|
Inlägg #1: Postat: 2011-03-16 10:59:00
|
|
Jan Olsson |
Du var mig en riktig gnällspik! - Var glad att Du inte bor 25 mil norr om Tokyo! - Det finns surhetsreglerande medel att köpa i Sverige i alla fall! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-03-16 11:41:00
|
|
Hansson |
Jag är säker på att det som händer i Japan är fruktansvärt, men att dom HAR ett försvar värt namnet här har vi bara höns hjärnor som ska leda försvaret.
Ett par saker till:
A. Jag gnäller inte, jag informerar bara om hur vedervärdigt vår utveckling är.
B. Jag kan inte se kopplingen till vad som händer i Japan med denna artikel.
Så herr Olsson kan kanske för klara kopplingen för oss som inte ser den.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-03-17 09:48:00
|
|
Jan Olsson |
Var glad för det Du har! - inte en lång epistel om hur hemskt det är! -eller sätt igång att förändra då! - En kärnkraftsolycka i t.ex. Din närhet - hade möjligen fått Dig att beskriva utvecklingen annorlunda? -
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-03-17 10:04:00
|
|
MDAMZ |
#1 & #3 Visst är det fruktansvärt det som händer och sker i Japan, Vi kan inte blunda för det. Men...du är nog den största gnällspiken själv här. På något sätt är dina ord här välbekekanta,Ex... "det finns de som har det värre än vad vi har det," "titta bara på svälten i Afrika, barnens uppsvällda bukar och alla flugor i ögonen" Vi har barn som svälter i vårat land, faktist finns det flera hundratusen små barn som inte får tillräckligt med mat i vårat land Sverige, vi har en ökande hemlöshet och en haverad psykiatri och äldrevård som det är alldeles för tyst om. Har vi i Vårat land rätt att ha åsikter och kräva vad som är våra rättigheter utan att alltid få höra just det "att det finns de som har det värre än värst" Jag erkänner att jag saknar posten,jag erkänner att mitt engagemang riktar sig till de människor som far illa i vårat land nu. Jan hur mycket jantelag är du? För vi har hela tiden detta över oss och på något sätt gör denna hemska fostran att politiker kan köra över oss med bulldozer i både smått och stort, för vi ska inte tro att vi är någon/något!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-03-17 10:36:00
|
|
Jan Olsson |
MDAMZ! - Jag saknar t.ex.inte alls Posten - Brevbäraren kommer till min ytterdörr varje vecka måndag t.o.m.fredag - Jag har aldrig beskrivit utseendet på barn i Afrika! - Såg att en svensk gosse hade åkt till Japan för att leva som hemlös? - hade han tydligen inte behövt - kunde stannat i Sverige - enligt Dig! - Tips! - Skapa en fredlig revolutionsarmè - ställ Dig i spetsen - mot alla orättvisor Du ser i samhället! - eller sluta gnälla!! - eller emigrera!! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-03-17 10:48:00
|
|
MDAMZ |
#5 Jan posten hade fler uppgifter än att dela ut posten, Hemlösheten ökar i vårat land och dssvärre behöver du bli av med dina skygglappar för det! Visst kan du blunda och beskylla allt och alla för att gnälla men fakta är fakta och verkligheten för många här i Sverige är fruktansvärda. Tänk om alla som inte anser att det är rätt att människor som är sjuka blir utkastade i hemlöshet att fattigdom,och att det är det enda alternativet till att rensa ut icke produktiva människor! Anser du att i vårat land ska enbart de absolut rikaste leva, står du verkligen bakom något sådant och anser att sådana som jag ska försvinna från Sverige. emigrera?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-03-17 10:51:00
|
|
MDAMZ |
fortsättning på kommentar #6 Och jag är upprörd över en sådan okunskap du här uppvisar att jag skriver i chock
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-03-17 11:14:00
|
|
Jan Olsson |
Vad synd om Dig,det verkar vara! - Är Du sjuk,fattig,hemlös,missnöjd med behandlingen på psykiatrisk klinik,eller sitter på "hemmet" och lider????? - eller är det din altruism som blommar? - i det förra fallet måste Du få hjälp av erfarna människor! - i det andra fallet får Du hjälpa till själv - inte bara med det skrivna ordet! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2011-03-17 11:38:00
|
|
Hansson |
JAN OLSSON försök att se hur vårt land har rasat i hopp så fort och sluta gaffla om sådant som du uppenbarligen inte riktigt förstår.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2011-03-17 12:00:00
|
|
Jan Olsson |
Hansson! - Jag förstår mycket väl att det kan finnas människor som vill få så mycket som möjligt serverat,utan att själva hjälpa till! - Ännu en gång! - är Du missnöjd - revoltera!! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2011-03-17 12:33:00
|
|
Hansson |
Jan nej du har inte förståt något, ett vänligt råd bara, Dra plösen över huvudet och se till att göra det ordentligt!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2011-03-17 12:49:00
|
|
Jan Olsson |
Kan man fortfarande andas vid ett sådant förfaringsätt? - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2011-03-17 19:52:00
|
|
MDAMZ |
Jan du är en pajas och dessvärre kan det som händer alltfler människor även drabba dej...vi är alla enskilda fall och jag kan enbart tycka synd om dej. Det är tur för Reinfeldts maffiatriad att du finns som totalt vägrar se den verklighet som många befinner sig i, utan sådana som dig kan aldrig en diktatur överleva. Jag vet inte om du driver med allt och alla och är det så är du fruktansvärt okänslig, vi andra som förstår vad du inte kan begripa gör vad som är rätt och det är att visa vårt stöd till de som på många sätt far illa i vårat land.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2011-03-17 22:50:00
|
|
Hansson |
Äntligen någon som kan förstå vad som händer,fört tar de posten och banken, sedan tar de i från oss vår sjukvård där efter tar de livet av oss...
Något att tänka på...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2011-03-17 23:06:00
|
|
olo |
Jan Olsson / Att skriva här om det är väl att göra något, eller? Dvs. det du kallar att gnälla är att revoltera genom att försöka göra så att andra får upp ögonen för problemen. Sen gnäller väl du själv över att de gnäller? Gör inte det dig till en lika god kålsupare?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2011-03-18 02:33:00
|
|
Hansson |
#15 tack för ditt inlägg vem du än är så har du uppenbarligen förståt hur det ser ut.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2011-03-20 10:18:00
|
|
Per W |
Svensk Kassaservice har upphört för länge sedan. Frimärken finns att tillgå överallt. Varför måste de köpas i nästan tomma postkontor? Postens paketservice fungerar utmärkt. Jag hämtar försändelser i en ICA-affär, som har öppettider som vida överstiger de Postkontoret hade.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2011-03-20 10:27:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Vad gäller paketen så uppskattar jag att man fått in fler aktörer, vilket innebär att priserna för logistiska tjänster sjunkit, jämför e.g. Postens avgifter för småpaket med Schenker.
|
| |