The Fighter - Den kommer bli en publiksuccé

Den här tråden diskuterar artikeln The Fighter - Den kommer bli en publiksuccé.
Inlägg #1: Postat: 2011-03-04 11:17:00
steno
Som gammal boxare 8 matcher var jag inställd på att också kommentera boxningsscenerna.Men jag tyckte de var bra. Inte för att de hade någon kontakt med verkligheten men de gav en fiktion som man köper.Ungefär som filmerna aldrig skildrar någon man som rakar sig färdig. Han blir avbruten och torkar av joxet med en handduk. Föga realistiskt men de snabba scenväxlingarna kräver det och man accepterar det.
Smällarna och slagsmålen matcherna igenom skulle göra boxarna invalidiserade för livet om de var verkliga. Men amerikanska boxninsfilmer ser ut så här.I världsmästerskapsmatchen försvarade sig Mickey genom att hålla handskarna mot kinderna innan han i slutronderna började slå slagserier mot kropp och käke som gav vinst.Slutbetyget blev MVG för att det var film, inte en boxningsmatch i verkligheten. En succestory som man ser i många amerikanska filmer.
Inlägg #2: Postat: 2011-03-04 14:58:00
Thomas L. Aabo
Boxningen i Rockyfilmerna då? Vad tycker du där? som filminslag tyckte jag att det var/är sevärt
Inlägg #3: Postat: 2011-03-04 15:20:00
steno
Jag har faktiskt bara sett den första Rockyfilmen. Jag har för mig att jag tyckte scenerna var bra. Det var annat i de antal filmer jag såg från 50-talet och framåt. Från Sven Erik Gamble i Den hårda leken till de amerikanska filmerna som jag glömt namnen på, bla. den som handlade om Rocky Grazianos liv och den som skuggade vad bossarna gjorde med Primo Garnera. Där boxades aktörerna så primitivt att det inte var trovärdigt.
De nya filmerna har väl helt andra möjligheter, både att klippa in från riktiga boxningsmatcher men också ha professionella stuntmän som är eller har varit boxare och kan fixa vissa scener där man inte ser ansiktena.
Min poäng är att de ska se trovärdiga ut som fiktion i en film. Att jämföra riktiga boxare och matcher med skådespelare och filmer, går inte och antagligen vill inte publiken ha någon sån likhet. Jag har sett många professionella matcher som har återgivits i TV eller filmsändningar. Ingo och Pattersson förstås. Sugar Ray Robinson, Mohammed Ali. Bosse Högberg. Men någon annan jämförelse kan inte dras än att det ena är verklighet, det andra fiktion. Alis tekniska boxning även när han på ålderns höst var illa ute i The Rumble in the djungel"så behöll han tekniken, långt ifrån de slagsmål som presenteras i filmerna
Inlägg #4: Postat: 2011-03-06 10:35:00
Pia I
Tack! Ett bra tips! Den ska jag se, eftersom det är ett familjedrama. Sedan var Rocky 1 en av de bästa filmer jag någonsin sett. Det var en imponerande insats som karaktär av Sylvester Stallone.
Inlägg #5: Postat: 2011-03-06 11:32:00
steno
Jag tyckte också Rocky var bra. Stallone spelade en naiv boxare som var nöjd att få en glansig badrock medan flickvännens bror tjänade pengar vid sidan om. Journalisterna brydde sig inte om hans repliker utan skrev de vanliga flosklerna. Många härliga scener när han steg upp i gryningen, drack ett glas råa ägg och gav sig ut och joggade medan storstaden vaknade.
The Fihter är ett familjedrama och handlar också om de många svåra val man måste göra i livet.Bryta sig ur familjen, förverkliga sina möjligheter, flytta ut i världen.ller vara lojal till familjen. Komma ur att vara näst bäst i familjen och gentemot sysko
Inlägg #6: Postat: 2011-03-10 16:29:00
steno
I morgon är det premiär i hela landets större städer utom Eskilstuna. Där har den bästa biografen, Centrum som ligger vid torget tvingats stänga för att de fått chockhöjda hyror.
Laddar...