Inlägg #1: Postat: 2011-02-11 10:54:00 | |
Jocke S-43 |
En utmärkt beskrivning! "Vi kommer att få skämmas när vi reser utomlands". Trots att jag inte var kommunist skämdes jag redan när Schyman gjorde VPK i riksdagen till "feministiskt". Och ändå hänger nu hela offentliga Sverige med M och Reinfeldt i spetsen, henne i kjolarna, detta antifenomen! Men jag som numera vistas 8 månader utomlands skäms inte för att tala om för engelsmän, tyskar, fransmän och spanjorer, "när tillfället är lägligt", att vårt land är ett odemokratisk stastfeministiskt matriakat. Och att den s.k. "bäst i världen jämställdheten" blev så lögnaktigt totalvinklad och kvävd i könsrasism att den numera är stendöd!
|
Inlägg #2: Postat: 2011-02-11 11:03:00 | |
Patrik |
Kan bara hålla med till 100 med artikeln. Sverige, aka Absurdistan, har blivit löjligt i sin fantasiska feminism och jämlikhetsfascism. Rättsväsendet är politiskt styrt, och inte lagstyrt.
|
Inlägg #3: Postat: 2011-02-11 11:19:00 | |
Bizon |
Ja till både artikeln och #1 kan jag bara instämma - nu skäms inte jag heller då min svenskhet inte innefattar vad tokfeminismen står för - att jämställdhet och respekt för människor, individer och kön helt tappats bort under den maktsjuka feminismen som faktiskt inte alls enbart utnyttjas av kvinnor om nu någon trodde det. Redan tidigt då det stod klart att den skulle spela en avgörande roll i politiken vart det strömhopp bland strebrarna till den ideologin då den framstod som en vinnare. Så mycket elände som denna galenskap ställt till måste ett bakslag snart komma - kanske detta med Assange kan vara den tuva som åtminstone får det snålåkande i grunden ideologilösa strebersläktet att dra öronen åt sej - betongfeministerna kan man förmodligen inte göra så mycket åt, militanterna drar sej nog också ur så småningom då det går upp för dom att dom deltar i en kamp som inte tjänar deras syften. Om jag nu ska vara lite hoppfull alltså.
|
Inlägg #4: Postat: 2011-02-11 13:09:00 | |
Pia I |
Jag är ju själv kvinna, men tycker inte att det går ut på att sätta dit mannen. Även om många män tror det, när man säger sin mening. Men-att hålla sig till sanningen är inget brott, inte heller att vara kvinna eller man. Även om vi hade ett "jämlikt samhälle" skulle vi naturligtvis inte alltid vara ense. Det hör ju livet till. Betyder inte att man hatar män för det. Nej, vad jag menar, är att kvinnan ska inte göra om mannen i ett jämlikt samhälle. Inte heller tvärtom. Fast undantag kommer alltid att finnas. Vad är dte för jävla larv, när en kvinna säger"usch" när hon ser hår på bröstet. Var jag man, skulle jag aldrig raka av håret där det naturligt växer. Om sen kvinnan vill göra om sig helt, raka av allt hår, plastik/omöjligt att röra sig operera sig, fylla läpparna till fiskmun, fylla tuttarna med plastpåsar, vittnar bara om hur rädd hon är att inte duga!Så har kvinnor varit i alla tideräven jagTur att man kommit över det!
Men de här kvinnorna- de kände varandra genom kontakter runt Assange. |
Inlägg #5: Postat: 2011-02-11 13:51:00 | |
Bizon |
Pia - jämställdhet handlar inte om att tysta det ena eller det andra könet - nej det handlar om det du är inne på att vi som människor ska kunna agera som människor utan att stämplas ut som kön. Frågade min 25-åriga dotter vad jämställdhet är - hon svarade att - det är något som inte finns - och tyvärr kan jag inget annat göra än att ge henne rätt. Tilläggas bör att det inte handlar om att hon känner sej förtryckt av män, hon är en stark och självständig kvinna, men hon konfronteras ju med det samhälle hon lever i och engagerar sej för ojämställt behandlade människor oavsett det är kvinnor, män eller barn som råkat illa ut. Jag beundra den tjejen!
|
Inlägg #6: Postat: 2011-02-11 18:41:00 | |
Jocke S-43 |
- "Aldrig kunde jag drömma om att en berättigad kamp för jämställdhet skulle slå över i en statsfeminism som fullständigt tappat vett och sans. En statsfeminism som reglerar sexet i sängkammaren. Där målsägaren A kan säga i ett förhör om förhållandet med Assange:
"Jag var ju skitstolt, får världens häftigaste man i säng och som bor i min lägenhet". Sedan går hon till polisen." Vem säger detta, och har läst protokollet? Jo hon som ledde radio och feministprogrammet Radio Ellen! Alltid något får man väl tillstå, och högst avslöjande info! |
Inlägg #7: Postat: 2011-02-11 19:38:00 | |
Pia I |
Ja, nu kommer det fram!Vad var det jag sa!
|
Inlägg #8: Postat: 2011-02-11 20:17:00 | |
Anna Nyhm |
Alternativet till att bo i det förfärliga Sverige, måste då vara Iran, som enligt Joakim "Daddys blogg" Ramstedt, är ett underbart land att leva i!!!
|
Inlägg #9: Postat: 2011-02-11 21:42:00 | |
Bizon |
Anna Nyhm #8 Nja, i Iran har dom Iranska problem i Sverige har vi Svenska. Och ett ont förtas inte av ett annat - vad det handlar om är nu då medvetandet växer att se till att tokerierna får en ände. Ingen bör ha något att invända mot "jämställdhet på människans villkor", så om vi bara börjar där ska du se att du slipper emigrera :-
|
Inlägg #10: Postat: 2011-02-11 22:20:00 | |
Anna Nyhm |
Nu var det då inte jag, som excellencerade Iran, utan nämnde Joakim "Daddys blogg" Ramstedt, som slåss mot sina egna väderkvarnar...
|
Inlägg #11: Postat: 2011-02-11 22:43:00 | |
Pia I |
#9 Jämställdhet på människans villkor är bra! Och Anna- Sverige år inte förfärligt- det är ju bekvämt än så länge, för dem som har sitt på det torra. Själv ska jag söka mig till ett land som har kvar lite av ödmjukhet inför människan i alla fall.
|
Inlägg #12: Postat: 2011-02-12 00:40:00 | |
En besviken muslim |
Jag hörde från Julian Assange i ett program i aljazeera som anklagade Sverige som lyder usa och han nekade hela tiden med denna anklagelse och han sa att det finns flera hemliga samarbete mellan sverige och usa som är en skam för sverige och sverige agerade snabbt för att wikileaks ska inte avslöja hur sverige lyder usa med kidnappning av de två egypter inne på den svenska mark som är mot statens suveren och han sa att sverige ville fängsla honom för at han ska aldrig avslöja de hemliga dockumenter mer men han sa att han är oskyldig och han ska bevisa det
tyvärr sveriga har blivit skadat internationellt p.g.a denna hemliga samarbete med usa .han nämde hur sonen Bush har straffat sverige som ville inte skicka trupper till avganistan för att stödja usa därför usa har inte skickat sin ambasadör i mer än ett år tills regeringen har beslutat att skicka soldater till Afganistan då skickade bush ny ambasad och carlbildts skandalar i Sudan och Irak därför ville sverige ställa honom framför rätta |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.