Inlägg #41: Postat: 2010-10-19 00:05:00
|
mseder |
Den katastrofala betygsättningen av den här artikeln borde dessutom få Leif-Arne att vakna till kan man tycka
|
|
Inlägg #42: Postat: 2010-10-19 00:25:00
|
Leif Erlingsson |
Tack mseder, för påminnelsen att betygsätta. Det hade jag glömt.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2010-10-19 00:40:00
|
Leif Erlingsson |
CMO 2010-10-18 23:33 #38: Du kan ju upprepa Griffins kartläggning. Det är lika bra. Jag visste t.ex. redan förut mycket av det han skrev genom tusentals timmars studium under 6 års tid. Fast jag har själv t.ex. inte läst samtliga NIST rapport-versioner - det är ju 5 olika plus en briefing och en opening statement, så en sak jag uppskattar är hjälpen med de jämförelser som görs av olika händelsebeskrivningar av samma händelser i de olika versionerna. Samt den föredömligt koncisa och logiska presentationen av utelämningarna av känd information samt av de interna självmotsägelserna sannolikt skapade genom ändringar utan att man samtidigt ändrat alla beroende fakta. Jag har läst drygt 10 böcker om 9-11 men denna är den viktigaste. Nödvändigt referensverk. Givetvis har jag under åren laddat hem flera av NIST-rapporterna som datafiler - de är ju grunddokument för att själv kunna verifiera självmotsägelser. Men det säger sig själv att det är lättare att hitta dessa bland många tusentals sidor när man har många andra tusentals ögon till hjälp, som i praktiken har bidragit till den återkoppling till NIST som legat till grund för Griffins bok men ofta ignorerats av NIST. Nu vill jag inte gläfsa mer. Jag har skrivit en artikel om 9-11 som Sourze aldrig släppt fram. Jag har dessutom skrivit massor under åren i ämnet på min blogg. Som bevisläget är i dag så sysslar du CMO och Leif-Arne huvudsakligen med perceptionshantering vs. dem som tror ni förstår något, kanske delvis för att upprätthålla er egen status så länge det nu håller. Men ni upptar samtidigt min och andras tid. Jag skulle inte ha börjat kommentera denna idiot-artikel om det inte var för att jag baktalades i kommentarstråden.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2010-10-19 00:45:00
|
Leif Erlingsson |
Stryk sista meningen ovan. Trodde jag skrev i en annan tråd. ; Sorry.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2010-10-19 02:41:00
|
CMO |
#43 etc så trots "tusentals timmars studium under 6 års tid" förmår du inte att ge ett detaljerat exempel på dina anklagelser mot NIST, utan hänvisar bara till pastor Griffin och bevattningsexperten. Och du tror fortfarande på "termit" teorin. Märkligt, eller kanske inte....
|
|
Inlägg #46: Postat: 2010-10-19 02:58:00
|
CMO |
#40 Så har vi fattat rätt nu? Förintelseförnekaren och bögknackaren Ahmadinejad ska man lyssna på med öppna sinenn för alla kan ha något vettigt att säga. Leif Arne däremot som vistat en kortare tid i Israel är automatiskt diskvalificerad som obotlig Israel-lobbyist i morgon har han kanske avancerat till Mossad agent. En misstänksam person skulle möjligen få för sig att "trovärdigheten" har mer att göra med hur vänligt inställd man är till truthmuppar i allmänhet och till truth-profitörer i synnerhet.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2010-10-19 09:04:00
|
Leif-Arne |
2 Nåväl, med nödvändighet så måste det antal konspirationsteorier jag räknade upp bli ett mycket begränsat urval, det finns en gemensam nämnare som gör en konspirationsteori till just en konspirationsteori, det är att de är inte är falsifierbara. Till skillnad från konspirationer som blivit belagda./////3 Det går att medels en lämplig söksträng inom 10 minuter få fram en uppsjö av konspirationsteorier som direkt eller indirekt inehåller en judisk koppling.////4 Exemplet med MWO är med för att påvisa hur många konspirationsteorier bygger på någon/ några enstaka belagda händelser från vilka en konspiration broderas.////Nja, inte sedan Karl Popper visat att Marx hypotes att historien är förutbestämnd inte stämmer så får den tesen anses vara den allmänt vedertagna Mainstream Dvs. vare sig ekonomin, politiken eller vädret går egentligen att förutsäga mer än några veckor i bästa fall. Detta är en osäkerhet som är mycket frustrerande för en del människor.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2010-10-19 09:08:00
|
Leif-Arne |
#42 Vad gäller betyg så är det intressant att iakta vilket ämne som ger lägst betyg, -Kritik av konspirationsteorier, eller - Försvar av Sverige som ett mångkulturellt samhälle. Uppenbarligen är detta de två ämnen som berör mest om man ser på antalet röstande.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2010-10-19 10:56:00
|
Leif Erlingsson |
CMO 2010-10-19 02:41 #45, också tusentals timmar av meningslösa diskussioner... Har INGEN lust att köra ett varv till. Det var därför jag valde något enkelt. Hade först tänkt skriva om en annan sak, men hejdade mig som tur var. Jag har inte betalt för min tid här. Men ang. termit, så nej, jag tror inte enbart på den. Något stort hände i källar- och botten-planen, det finns det många vittnen på. Där måste man börja om man vill förstå försvagningarna av strukturen som möjliggjorde de senare rasen. Detta måste dock utredas av en opartisk utredning, något vi ännu inte sett röken av. Jag ska inte föregripa en sådan utredning. Ett till aber är att många av vittnena redan är döda. Men om man använder deras inspelade vittnesmål så kommer man ändå långt.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2010-10-19 11:04:00
|
Leif Erlingsson |
CMO 2010-10-19 02:58 #46: Om Leif-Arne istället hade bott i Israel en längre tid så hade han kanske blivit som Wilhelmson och Atzmon. Så, nej, man måste inte bli Mossad-agent av att vara i Israel. Man kan vakna upp också.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2010-10-19 11:08:00
|
mseder |
#46 Ahmadinejad är ledare för Iran, Leif-Arne är möjligtvis vice-ordförande i Israel-lobbyisternas blogg-förbund med dig som propagandaledamot. Vad Ahmadinejad säger påverkar hela världen och är viktigare att lyssna på eftersom det påverkar så många människor. Men man ska lyssna på Leif-Arne också, bara man är medveten om VEM han är, VAD hans uppsåt är o.s.v. Om man har en hang-up på att dra in Judar i debatten hela tiden så får man ta sitt ansvar för detta också, sluta böla!
