Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har sedan de palestinska läckorna misstänkt protester mot PLO och de Palestinska Myndigheterna. Det har varit lite protester, även mot al-Jazeera och The Guardian. Men saken är att Fatahs ledning redan brottades med dåligt stöd bland allmänheten. Mahmoud Abbas skulle egentligen avgå som president för två år sedan, men sitter kvar ändå. Dessutom har de Palestinska Myndigheterna byggt upp en armé av poliser för att slå ner egna politiska motståndare, precis som det är i andra amerikansk-stödda arabdiktaturer. Dock tror jag att palestinierna tar det alldeles för lugnt. Jordanierna valde ju att sluta upp med egyptierna, och att inte kräva av sin egen kung några som helst förbättringar. 2/3 av de är ju palestinier. När Egypten väl befrias kommer Rafah-gränsöppningen till Gaza-remsan att öppnas. Hamas kommer att bli starkare. Så jag tror att palestinierna snart också följer i ledet. Sionisterna får acceptera att folk har en vilja starkare än vilken ideologi som helst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?