Inlägg #21: Postat: 2011-03-11 23:37:00 | |
Jocke S-43 |
18 Om man då inte trivs i trängseln vid T-centralen och inte är tvungen att vistas där två ggr 5 dar i veckan, så kan man ju ta tåget till Pajala, med byte till buss i Haparanda. Eller ta t-banan till t.ex. Tensta. Där kan man få info av folket, varför den landsbygd som faktisk försörjer oss inte kan försörja familjer. Vilka särskilt i U-länder desperat dras mot städernas slum. Mycket välkänt och elementärt.
|
Inlägg #22: Postat: 2011-03-11 23:52:00 | |
Aguirre |
Den som matar akvariets lojt simmande fiskar med ideer matar med jämna mellanrum ut budskapet att vi är för många, och att detta är orsaken till fattigdom och elände..jag vet inte hur många mainstream megafoner som basunerat ut detta budskap under olika perioder under 1900-talet och förutspått gigantiska problem och skyllt de nuvarande problemen på påstådd överbefolkning. Sprider man hela jordens befolkning på lilla Sveriges yta har vi 65kvm var..resten av planeten är tom. Men det kan man ju skita i att dra nån slutsats av...bara upprepa sanningen att vi är för många därför finns det svält och elände...så är de som skapar svält och elände nöjda, och slipper få skulden...Säg efter mig..Problemen beror på att vi är för många ! Skriv på tavlan 100 gånger : Problemen beror på att vi är för många. Låt Stå.
|
Inlägg #23: Postat: 2011-03-12 00:18:00 | |
Jocke S-43 |
22 Problemet med dig är att du är för okunnig, anonym, och inte ger några bevis eller länkar utan går på anarkistisk ryggmärgsreflex eller hur? Vi pratar om idag, och i morgon, inte om 1 miljard 1900. Den standard USA har idag, skulle kräva 7 planeter om jordens befolkning nådde samma. Vad som skulle hända med 9 miljarder 2050, och ökande standard och alla vill uppnå USA: då kan man delvis
lätt räkna ut. 4,5 miljarder bilar, som måste ersättas efter 15 år, dvs en produktion på ca 300 miljoner bilar per år. Plus allt omkring. Kina är på väg med 12 miljoner nu, samma som USA. vidare, med Sveriges kärnkraft idag obs, 9000 kärkraftverk globalt, de tbehöver då invigas ca ett par arbetsdag globlat, i eviga tider. Har du rest utanför T-banenätet någon gång, besökt något U-land? |
Inlägg #24: Postat: 2011-03-12 00:27:00 | |
Aguirre |
Ja..om du inte hade gjort dig av med ditt korttids minne så hade du sett inlägget innan där jag påpekar att vi inte kan leva som tokiga västerlänningar..och framförallt inte som USA-borna,och nej jag pratar om 9 miljarder fördelade på Sveriges yta vad är det okunniga med det.. din snorkige lille Einstein ?..och vad fan har du för problem med anonymitet ? Jag heter Jöns Jönsson och är elektriker i Åkersberga ..gör det debatten lättare för dig ? Hur då i så fall ? Läs tråden innan du babblar i den, lär dig räkna och lämna din korkade socialkontorsattityd så kanske nån tar dig på allvar.
|
Inlägg #25: Postat: 2011-03-12 00:30:00 | |
Jocke S-43 |
23 Här är en länk om "människans fotavtryck", som är vida större än 65 m2 vilket du nog kan inse! Från Naturskyddsföreningen, ca 100 sidor med internationella forskningsresultat och länkar osv. Nr 3 på sidan leder till PDF-fil. Men du kanske vet mer än den smalde forskningen på området? Då får du lägga fram det, så funkar seriös debatt, om du inte också vill framstå som en ren charlatan!
