Oppositionen äventyrar Sveriges säkerhet

Den här tråden diskuterar artikeln Oppositionen äventyrar Sveriges säkerhet.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-10-21 23:14:00
Gunnar Thorell
Jag förstår inte att man kan skriva om ett så pass allvarligt ämne som att Sverige för första gången på 200 år lurats in i ett krig och inte på minsta sätt beröra den tidigare historien Englands misslyckade försök till kolonialisering, Sovjets misslyckade försök till kolonialisering.

Och att i sammanhanget inte med ett ord beröra USAs folkmordskrig i Irak och USA-Israels dödliga inringning av Iran där man även öppet hotat med att använda s.k. taktiska kärnvapen, dvs av samma sprängkraft som bomberna i Hiroshima-Nagasaki.

Ingen vet exakt hur många som dödats av civilbefolkningarna i Irak och Afghanistan. Många hundratusen i Irak, många tusen nedsmittade med urlakat uran som används i projektiler. Att dessa offer överhuvudtaget inte räknas är en stor skam.

Och här ska vi ynka oss över påstått förräderi, därför att nästan hälften av alla svenskar opponerar sig mot dessa brottsliga krig? Det visar snarare att alltfler begriper vad detta handlar om.
Inlägg #22: Postat: 2010-10-21 23:20:00
forsblom
Leif din jävla fitta! Folket i Afghanistan slåss inte för någon alls! De flesta hatar talibanerna och de flesta tycker om de jävla svenskarna gör ett bra jobb för att de kan odla egna grönsaker och ris utan terror och "skatter" efter tjugo år av talibanstyre!
Inlägg #23: Postat: 2010-10-21 23:23:00
forsblom
Gunnar: Om du sitter på samma stubbe så förlåter jag dig!
Inlägg #24: Postat: 2010-10-21 23:36:00
Leif Erlingsson
forsbom, har du förslag på fler länder som vi kan "befria"? Varför inte börja hemma, vi har också höga skatter...
Inlägg #25: Postat: 2010-10-22 00:14:00
kristjan
- - - - - - - Vilken var Bush uppgivna avsikt med USA:s invasion? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - För 9 år sen hotade Bush att invadera om inte Bin Ladin lämnades ut. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-Talibanregeringen begärde bevis för Bin Ladins skuld. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bush sa sig ha bevis men vägrade att lämna ut dem. Bush ljög - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Då talibanerna inte fick de bevis de begärde för Bin Ladins skuld, vägrade de att lämna ut Bin Ladin. - - - -- - - - Så amerikanerna verkställde sitt hot och invaderade.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - FBI söker i dag Bin Ladin, men inte för 11/9 dådet. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-Bin Ladin fungerade tydligen som täckmantel för USA:s sökande efter tillgång till olja Turkmenistan. -
- - - - - - - - - - - - - - - - Resultat 9 år efter invasionen: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -Tusentals barn och vuxna döda och/eller terroriserade. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
- - - - - Korrumperad marionettregering. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - Opiumtillverkningen har mer än 15 dubblats. Länk: unodc.org - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Så inte bara krigsaktieägare utan också opiumtillverkare har genom invasionen gjort lukrativa vinster. - - - - - - - - - - - Både krigsaktieägare och opiumtillverkare är därför nöjda med Sveriges fortsatta stöd till den korrumperade marionettregeringen. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Sverige ger stöd till den amerikanska terrorn, genom att överta en del av amerikanernas mer civila tjänster och därmed lösgöra fler amerikanska soldater för aktiv krigföring.
Inlägg #26: Postat: 2010-10-22 00:19:00
forsblom
Leif, din hjärtligt snälla idiotiska jävel!

Alltså Leif, backa tillbaka "stenskivan" och börja förstå varför FN överhuvudtaget finns i Afghanistan.
Inlägg #27: Postat: 2010-10-22 00:23:00
forsblom
Kristjan din jävla fjolla:

