Rasism är nyckelordet - inte nazism

Den här tråden diskuterar artikeln Rasism är nyckelordet - inte nazism.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2011-01-16 18:43:00
Inger Olsson
#40 I min komm. #37 är rubriken "Politiskt dravel om religiös slakt" av ledaren på just Veterinärförbundet, så uppenbart vänder och vrider du på disktrasan... /// Det framgår tydligt vad du tycker om "politisk korrekthet" i din personprofil, så det är kanske en ökänd sajt du lutar dig till i alla dina påstådda "fakta"... /// Sen kan jag informera dig om att även svenska "metoder" ang. djurslakt utöver djurhållning i stort debatteras idag, men det har du väl ingen aning om? Fortsätt din propaganda för de som orkar lyssna... Jag gör det inte.
Inlägg #42: Postat: 2011-01-16 19:00:00
Inger Olsson
forts/ En sådan här artikel får lågt betyg. Men den andra luddiga sådan, av Marcus O, får högt betyg, vilken sammanfattningsvis påstår att högern och vänstern har nedmonterat välfärden, och d ä r f ö r röstar man på SD". Ju mer art. förf. göder hatet mot bl a invandrare ju h ö g r e betyg ges... /// Det ÄR uppenbart förståeligt att många har lämnat Sourze de sista två åren. Och de få som är kvar, när lämnar dem? Kvar blir gissningsvis, typ, SD:are och de i Sanningsrörelsen" - med sitt även hat och rasism? Rasism och hat är det mest meningslösa att bemöta. Finns aldrig någon vinnare ens utan endast förlorare.
Inlägg #43: Postat: 2011-01-16 19:03:00
Lasse i Gatan
#42/Har haft det svårt att förstå vad regeringen menar med arbetskraftinvandring, när det finns så få lediga jobb. Men nu begriper jag vad som menas med att invandrare skapar jobb. se länk:Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #44: Postat: 2011-01-16 19:08:00
Lasse i Gatan
#42/Inger något för dig att ta del av, fundera ett tag på vad som sägs i denna video.Länk: youtube.com
Inlägg #45: Postat: 2011-01-16 19:47:00
Tage Sundin
# 41 o 42 Jag vill med känslan av att ha förvandlats till ett gökur upprepa att det är Sveriges veterinärer som påstår a att djur kan känna ångest och smärta samt att b Halal-slakt därför är en slaktmetod som orsakar fullkomligt onödigt lidande för djuren. Jag är för övrigt mycket medveten om att även den vanliga slaktmetoden ibland rymmer skandalösa brister. Du skriver mycket om "hat", men jag har svårt att finna inlägg andra än dina egna där sådant förekommer. Du förefaller ibland fullkomligt hatisk och ursinnig och riktar veritabla tasksparkar mot dina meddebattörer genom att kalla dem för ex vis "idiot" eller "fån". Så vinner man inte respekt, Inger!
Inlägg #46: Postat: 2011-01-16 20:24:00
Mats Persson
inlägg #37 Intressant artikel i Din länk. Tydligt och förtroendeingivande. Tackar!
Inlägg #47: Postat: 2011-01-16 20:39:00
Anna Nyhm
Jag tycker inte att "svenska" bönders obedövade kastrering av ungdjur heller är så humant. kan man säga humant, när det rör sig om djur?

Jag har läst artiklar i ämnet kommer inte i håg vardär bönderna säger det vara för dyrt att bedöva, fast möjligheten till detta finns...
Inlägg #48: Postat: 2011-01-16 21:16:00
Aguirre
Har ni samma uppfattning om älgjakt eller kräftkokning ? Människan äter och dödar djur...jag tror inte vi har så många som VILL plåga djur oavsett religion..Jag skulle helst vilja älgen dog villigt framför min frys och att kräftan inte sprattlade i koket...men naturen och djuren och däggdjuret människan, är inget museum för naturintresserade..det finns många sätt att avliva ett djur snabbt..eller ännu snabbare..men eller inte alls..men skall vi hålla på med det, så är ju djurets liv det vi skall bry oss om i första hand...inte räkna tiondelar vid slakten.Jag kan förstå att fackmän kan diskutera det..veterinärer t.ex eller jägare..men i stort är frågan oviktig..man får lita till människans naturliga ovilja att djävlas med djuret.
Inlägg #49: Postat: 2011-01-17 17:27:00
Carl Olof
Vad roligt att mina artiklar mot rasism alltid får så bra betyg. Om någon till äventyrs skulle hålla med mig om att det är bra med ett mångkulturellt samhälle, gå in och lägg en röst för det vetja. Tack på förhand!
Inlägg #50: Postat: 2011-01-17 18:57:00
Bizon
Carl Olof #49 I tråden "Låt dom inte ta svensk kultur ifrån oss" i inlägg #15 har jag redogjort för min inställning till det mångkulturella. Citerar//Om man med ras menar de genetiska egenheter som bildas i en population som lever isolerat under specifika omständigheter av evolutionär karaktär och liten inblandning av annat genetiskt material så kan jag förstå att det är ett känsligt kapitel - De primitiva folkslag som klarat sej bäst är de som förstått att undvika degenerering genom acceptans av nytt blod. Äventyrliga människor med någorlunda hyggligt funtad fysik har spridit sina gener och bidragit med sina genetisk överförbara egenskaper. Folkgrupper/kulturer som svartsjukt vaktar sina kvinnor får inte in något nytt blod vilket innebär att vissa genetiskt överförbara egenskaper på gott och ont kommer att dominera. Typiska stam- och klan-kulturer med frekvent kusinäktenskap ligger ofta dåligt till beträffande ärftliga sjukdomar - utvecklar även ungefär som höns liknande hackordningsbetingade egenskaper där benägenheten att underordna sej överhet och utnyttja lägre stående medlemmar i hierarkin. Jag anser att större uppblandning mellan jordens folk är önskvärd.//sc. Detta är även den huvudsakliga orsaken till min öppna inställning till det mångkulturella - det befruktar de perifera kultursfärer som annars riskerar att bli alltför museala eller bli offer för exotism. Att hålla en kultur levande är att låta den interagera med andra kulturer. Att hålla ett folk livskraftigt levande är att låta det befruktas av andra folk - allt hänger samman, men trögheten i ett svartsjukt tänkande infekterat av den hybris som föreställer sej den egna "rasen" eller "kulturen" som mer högtstående eller bättre än andra leder till isolering och undergång. Trögheten i en del människors tänkande gör att dessa inte uppfattar en förändring som förändring utan som undergång.
Inlägg #51: Postat: 2011-01-18 00:32:00
Aguirre
Lasse..hur skulle du kunna ersätta en indisk dataingenjör ? det är brist på kvalificerade yrkesmänniskor. Men om våra arbetande eller dubbelarbetande invandrare käkar på McDonalds så får du kanske ett jobb..så skapas jobben.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...