|
Inlägg #21: Postat: 2010-10-17 16:06:00
|
|
Leif-Arne |
Lagar inte bara bör man följa, man skall följa lagar. Det du beskriver som normer är mer godtyckligt. Normer ändras hela tiden och skiljer sig mycket från olika socioekonomiska grupper. En norm är att inte klippa gräsemattan efter 22 00. Förr var en norm att inte gå på dans under Långfredagen, den bryr sig de flesta inte om längre.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-10-17 16:06:00
|
|
haku |
Man kan inte utvisa nån FRÅN sitt hemland.Man utvisas TILL sitt
hemland eller det land man senast kom hit från,för att nu undvika lite hårklyverier.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-10-17 16:08:00
|
|
Leif-Arne |
#22 Inte så vanligt, men det har faktiskt förekommit.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2010-10-17 16:13:00
|
|
Tage Sundin |
Mångfald och mångkultur innebär mer - mycket mer - än bara nya brödsorter och alternativa helgdagar. De allra flesta av våra nya landsmän accepterar förvisso våra lagar, men lagar är inget annat än det yttersta uttrycket för folkviljan. Vår befolkningssammansättning ändras sakta men obevekligt, och förr eller senare finns det en majoritet för helt andra lagar än i dag inom exempelvis familje- och straffrättens område. Våra barn och barnbarn har därför goda skäl att se framtiden an med viss oro.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-10-17 16:21:00
|
|
haku |
I mitt trångsynta sätt att resonera,menar jag också att sed är sjungandet av"Du blomstertid..."i kyrkan vid skolavslutningar.Det stöter på många håll på patrull med argument om att det är vi som ska ta hänsyn till andras seder.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-10-17 17:57:00
|
|
Leif-Arne |
#25 Ifrågasättandet av seder sker hela tiden, inte minst av svenskar själva. Blomstertiden är en vacker psalm som visst fyller sin plats, andra vackra avslutningssånger är Idas sommarvisa, med musik av en tjeckisk-judisk immigrant, Bachs Nu grönskar det osv...
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2010-10-17 18:33:00
|
|
Lasse i Gatan |
Leif-Arne du ingår väl i den här
hanteringen och tjänar grova pengar på mångkulturen, så måste det hänga
ihop naturligtvis, med dina allergiska utbrott när det gäller kritiken
mot massinvandringen och kriminaliteten i dess fotspår.
Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2010-10-17 18:49:00
|
|
Leif-Arne |
#27 Jag gör inget annat än tjänar grova pengar, är det inte det livet går ut på?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2010-10-17 20:14:00
|
|
ombudet |
#28, ahh, nu förstår jag. Häromdagen så skulle jag använda SEB:s insättningsautomat för att sätta in pengar på ett konto och maskinen spottade ut sedlarna gång på gång och efter tre försök så gav jag upp. Det måste ha varit grova pengar som inte gick igenom sedelintaget, förstår jag nu.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2010-10-17 20:25:00
|
|
Lasse i Gatan |
#29/ Är du säker på att det var riktiga sedlar, eller var det Monopolpengar du försökte med.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2010-10-18 01:08:00
|
|
ombudet |
Aj då, har du förlagt de som skulle finansiera SD:s skuggbudget?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2010-10-18 09:43:00
|
|
TRög |
Nu förhåller det ju sig så om man läser Leif-Arne´s olika inlägg - vilket jag förmodar är avsikten - och sammanställer dessa finner man att han är den slags invandrare varom debatten står. Till skillnad från Dallas - en assimilerad och medveten hedersman från Senegal - med erfarenhet från en av de platser där mycket av det som kritiseras äger och har ägt rum har den självgode L-A inte några vida vyer. Däremot talar han - som invandrare - i egen sak men vrövlar om det fina tänkvärda och värdefulla som ligger i en kulturell mångfald. För läsare med kunskaper i det Tyska språket rekommenderar jag Angela Merkels tal i helgen där hon slog näven i bordet och krävde inte bara laglydnad utan också gedigna kunskaper i det tyska språket av de miljontals invandrare som lever i Tyskland. Nu dyker naturligvis alla upp till försvar för den motsatta åsikten men låt då denna grupp flytta tillsammans med invandrarna och som lärare i språk och den gränslösa kulturens skepnad se till så att vi alla trivs tillsammans i framtiden. Det är den det handlar om. Låt dom dessutom stå för kostnaderna för hela detta projekt. Då blir det mindre slantar till ruttna tomater och och sura ägg. --//-- Det var allt såhär på måndagmorgon ....
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2010-10-18 10:41:00
|
|
Leif-Arne |
-" Nach Bundespräsident Christian Wulff hat auch Bundeskanzlerin Angela Merkel den Islam als einen Teil Deutschlands bezeichnet. Das sehe man nicht nur am Fußballspieler Mesut Özil, sagte Merkel." Stern Sedan fortsätter Merkel med att ta upp problem med bristande integration, språk t.ex. En nog så viktig fråga eftersom integration av nyanlända inte fungerar helt optimalt vare sig i Sverige eller Tyskland Det är således viktigt att det kommer förslag och idéer på hur integrationen skall fungera bättre. Av de partier som finns repressenterade i riksdagen har alla, utom ett, ett program för integration. Gissa vilket?
