Inlägg #21: Postat: 2011-03-10 20:27:00
|
Aguirre |
#18...ja..och de får säkert så feta löner att de har råd att köpa aktier :- Aabo...du får gå en kurs i företagsekonomi...det är inte bra för vinsten att betala sina anställda så fett att de kan gotta sig med aktier..men vill jag nån gång söka jobb så vill jag att min chef har samma generösa löneinställning som dig :-..Skall jag vara ärlig så tänkte jag inte ens så långt näsan räcker..jag tänkte inte alls...kritik av "fri marknad" gör jag sedan 30 år på ren reflex...jag behöver inte ens grubbla på det :-
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-03-18 20:49:00
|
Diplomatenologgad |
#19 Mord, orättvisa oligopol, miljökatastrofer med dödlig utgång och krigsbrott är bara ett axplock av vad tex Union Carbide, Exxon och BP har på sitt samvete....men din verklighetsbild tycks vara hämtad från nån Timbrolobotomerades riksförbundbroschyr.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-03-19 08:52:00
|
Lars Nilsson |
6 av 13 styrelseledamöter i Vattenfall är arbetstagarrepresentanter. Inte undra på att vi har låga elpriser. Det är dessutom en garanti för att inga bonusskandaler kan uppstå eller att ledningen får orimliga fallskärmsavtal. Bara det motiverar ju att Vattenfall bör fortsätta att vara statligt ägt.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-03-19 10:43:00
|
Diplomaten ologgad |
#23 Jag förstår inte hur du kan koppla andelen arbetstagare representanter i styrelsen med elpriset, med nuvarande konstruktion kan inte Vattenfall påverka prisbilden om inte det är politiskt sanktionerat vill säga. Jag antar att tom Arne Borg inser vikten av att behålla makten över Vattenfall. Att naiva Timbro idioter tror att en utförsäljning av Vattenfall skulle leda till lägre elpriser förvånar mig föga.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-03-19 18:35:00
|
Lars Nilsson |
Arne Borg var väl en simmare som död är sedan länge? Men i sakfrågan anser jag att efter alla skandaler, den senaste bara för ett par dagar sedan, då ordförande fick gå, bör kanske någon fråga vad fan hela kopplet av arbetstagarrepresentanterna sysslat med under alla år. Eller är man fackföreningsfientlig då och vill låginkomsttagare allt ont? Det anklagades jag bla för när Skandiahärvan avslöjades och jag ställde samma fråga.
|
|