Inlägg #1: Postat: 2011-02-16 10:19:00
|
Jocke S-43 |
Ser man på, här har den sedvanliga bedömaren redan varit och satt sin etta! Tydlïgen kan inte personen motivera sin ojämställda åsikt att orättvisor mot pojkar helt borde negligeras? Och vad säger Reinfeldt, som yttrar sig om juridisk process mot enskild person Sabuni, Björklund? Sverige har verkligen blivit ett politiskt ynkryggarnas land, i namn av "jämställdhet". Men fortsättning följer!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-02-16 10:21:00
|
Leif E Ström |
Joakim det är en sorglig historia, med betydligt större omfattning än vad många tror eller agerar över. Jag tycker mig tyvärr se en viss uppgivenhet på Pär Ströms "Genusblogg". Men däremot har den ständiga uppbackningen av kvinnliga chefer eskalerat i media. Detta sk jämlikhetskrav gör oavsett majoriteten manligt sökande chefstillsättningarna till ett politiskt jippo. Ibland behövs det inte ens stöd utifrån. Generaldirektören för Arbetsförmedlingen, den fd. tandläkaren Angeles Bermudez-Svankvist med 134000:- i mån, hoppade över utlysningarna, vid minst fyra tillfällen då hon behövde rekrytera nya tjänster. Hon hämtade hem tre kvinnliga kollegor från förra arbetsplatsen och gav dem löner i miljonklassen. I DN:s Nutidsorientering har man måst frångå allmänbildning som huvudinriktning till genusanpassad quiz, för att få "betygsduktiga" tjejer att stötta drottning Silvia.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-02-16 11:18:00
|
Jocke S-43 |
Tja, Pärs blogg är den vi har för närvarande, den uppmärksammas på fler håll och kommentarerna dagligen är nog fler än här. Den blir vad vi gör den till. Och visst är det här bara toppen på isberget, juridik, soc, media, öronmärkta pengar till mest flickor osv osv.
Det som halkade ur artikeln var de fyra andra ämmnena, engelska svenska, fysik och biologi tror jag. Kolla länken från Lärarnas tidning och förfäras! Tilläggas kan att proven till högskolan tidigare ändrades två gånger för att passa flickorna. 60 av studenterna är således numera flickor på dena fortsatta utbildning.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-02-16 12:45:00
|
Thomas L. Aabo |
Ska man äntligen få höra sanningen efter att hela livet fått höra att kvinnor är sååååå diskriminerade.
De kvinnor jag växte upp med var det i n t e!
Thomas
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-02-16 13:18:00
|
Pippi |
Det är sååååå synd om män, sååååå illa behandlade av mänsklighetens förtryckande överklass... kvinnorna. Jag lider sååååå med er, ni stackars värnlösa varelser.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-02-16 14:27:00
|
Jan Olsson |
Värnlös & värnlös...men menlös! -
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-02-16 16:15:00
|
Leif E Ström |
Pippi Pippan, har du någon gång funderat på varför din namne spelade förtäckt kille i alla Astrids böcker. Har du någon gång funderat på varför Nils Arden Oplev lät casting directorn välja Noomi Rapace till Lisbeth Salander? I rollen framträder hon som framstående hacker, mattegeni och en djävul på att slåss med sina 50 kg. Jo 50 av biobesökarna fick äntligen se någon de bara kan drömma om. Men då den uppmärksamme författaren Stieg Larsson insåg problematiken, lät han den litteräre Kajsa Anka-liknade rollen också behäftas med Aspergers syndrom.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-02-16 17:01:00
|
Pippi |
#7 "Pippan"??? Vad vill du ha sagt med det? Är det bara ett simpelt tjuvnyp?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-02-16 17:42:00
|
Jan Olsson |
Leif E Ström kanske är något av en "ful gubbe" - ???