Länk: naturskyddsforeningen.se |
Inlägg #26: Postat: 2011-03-12 00:40:00 | |
Jocke S-43 |
Ha, ha, hur var det med ilskan i sandlådan? Nu är det så att jordens befolkning inte vill leva som du, en jönsig typ i en etta i andrahand i Skärholmen, ja Åkersberga då, med stulen cykel och billigaste vinet på systemet. För du har väl sänkt din standard? Och redan lever 300 miljoner kineser med ungefär väststandard. Och i Indien, skall du tvinga derm, ellr skall de förhatliga visst politikerna göra det succesivt? Tror du resten av planetemns folk stannar där, när de ser detta på TV? Eller läser dina enfaldiga och banala inlägg som du tror är djupsinniga!? Fram med bevis för alla dina vidlyftiga påstående hit och dit i ämnen du inte begriper, eller låt datorn vila ett tag gosse! Och läs på!
|
Inlägg #27: Postat: 2011-03-12 00:54:00 | |
Aguirre |
Ja den skriften har jag själv varit med och påverkat ..vad menar du att den stödjer ? Ditt resonemang om att vi skall leva som i USA ? Läs skriften så ser du att den förespråkar precis det jag säger en..annorlunda fördelning..inte befolkningsminskning..den stödjer det jag säger..men du har väl inte läst den heller ?
|
Inlägg #28: Postat: 2011-03-12 00:57:00 | |
Aguirre |
Bevis ? För Sveriges yta ? För hur många vi är på jorden ? Det är bättre du går om skolan igen. Så slipper du be om utbildning här.
|
Inlägg #29: Postat: 2011-03-12 00:59:00 | |
Aguirre |
Du skall ge fan i att skita ned SNF med dina ideer om att vi är för många på jorden...hade du varit medlem så hade du blivit utesluten för sånt skitsnack.
|
Inlägg #30: Postat: 2011-03-12 01:05:00 | |
Aguirre |
Tack och lov lever jag inte i Stockholm..men du kan ju förklara hur mycket lättare det blir för dig att debattera om man inte är anonym ? Är det att du kan yttra dig om personens boeende,vinsmak eller stulna cycklar ? ..På den nivån vill du helst ha diskussionen förstår jag ?
Men du kan ju göra som du brukar vräk ur dig lite skit och lämna tråden. Jag väntar på att du skall frita SNF från dina överbefolkningsfantasier. Det vore renhårigt av dig. |
Inlägg #31: Postat: 2011-03-12 01:23:00 | |
Aguirre |
Du behöver inte svara Jocke.... "18 Gäsp, ge mig namn och adress så skall jag besöka dig, jag är inte feg. Alla på internet vet att det skiljer i status, seriositet och uppträdande mellan anonyma och de som åstadkommer något under namn. Alla! Men du tråkar ut mig, och ditt käftande, och dina billiga, smutsiga, personangrepp om "barndom" säger mer om dig själv och din bakgrund. Du vet inte vilket liv jag levt! Nu lämnar jag sidan för en annan!".....såg att du gjort som vanligt i den andra tråden där du sprider din skit...Ja du verkar ju vara en bildad person...så du skall besöka folk och göra upp :-Söte Jesus..måtte jag aldrig bli så senil.
|
Inlägg #32: Postat: 2011-03-12 02:20:00 | |
olo |
Aguirre / 65 kvm är ju inte särskilt mycket så vad försöker du bevisa med det. Om vi delade upp hela jordens landyta på alla människor skulle vi få ca tre fotbollsplaner var. Jag tycker det låter ganska trångt. Särskilt med tanke på att stora delar är ganska obeboeliga, t ex öknar. Vad skulle eliten tjäna på att sprida lögner om just överbefolkning? Borde de inte vara mer intresserade av att sprida lögner om att svårigheter beror på för stor jämlikhet, för mycket lathet o dyl?
|
Inlägg #33: Postat: 2011-03-12 10:20:00 | |
Aguirre |
Det finns i dagens läge en del vidriga prominenta män och en del vidriga organisationer som propagerar att man inte skall diskutera saken utan åtgärda den. De sprider ett panikscenario om överbefolkniing. För att antagligen få aktivt eller passivt stöd för det de vill göra eller förlama folk med skenproblem. Vi vet alla att svälten i världen kan lösas..men det kommer att krävas förändringar. Själv anser jag att detta blir bra förändringar med ökad lycka som följd även för västerlandet. Men för dem vars lycka är makt och kontroll över människan så är det slutet på deras epok.
