Inlägg #1: Postat: 2010-09-21 18:34:00
|
Jocke S-43 |
Jag har varit grön i 50 år, jag tror inte jag är från Mars dock. Men MP verkar ha hamnat rakt i venusfällan!
MP:s annons "Den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla. Det är dags att ta de politiska konsekvenserna av detta och modernisera Sverige. Löner ska jämställas. Styrelser kvoteras. Och straffvärdet på sexköp ska höjas."
Vem kan ett sådant parti samarbeta med? Kanske Fi skulle ligga närmast till hands, med samma lögner och liknande heteromansförakt? Eller V, kanske sossarna med sina extremfeministiska kontakter? MP kanske kan gå genom Birgitta Ohlsson?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-09-21 18:40:00
|
Jocke S-43 |
En seriös miljö, resurs och klimatpolitik måste grunda sig på vetenskap, biologi, matematik och geologi. I stället har MP fallit in i genusvetenskap, queerfeminism och mansförakt, som varken har med vetenskap eller miljö att göra, och inte heller med jämställdhet eller demokrati för den delen! Därför missade nog också partiet 10 målet, och f.n. att på längre sikt kunna utmana både S och M vilket borde vara målet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-09-21 18:51:00
|
Jocke S-43 |
Jag tror att med alla de utmaningar som ligger framför oss, om man inser det, med växande befolkning, alla vill bli rika, minskande resurser, ökande miljöförstöring. Så måste all politik börja luta sig mot natur och samhällsvetenskap, i stället för alla dessa populistiska attityder som valaffisherna mm ger uttryck för. Sedan blir det förstås värderingar som fäller det slutliga avgörandet. Mina är humanistiska/demokratiska, för alla människor. Övriga -ismer betraktar jag mer eller mindre som gruppinriktade, lite pseudorasistiska faktiskt - "vi mot dom". Lika mycket som etnocentriska SD således.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-09-21 20:40:00
|
Bizon |
#1 Jocke - Fi hunnan - den annonsen har jag helt missat, men jag har nog missat det mesta som inte kan höras på radions P1. Annars tycker jag att Maria Wetterstrand visat sej riktigt bra, saklig och klar i sina ställningstaganden. Att den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla finner jag även helt i son ordning - då både jorden och sveriges befolkning består av så många fler varianter på temat människa. Även att vi får jämställda löner är OK enligt mitt förmenande. Kvotering däremot MEJ - rätt kompetens är så mycket viktigare - och ska det överhuvud taget vara något straffvärde på sexköp så ska det delas mellan alla inblandade oavsett kön - det är generande att man omyndigförklarar den som säljer sexet - men handlar hanteringen om övergrepp så ska det bedömas som övergrepp. --- till artikeln, kan ännu inte se något giltigt skäl till något samarbete mellan den blåbruna och det gröna. Och den skuldbeläggning av de grönas ovilja att ta sitt "ansvar" som media gödslat med är riktigt löjeväckande.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-09-21 20:51:00
|
Jocke S-43 |
4 Min bäste Bizonoxe! Får jag hänvisa till min senaste artikel som har undgått dig. Och där jag gör en tydlig kritik av felet köns och sexuell läggning-diskiminerande med annnsen. Förutom att de flesta heterosexuella? män inte styr världen, att en del dito kvinnor gör/gjort det nämns i artikeln samt att hela lönetjafset är förljuget men att Schyman kan stå där och ljuga om 18! Kan bara rekommendera till:
Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-09-22 15:56:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra skrivet och tyckt. MP kan bara förlora på att alltid sitta med i ena lägret - det stöter bort många presumtiva mp-väljare. Dessutom så agerar språkrören emot deras egna väljare, det mandat de fått av dem är att de alltid ska söka störst möjliga inflytande. Sic!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-09-22 16:04:00
|
Leif-Arne |
#6 Nu är det väl naivt att tro att man för förhandlingar i media, antagligen så pågår det vissa kontakter.Om förhandlingar inleds så gäller det för båda parter att få något ut av dem, hur mycket är Alliansen berädda att släppa till Mp för regeringssamverkan? Men innan man överhuvudtaget börjar resonera om förhandlingar som måste valresultatet inväntas, det kanske inte behövs några förhandlingar alls.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-09-22 17:07:00
|
john callenius |
Nej MP ska inte alls samarbeta med alliansen. I debatten innan valet visade sig att alliansen är tvärt emot vad Mp står för därvid är det omöjligt för ett samarbete. Måste vara riktigt jobbigt för alliansen att bli av med rätten att bestämma helt själva även fast de vann valet. Att alliansen ens har mage direkt efter valet att fråga mp om samarbete bevisar bara alliansens giriga sätt att styra. Det kommer inte att hända så är det bara dessutom finns det en anledning till att de rödgröna bildades för att de har liknande värderingar och siktar på samma mål och alliansen är ganska långt ifrån dessa.
|
|