Mångfald är det mest naturliga som finns

Den här tråden diskuterar artikeln Mångfald är det mest naturliga som finns.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-10-15 13:11:00
Leif-Arne
Kluft går från klarhet till klarhet. Betygen för en text om mångfald är närmast att betrakta som en slags mätare på skalan håller med . håller inte med. Det finns siter som hyllar enfalden som princip där läsarna uppmanas att gå in och rösta ned texter som hyllar mångfald.
Inlägg #2: Postat: 2010-10-15 13:30:00
Pia I
Flickan fyllde år. Hon hade en pojkvän från annat land.Hennes föräldrar kom med en tv som present. Pojkvännen sa till föräldrarna: "Om vi ska ha en tv här i huset, är det JAG som ska köpa den" Föräldrarna fick åka hem med tvn igen.
Det är ett exempel på hur det kan bli med olika bagage i ryggsäcken.

Så problemfritt som en del vill göra gällande, är det inte alltid i verkligheten. Flickan gjorde slut.
Inlägg #3: Postat: 2010-10-15 13:45:00
Janne B
Leif-Arne Den epostadress du uppgivit på ditt CV här funkar inte. Men tack ändå....
Inlägg #4: Postat: 2010-10-15 14:14:00
Carl Olof
#1 Exakt Leif-Arne, tipsa gärna dina kompisar om att gå in och rösta som motvikt.
Inlägg #5: Postat: 2010-10-15 15:18:00
Inger Olsson
Carolina Klüft är klyftig och har ett djup i sitt resonemang. Evolutionens utveckling kan aldrig vara utan dynamik. Både på "insidan" och "utsidan". /// Man ska snarare förvänta sig låga betyg på artiklar som, i alla dess varianter, ses som kritik mot SD. De går i samlad trupp inte bara ut ur kyrkan utan även in på Sourze. Det har de gjort en längre tid...
Inlägg #6: Postat: 2010-10-15 16:16:00
Nisse Hult
#1/ Leif-Arne har väl inga kompisar?
Inlägg #7: Postat: 2010-10-15 16:24:00
Leif-Arne
#6 Du då, du räknas väl?
Inlägg #8: Postat: 2010-10-15 21:01:00
Göran Langevi
Klüft skriver utan tvekan en mycket bra artikel! Från mig är det en klar femma. Samtidigt noterar jag det låga betyget, vilket säger vilka typer som frodas på Sourze. Själv skrev jag en artikel under rubriken "Sverige har alltid varit ett invandrarland" www.sourze.se/Sverige_har_alltid_varit_ett_invandrarland_10708760.asp. De första sex betygen var ettor. Jag kände mig stolt och glad.
Inlägg #9: Postat: 2010-10-16 16:05:00
TRög
Carl Olof du är dig oförliklig - "tipsa gärna dina kompisar om att gå in och rösta som motvikt". Hur är det ställt med yttrande- och åsiktsfriheten egentligen. Vi har det samhälle vi förtjänar och för att citera Kjell Olof F så har vi baxat det ända hit. Ser man lite filosofiskt på det så är HELA SVENSKA valmanskåren missnöjd. I det ögonblick då ett majoritetsförhållande inträder i Sveriges Riksdag blir det plötsligt MINDRE än HÄLFTEN. Aldrig får man vara riktigt glad sade Josef S och sköt några till. --//-- Va sá du får man inte det - men då kan du väl be dom andra manipulera röstandet.
Inlägg #10: Postat: 2010-10-17 09:27:00
Lasse i Gatan
Citat:"Det mångkulturella fiaskot.
TYSKLAND. Angela Merkel, Tysklands förbundskansler, konstaterade i ett tal i Potsdam på lördagen att det mångkulturella samhället är ett fiasko och att det så kallade multikultikonceptet, där folk med olika ursprung lever sida vid sida, inte fungerar.

Det börjar bli svårt att vara mångkultursförespråkare i Europa anno 2010. I land efter land vinner invandringskritiska partier mark och tar sig in i parlament efter parlament. Även flera tunga namn konstaterar att det mångkulturella experimentet har totalhavererat." läs hela:Länk: politisktinkorrekt.info
Länk: friatider.se
Inlägg #11: Postat: 2010-10-17 10:38:00
Leif-Arne
Trams. Tyskland är Europas mest mångkulturella land, har varit det ända sedan romarna nådde upp till Rehn. Den tyska kulturen bygger på mångfald, hela statsbildningen är uttryck för detta med sin federalistiska struktur.
Inlägg #12: Postat: 2010-10-17 11:16:00
Lasse i Gatan
#11/ Leif-Arne/ Tror inte att du fattade vad som stod i artiklarna, men det kan man inte begära av en sådan PK-nisse som du.
Sen tycker jag att du ska skicka ett mail till Merkel och påpeka att hon bara pratar trams. Hur är det med mångkulturen på Öland? är den påträngande eller är den som de flesta PK-nissarna uppfattar den, då man inte själv behöver bo i något invandrarområde.
Inlägg #13: Postat: 2010-10-17 11:42:00
Leif-Arne
#12 I området där jag bor, inte Öland men nära, möter jag en invandrare var dag när jag ser mig i spegeln, -Hej snygging brukar jag säga innan jag borstar tänderna. I dörren möter jag en annan invandrare, min fru, -Hej snygging, säger hon. Att det kan vara så kul med mångkultur.
Inlägg #14: Postat: 2010-10-17 13:50:00
Viking
Leif-Arne

Hur populär var mångkulturen i Tyskland under perioden 1933-1945?
Inlägg #15: Postat: 2010-10-17 15:01:00
Leif-Arne
#14 Perioden var ett koncentrat av kvalificerat vansinne. Emedan, i försöken att definiera en genuint tysk kultur slog nassarna knut på sig själva, det är nämligen stor skillnad på kulturen från nordtyska lutheranska till det joddeltyska katolska. Tyskland har legat mitt i Europas korsvägar och har infulenser strängt taget från överallt. Den gemensamma länken fick bli språket, fastän det egentligen endast är vad gäller skriftspråket tyskan är enhetlig.
Inlägg #16: Postat: 2010-10-17 15:14:00
haku
Alla bör väl välkomnas om de med handling visar att de respekterar det land o dess kultur o seder som hjälper hit dem från sitt hemlands elände.Annars är jag den förste att med hela handen peka mot utgången.
Inlägg #17: Postat: 2010-10-17 15:26:00
Leif-Arne
#16 Vilka seder tänker du på då? Är det inte mer relevant att man följer gällande lagar och regler.
Inlägg #18: Postat: 2010-10-17 15:43:00
haku
Med bör ses tex. att vi har tagit för vana att göra vad som krävs för att anamma det självklara faktum att kvinnan inte är en andraklassens varelse.
Inlägg #19: Postat: 2010-10-17 15:54:00
Leif-Arne
#18 Men bara för den händelse, rent hypotetisk förståss eftersom svenskar redan är helt jämställda, att någon svensk på något sätt, skulle behandla en kvinna som en andra klassens medborgare, e.g. genom sexuella trakasserier eller något i den stilen, skall de utvisas då?
Inlägg #20: Postat: 2010-10-17 15:59:00
haku
Lagar får vi väl föresten anta att vi anser att alla bör följa men regler är väl det som följer gängse normer där man befinner sig eller i det man gör.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...