|
Inlägg #34: Postat: 2011-03-12 10:27:00 | |
Spartacus70 |
#20 Olo, problem - reaktion - lösning. Du kan nästan summera ihop allt du ser omkring dig med detta förfarande. Man börjar med en vision om hur man skall bibehålla kontrollen över massorna. Man skapar ett problem - svält, fattigdom, krig mm; man får en reaktion från människor; man presenterar en lösning med exempelvis ny teknik, koldioxidskatter, biståndsprogram, militära hjälpinsatser osv. Folket accepterar lösningen och voilá - eliten har åter förstärkt greppet och kunnat införa nya lösningar som passar dem. Titta på svininfluensan som ex: 1 man skapar nya virus genom att kombinera gamla. 2 man låser upp länder i avtal om köp av stora mängder vaccinationer. 3 man skapar en hysteri och får media med sig. 4 problem solved. Fruktan och rädslan för att förlora det som vi kämpat för så längestatus, prylar, hälsa gör oss till enkla offer i elitens maktspel.
|
Inlägg #35: Postat: 2011-03-12 10:37:00 | |
Spartacus70 |
Aquirre, jag delar helt dina åsikter i denna fråga. Det som många inte vill inse är att det vi har idag är inte välstånd utan illusionen av välstånd. Vi äger inget för det gör bankerna och kreditinstituterna. Vi har friheten att göra det som vi blir tillsagda att göra och köpa det som erbjuds och tjänar producentens syfte främst, inte vårt. Vårt välmående er ett skämt och man löser gamla krämpor i den köpta vetenskapens namn och introducerar ständigt nya, gärna psykologiska då det blir lättare att införa styrmedel den vägen. Man förändrar innebörden i ord för att få oss och tro att vi mår bra när vi i själva verket är skuggor av vad vi skulle kunna vara.
Skulle vi må bra på riktigt så skulle vi inte vilja leva på det här sättet. Vi skulle inte konsumera som vi tvingas att göra idag. Vi skulle inte behöva bilda stora familjer bara för att överleva. Vi skulle producera hållbara produkter som inte skulle påverka varken miljö eller människor som de gör idag osv. Men allt detta kräver att de fåtal fråntas makten och den läggs istället i allas händer. |
Inlägg #36: Postat: 2011-03-12 11:36:00 | |
Jocke S-43 |
35 OK, spartacus. Har du några seriösa fakta som stödjer dina påståenden, eller är det bara ogenomtänkta attityder utan ansvar som passar ihop med 9/11 och det andra? Här kan trudisarna samsas, eventuellt, i nästa långbänk! Gemensamt är just hur åsikter eller attityder framförs som vetenskapliga sanningar och oförmågan att debattera konstruktivt och seriöst. På dagisnivå! "Min pappa är starkare än din." Här är en länk, wikipedia till att börja med. Aldrig förr har befolkningen ökat så snabbt, från 1.6 miljarder 1900, till 6.7 drygt 100 år senare! Vakna!
Länk: sv.wikipedia.org |
Inlägg #37: Postat: 2011-03-12 11:58:00 | |
Spartacus70 |
Vilka påståenden syftar du på Jocke? Jag har sagt det tidigare att min målsättning är inte att packa på folk mina sanningar och de fakta jag baserar mina utlåtanden på, utan att få dom att själva söka information och bilda sig en egen uppfattning. Jag hade hoppats att du hade förmågan att göra så också.
|
Inlägg #38: Postat: 2011-03-12 12:20:00 | |
Lordchaos |
#34, 35 "social engineering" i praktike
|
Inlägg #39: Postat: 2011-03-12 12:38:00 | |
Aguirre |
Jocke till Spartacus - "På dagisnivå! "Min pappa är starkare än din.-"Jocke till Gunnar L "ge mig namn och adress så skall jag besöka dig, jag är inte feg"...S-43 ? var det avdelningen du stack ifrån ?
|
Inlägg #40: Postat: 2011-03-12 14:23:00 | |
Jocke S-43 |
38 Spartacus. Nej du KAN inte packa på folk dina s.k "sanningar", dvs subjektiva attityder. Och du SKALL inte heller uppmanan andra att söka information själva. Om du tycker det är viktigt, skall du SJÄLV föregåa med gott exempel, och söka information. Och vill du verka verderhäftig, så skall DU presentera den informationen. Du kan inte begära att andra skall tankeläsa din information eller brist på. 6./ miljarder idag, det skulle kunna innnebära 25-30 miljarder 2100 om vi någonsin når dit innan total katastrof, eller ständiga småkatastrofer. Dvs ca 10 ggr mer än ungefär när jag växte upp.
Vad säger du om de siffrorna, och allt runtomkring? Jobb, konsumtion, sopor, naturkatastrofer, megastäder med 100 milj invånare. Vad säger du Spartacus, inte betänksam alls? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.