Är brister i integration en konsekvens av olika livsåskådning eller etnicitet? Nej det finns ingen direkt koppling där. Tyskland har som tidigare nämnts haft stora problem med integration , av andra tyskar, de från öst. Problenm som fortfarande funnits. Grupper som somalier som i Sverige haft stora problem med integration har mycket väl integrerats i England och Cannada.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2010-10-18 11:08:00
|
|
Inger Olsson |
Leif-Arne: mitt i prick! SD har 0 ideér om integration och det är denna som har varit och fortfarande är problemet. Jag tror att Alliansen tar tag i dessa problem, då de har i "tysthet" redan verkat för frågorna. Även anhöriginvandringen är sedd över. Personligen så kan man sammanfatta förra S A P: s invandrings- och flyktingpolitik med att de behandlade människor som kom till oss som o f f e r och tyckte därför synd om dem. Och där stannade det vid att de, i koncentrationsform, passiviserades t ex i flyktingförläggningar för att flera år senare tvingas till nästa steg - socialbidrag. Samhället m å s t e våga ställa krav - för människans eget bästa!
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2010-10-18 11:30:00
|
|
TRög |
Gans richtig mein Herr aber haben sie die ganze Einhalt richtig vorstehen .... Det tror jag inte. "den Islam als einen Teil Deutschlands bezeichnet" - det är ju bara att räkna. Men det är väl knappast något annat än en beskrivning av problemets dignitet. Att referera till England och Canada är ju sanslöst där finns ju inte språkbariären som Angela Merkel pekar på och vad gäller Canada i likhet med Australien och Nya Zeeland handlar om arbetskraftsinvandring. Vad gäller UK och språkbariären existerar den inte som i Sverige och hudfärg har inte utgjort något problem under min tid i UK lika lite som "avvikande namn". Huruvida SD har något program hur assimilation och arbetslivsanpassning skall gå till vet varken du eller jag - såvida inte ditt medlemskap ger insyn bakom kulisserna - men en sak är helt klar de hade kurrage att dra upp frågan från det dolda motståndets samhället till att aktivera stolvärmarna i Sveriges Riksdag. Det är faktiskt inte illa gjort med hänsyn till hur S A P som Inger Olsson påstår har ställt till det. En god idé kan ju likt Dallas vara att inte ta hit fler förrän vi fixat bostad och jobb åt dom som redan finns här. Är det inte sund logik att städa skrivbordet innan man åtar sig mer arbetsuppgifter.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2010-10-18 11:59:00
|
|
Leif-Arne |
Skall man eximaninera någons språkkunskaper är det en fördel att själv inte göra för stora fel. Till en början, "Gans" betyder gås på tyska; prova att skriv frasen en gång till eftersom där finns flera fel. Dessbättre finns det de som till skillnad från SD tänker konstruktivt. Länk: newsmill.se
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2010-10-18 12:24:00
|
|
Inger Olsson |
Trög: Om jag inte minns fel var det inte så längesen, högst 2 veckor, som du berättade att du först NU hade skummat igenom SD:s partiprogram... Hm... Sen tycker du uppenbart att det är ointressant eller oviktigt OM ett Riksdagsparti inte har med - en viktig politisk fråga i sitt program... Hmm... Den som nämnde den klämde när du insunativt anklagar Leif-Arne: "såvida inte ditt medlemskap ger insyn bakom kulisserna..." Du en slikt ultraviolett anarkist i röd klänning, med en pilsner i handen på Hisingen, och som försöker skaka till på "nedre däck" i jakten på non plus ultra? Hmmm...
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2010-10-18 14:22:00
|
|
TRög |
Min gode Leif-Arne .....Du bist ja ganz der man das zu sagen....--//--
I detta forum härskar bland de undersysselsatta skribenterna en strävan att tillskriva det okända de mest tvivelaktiga egenskaper men företrädesvis sådana som gynnar deras egen i opposition valda mer eller mindre väl genomtänkta åsikter om sina motståndare. Om debatten höll sig till sakfrågan och läsarna ansträngde sig att förstå inlägg från LA och IO trots uppenbara brister i såväl stavning som syntax skulle denna debatt vara fruktbar - nu tycks den vara ren sysselsättningsterapi. --//-- Är det inte egoistiskt att som - du beskriver dig LA - invandrare tala i egen sak. Väntar du på säktens ankomst ...........
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2010-10-18 15:10:00
|
|
Leif-Arne |
#38 Om du släpper tyskan slipper du skjuta dig själv i foten, åtminstonde för tyskans kull.Om jag är egoistisk, jajjamän, snart kommer halva Bergen inrullande till Sverige och kräver hemspråksundervisning på vestlandsmål, brunost i butikken och Alexander Ryback på fjernsyn varje lördagskväll.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2010-10-18 15:18:00
|
|
ombudet |
Den artikel som Leif-Arne refererar till i sin länk #36 blev en aning rumphuggen i Newsmill. En komplett artikel hittar du här. Länk: blogg.aftonbladet.se
|
| |