan trots allt inte är en platta utan snarare en ellips ! och därmed något välvd. De förklarar också hur en kompass egentligen fungerar. I slutänden ändå ohållbart eftersom idén strider mot universums ordning i övrigt. Intressant läsning dock.
Inlägg #120: Postat: 2011-04-17 16:59:00
Leif Erlingsson
Oscar #117 Länk: sourze.se , och sedan duger metoden dessutom enbart till att rationalisera det man redan sett. Dvs, för att se vad som KAN KOMMA ATT SKE så behövs något annat.
Showing page 6 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...