Valt inlägg:
Om det inte redan är tydligt: Sverige har inte av Afghanistan ombetts hjälpa till. Detta är viktigt. Stridisar hänvisar gärna till ISAF Mandate http://www.nato.int/isaf/topics/mandate/ , men inte heller där påstås annat än att "In August 2003, upon request of the UN and Government of the Islamic Republic of Afghanistan, NATO took command of ISAF." D.v.s. att det var av en lydregim och av FN som ISAF blev inbjudna. När de redan var på plats, med vapen och allt.
Det har sökts med ljus och lykta i arkiven efter något dokument som skulle visa att Sveriges närvaro i Afghanistan skulle vara laglig. Men inget har uppbringats. Utesluter ju inte att det finns något personligt mejl eller telefonsamtal, men inte startar man militära insatser för att "Kalle mejlar/ringer Olle" med "hörru, du kan väl ställa upp med lite insatsstyrkor här nere, vi skulle tycka att det var bra"?! D.v.s. såvida man inte tillhör samma brottsyndikat. För vapenexporten har vad jag förstår fyrdubblats efter detta.
Sverige är således en brottslig organisation som sysslar med understöd för narkotika- och vapenindustrin, fast man klätt ut sig i "demokratimantel".
För somliga är detta säkert helt OK. Medan det för andra känns kymigt att vara en del av ett brottssällskap. Och även för dem det känns OK för, får ni verkligen er beskärda del av bytet från vapen- och narkotikahandeln?! Jag vet att trots att jag är svensk så får jag det INTE. Jag får alltså varken min del av bytet eller kan välja bort mitt brottsmedlemskap. DET är INTE OK.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?