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-02-16 21:17:00
|
Pippi |
#9 En annan möjlighet är att det han skrev bara är meningslöst.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-02-17 02:08:00
|
Lordchaos |
det är lite grann som holocaust detta med kvinnors eftersatta rättigheter, den eviga skulden och ingen kompensation är god nog :
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-02-18 16:04:00
|
Jocke S-43 |
Är det någon som fått pippi här så är det väl statsfeminismen? Inte ens en och annan gammal feminist vill längre försvara den! Men den anonyma signaturen Pippi tycker att pojkar, pappor och män inte skall bejhandlas rättvist? Dom/vi skall bara tiga och lida, en del av oss, det skall män tåla? Till pippin vill jag bara förklara: Det gäller här inte någon "kvinnlig överklass", det gäller rimlig rättvisa även för oss, för våra söner
Att håna orättvisa mot pojkar tyder på stor omognad eller ren könsfascism. Som faktiskt kan slå, och slår, tillbaka även mot det andra könet!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-02-18 17:37:00
|
Jan Olsson |
På tal om "pippi" - har Du sett några småfåglar i Afrika? - Mvh.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-02-18 18:59:00
|
Jocke S-43 |
13 Är du intresserar av fåglar, för det är jag. Jag var nyss vid en varm källa med poolbad, 39 grader, och där fanns också en oas/palmskog att promera i med fullt av sjungande småfåglar. Nu har jag med en fågelbok, men det är knivigt att bestämma. Annars har jag sett flamingo och en del vadare, måsar som är väldigt skickliga flygare längs stormigt Atlanten. Och så sparvar och den kära sädesärlan kring bilen! Vit stork är Marockos nationalfågel, men bara i Portugal såg jag några.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-02-19 10:16:00
|
Jan Olsson |
Ja,inte så där överdrivet,men den gode Mats Hägglöf här på Sourze,påstår att småfåglarna försvinner i Sverige - tillsammans med skogsavverkningen - så jag tänkte - kanske dom har försvunnit i Afrika också? - eller var uppehåller dom sig mellan varven? -
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-02-19 10:33:00
|
Leif E Ström |
Från och med nu och fram tills vi här hemma har fått upp gradantalet på våra termometrar till åtminstone 15, bör all rapportering från varmare breddgrader förbjudas eller redigeras. Jan Olsson och undertecknad får i nuläget nöja oss med Sven Arefeldts "Adress Rosenhill". Länk: youtube.com
|
|
Inlägg #17: Postat: 2011-02-19 11:03:00
|
Jocke S-43 |
En del småfåglar minskar, en del ökar i Sverige. Men vi är nog lyckligt lottade. Har man haft ett fågelbord en snöig vinter på landet, så nog har man fått se småfåglar, 15-20 sorter! Matade f.ö. mina första talgoxar i hand på kyrkogården vid Davidshallsbron. De småfåglar som flyttar stannar nog i sydeuropa, eller far längre söderut, har inte riktig koll. Men de trakter jag besökt här nere längs kusten har inte haft så mycket av småpippis. Det finns lite sångare och trastar, som inte synts i Sverige, och vadare. Man lär ju skjuta på allt som flyger på Malta t.ex. Och även här förekommer jakt, såg en tjusig afrikansk gazell härmodagen av någon sort. Även Thailand upplevde jag tyvärr som rätt småfågelfritt. Australien var bättre, och flest arter fåglar lär det förekomma i Colombia.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2011-02-19 17:11:00
|
Jan Olsson |
Lustigt sammanträffande - Min Morfars Far ligger begravd på Gamla Kyrkogården där - Vad gäller småfåglarna får vi kanske nöja oss med den länk Leif E Ström hänvisar till här ovan? - Fotograferar Du där Du är? - Mvh.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2011-02-19 17:54:00
|
Jocke S-43 |
Jodå, jag fotar med min mobilkamera, Sony-E:s bästa, 12,1 megap. En del djur, mest fyrfota, tama. Fåglar är svåra men jag fick en fin bild på en portugisisk tupp, landets nationalsymbol! Och så videofilmar jag, storkar och måsar bl.a. Och det kanske också blir något mer reportage, för Katjas skull...
|
|
Inlägg #20: Postat: 2011-02-19 23:41:00
|
forsblom |
Jag tror inte att det handlar så mycket om kön som författaren vill hävda utan jag tror att det mer handlar om vilken kultur som dessa pojkar kommer ifrån. Lägg märke till att det inte alls framkommer i studien vilka pojkar eller flickor som det handlar om. Det är typiskt för en politisk korrekt undersökning som egentligen gör mer skada än nytta, eftersom den inte räknar med kulturella och etniska olikheter. Vi kan aldrig skapa en bättre skola om vi inte först erkänner att vi har problem med pojkar som kommer från arabisktalande länder! Men när vi väl har accepterat detta problem så kan vi gå vidare med att utforma en pedagogik som tar hänsyn till olikheter.
|
|