Vi snackar politik och religion! Visa respekt för en sprucken hörntand och ställ dig i kön!
Inlägg #28: Postat: 2010-10-22 00:23:00
Leif Erlingsson
Finns FN i Afghanistan?! Det var nytt!
Inlägg #29: Postat: 2010-10-22 00:27:00
Leif Erlingsson
Det är kanske vapenexporten du vill främja, din stridis... Länk: dagen.se . Numera finns ju inga folkrättsliga aspekter på exporten, enligt regeringen... "Exportkontrollregimerna är inte baserade på folkrättsligt bindande avtal. Samarbetet mellan de deltagande länderna är politiskt bindande." Länk: regeringen.se
Inlägg #30: Postat: 2010-10-22 00:41:00
forsblom
Jävla, kära-inte-fatta-något-Leif! Fattar du inte att jag inte kan får en akut tandvård i kväll! Alltså, din senaste kommentar om vapenexport, bla, bla. Ska jag svara på i morgon!
Inlägg #31: Postat: 2010-10-22 02:13:00
jästen som göret
Hoppas Forsblom snart får tid hos tandläkaren..det är fruktansvärt jobbigt eftersom man är så känslig i munnen...så vi får nog ha överseende med svordomar..alla "kärringar" måste ha överseende, det är kvinnans lott i livet.
Inlägg #32: Postat: 2010-10-22 15:13:00
Thomas L. Aabo
Tack Forsblom!
Inlägg #33: Postat: 2010-10-22 16:42:00
Leif Erlingsson
Om det inte redan är tydligt: Sverige har inte av Afghanistan ombetts hjälpa till. Detta är viktigt. Stridisar hänvisar gärna till ISAF Mandate Länk: nato.int , men inte heller där påstås annat än att "In August 2003, upon request of the UN and Government of the Islamic Republic of Afghanistan, NATO took command of ISAF." D.v.s. att det var av en lydregim och av FN som ISAF blev inbjudna. När de redan var på plats, med vapen och allt.

Det har sökts med ljus och lykta i arkiven efter något dokument som skulle visa att Sveriges närvaro i Afghanistan skulle vara laglig. Men inget har uppbringats. Utesluter ju inte att det finns något personligt mejl eller telefonsamtal, men inte startar man militära insatser för att "Kalle mejlar/ringer Olle" med "hörru, du kan väl ställa upp med lite insatsstyrkor här nere, vi skulle tycka att det var bra"?! D.v.s. såvida man inte tillhör samma brottsyndikat. För vapenexporten har vad jag förstår fyrdubblats efter detta.

Sverige är således en brottslig organisation som sysslar med understöd för narkotika- och vapenindustrin, fast man klätt ut sig i "demokratimantel".

För somliga är detta säkert helt OK. Medan det för andra känns kymigt att vara en del av ett brottssällskap. Och även för dem det känns OK för, får ni verkligen er beskärda del av bytet från vapen- och narkotikahandeln?! Jag vet att trots att jag är svensk så får jag det INTE. Jag får alltså varken min del av bytet eller kan välja bort mitt brottsmedlemskap. DET är INTE OK.
Inlägg #34: Postat: 2010-10-22 16:51:00
Diplomaten ologgad
# 19 Såja , lugn och fin Herr Forsblom, det var ingen recension utan en reflexion.
Inlägg #35: Postat: 2010-10-22 17:56:00
johannes
verkar som att någon stoppat bananer i forsbloms avgasrör. Sverige ska vara ett diplomatiskt land och inte ligga i krig.
Inlägg #36: Postat: 2010-10-22 19:35:00
forsblom
Okej, nu är jag tillbaka igen alla fans! Hörntanden är lagad och jag har slutat att svära och slå i bordet. Men det blev en dyr historia, hela 4300 spänn! För lite plastlagning på tanden!

Leif: Du kommer med så mycket siffror och länkar och citat att jag tycker att du ska skriva en egen artikel i ämnet. Först då kan jag kanske bemöta dig.
Inlägg #37: Postat: 2010-10-22 19:58:00
Leif Erlingsson
forsbom, du är sent pået
Inlägg #38: Postat: 2010-10-22 20:42:00
jästen som göret
4300 kronor...undrar vad det var i den plasten..men nu svär inte forsblom längre så nu kan alla kärringar andas ut..nu kanske det blir en ny artikel om tandvården säger jag, medan jag försiktigt tuggar i mig pistagebitarna i den svenskproducerade grönfärgade glassen. eller så får vi se Forsblom vs Erling i brottningskamp på Leifs planhalva..
Inlägg #39: Postat: 2010-10-22 21:45:00
forsblom
Johannes: En banan kan du ha i ärslet själv! Jästen som göret: Jag antar varje brottningsmatch, även på Leifs planhalva!
Inlägg #40: Postat: 2010-10-23 16:45:00
Leif Erlingsson
Det är rätta takter, forsblom*. Den dramatik dina koleriska inlägg skapar är viktig för det större uppvaknandet. *: Det var oavsiktligt att jag stavade fel förut.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...