|
|
Inlägg #52: Postat: 2010-10-19 11:28:00
|
mseder |
#47 "2 "Nåväl, med nödvändighet så måste det antal konspirationsteorier jag räknade upp bli ett mycket begränsat urval" -- Ja och det otaliga exempel på konspirationsteorier som är allvarliga, politiska, dokumenterbara som du INTE nämner. Balans!
"3 Det går att medels en lämplig söksträng inom 10 minuter få fram en uppsjö av konspirationsteorier som direkt eller indirekt inehåller en judisk koppling." -- Det går att inom några sekunder få upp konspirationsteorier som tar upp exempelvis "Den svarta påven", Jesuiterna och vatikanen och om man är knuten till katolisicm eller till vatikanen och har en Hang-up kring detta så kan man skriva en artikel om det.
"4 Exemplet med MWO är med för att påvisa hur många konspirationsteorier bygger på någon/ några enstaka belagda händelser från vilka en konspiration broderas." -- Ehh va? Men har du svårt att läsa? NWO är ju knökfylld med fakta och levande exempel inklusive våra egna politiker. Du gör det verkligen till din uppgift att i alla väder försöka undvika fakta. Du är slirig och oseriös Leif-Arne och ett levande exempel på mina upprepade konstateranden om hur antitruhers ständigt undviker fakta och hur de saknar argument.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2010-10-19 11:33:00
|
Janne B |
BETYGSÄTTNINGEN av en artikel kan gå hur som helst kan en erfaren man vittna om. En del belönar åsikter. En del belönar det välskrivna. En del tar hämd på gamla motståndare. En del blir arga på mina stavfel osv. MEN fortsätt gärna att sätta betyg - det är i vart fall en Intressemätning.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2010-10-19 14:14:00
|
Per W |
#53 Ja, SD-anhängare och truthers verkar ha varsin kader av sysslolösa anhängare som genast kastar sig på kommentarsfälten och betygsknapparna när de läst något som är vettigt och sansat.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2010-10-19 14:36:00
|
Sven Usling |
|
|
Inlägg #56: Postat: 2010-10-19 14:40:00
|
Lasse i Gatan |
#54/ Har man kommit upp i 70-årsåldern finns det utrymme för kolla lite på Sourze och se hur mycket hjärntvättade skribenter det finns inom både politik o religion. Hur är det själv, slit och släp hela dagarna eller tillhör du de andra bidragstagarna som huserar både dag och natt här på Sourze.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2010-10-19 15:22:00
|
CMO |
#51 mseder, Visst kan det vara intressant att veta om Leif-Arne är vice ordförande i någon intresseförening precis som det kan vara intressant att veta om du är ordförande för David ”Jag är Guds son” Icke’s svenska fancclub med speciellt ansvar för kommunikationer med rymdödlor. Läser nan vad du skriver på vaken.se och i ”illuminati för dummies” kan man lätt få för sig det. Och det bör nog alla ha i åtanke när de läser dina inlägg...
|
|
Inlägg #58: Postat: 2010-10-19 16:36:00
|
mseder |
#51 "”Jag är Guds son” Icke’s svenska fancclub med speciellt ansvar för kommunikationer med rymdödlor." Ojojojoj, det säger du! CMO fläskar på för allt vad tygen håller, haha. "Läser nan vad du skriver på vaken.se och i ”illuminati för dummies” kan man lätt få för sig det." Var i Illuminati4Dummies Länk: humancreations.se står det om rymdödlor?
|
|
Inlägg #59: Postat: 2010-10-19 17:25:00
|
Leif Erlingsson |
Sven Usling 2010-10-19 14:36 #55, då gillar du nog den här boken Länk: alhambra.se . Såg nämligen att Ellen Brown nämndes på din egen länk.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2010-10-19 19:16:00
|
CMO |
#58 I "Illuminati för dummies" framställer du Icke som en av de trovärdigaste källorna för information om Illuminati. Så om man nu betraktar Icke som mycket trovärdig, så är det väl rimligt att anta att man också betraktar hans Illuminati-rymdödle teorierna som trovärdiga? Det är i alla fall betydligt mer substans än du har i dina lama smutskastningsförsök mot mig och L-A beträffande Israel.
|
|