SD verkar ha trampat på en öm tå

Inlägg #1: Postat: 2010-09-17 09:17:00
Lasse Wilhelmson
Du har helt rätt i det du skriver, men det är bara halva sanningen. SD fungerar syndabock för alla andra. Genom att hoppa på SD för berättigad kritik av svensk invandringspolitik, så fritar man sig för eget ansvar. Men SD riktar udden i sin kritik mot islam och muslimer som en konsekvens av att de är det mest israelvänliga partiet i valrörelsen. Den judiska staten Israel är en rasistisk apartheidstat och sionismen är den ideologi med vilken dagens maktelit motiverar sina nya krig med "antisemitism" och "Förintelsen" som politiska vapen. Resultatet av de övergrepp som sker mot SD i valrörelen, blir nu att de, med viss rätt, framstår som yttrandefrihetsmartyrer öppet mot islam/muslimer, men dolt för Israel och den sionistiska rasismen. Qui bono?

MVH

Lasse W
Inlägg #2: Postat: 2010-09-17 10:56:00
Jocce
Jag håller til lviss del med om "halva sanningen", en stor del av den offentliga debatten i Sverige är tabubelagd av olka anledningar och får absolut inte diskuteras!
Invandringen och kringliggande problem står ju för en mycket stor del och där dess "goda" inflytande axiomiserats.
Sen anser jag att det uttalade hatet mot Isarel är överdrivet och enbart ett resultat av vänstersverigen rent maniska hat mot USA.
Att tilldela Israel en sådan betydelse som du gör, ett land med hela7 miljoner invånare, nästan en flugskit på kartan jämfört med omgivande länder som alla är starkt fientliga, med Israels utplånande högt på agendan..???
Inlägg #3: Postat: 2010-09-17 11:06:00
Leif Erlingsson
Som Lasse Wilhelmson skrev. SD uppfattas som yttrandefrihetsmartyrer samtidigt som de döljer den sionistiska rasismen. Vilken är den ideologiska motorn i de nya krigen.
Inlägg #4: Postat: 2010-09-17 11:49:00
DanJack
"den sionistiska rasismen"
Ännu en antisemit som spyr ut sig dynga.
Inlägg #5: Postat: 2010-09-17 12:00:00
Leif Erlingsson
Om det är så att man är "antisemit" om man som människovän ser verkligheten, låt då alla bli sådana som ser verkligheten!
Inlägg #6: Postat: 2010-09-17 12:31:00
ombudet
Nu har vi i månader högljutt diskuterat "det som inte får diskuteras" så är det inte dags att släppa martyrskapet i den delen SD? Jag håller fullständigt med artikelförfattaren i ett avseende. SD har rätt att ha de åsikter man har. Har man mötestillstånd så ska man ostört kunna få genomföra sitt möte. Jag anser att de som på olika sätt med våld, hot om våld eller genom äggkastning eller vad det nu vara må, de som genomför dessa störningar är ingenting annat än ickedemokrater vid sidan av att de för övrigt också måste betraktas som idioter.// Idioter är de av två skäl. Dels för att de inte respekterar demokratiska spelregler och dels för att de inte fattar att de enda som gynnas av deras idiotaktioner är SD som erhåller sympati för den behandling de utsätts för.// Jag vet inte vad den genomsnittlige AFA aktivisten har för IQ men att döma av agerandet och att döma av den totala oförmågan att inse konsekvenserna av hur man handlar så antar jag att få når tresiffriga tal. Idioter.
Inlägg #7: Postat: 2010-09-17 12:58:00
Leif Erlingsson
Det är inte sannolikt att AFA-aktivisterna förstår varför de får härja så pass fritt. De fungerar som sionistisk stödmilis.
Inlägg #8: Postat: 2010-09-17 13:37:00
Jan Olsson
Gå SION,Din Herre att möta! -
Inlägg #9: Postat: 2010-09-17 14:33:00
cmologgad
Ja hellre SDs "rasism light" än Nasse Willhelmson och hans nazistiska kompisar.
Inlägg #10: Postat: 2010-09-17 16:04:00
Tack!
> #4 och #9. Beträffande antisemitism och antisionism. Det är antisemitism när man säger nej till staten Israel. Jag skulle påstå att det handlar om antisionism. Sionisterna de flesta judar och deras västerländska påhejare kräver att staten Israel skall erkännas. Erkännas? Det finns inga utpekade gränser som skulle vara det erkända Israel de är en stor hemlighet. Ockupation, bosättningar kommer att fortsätta tills de antika gränserna lebensraum har nåtts och alla judar kan återvända till det heliga landet. Media skriver om staten Israel, men sällan att sionisterna de flesta judar kräver att Israel erkänns som det judiska folkets nationalstat. Jag har en erinran att jag har läst litteratur från 30-talet att ”Att de utvidgade lebensraum Tyskland skall vara det ariska läs tyskarna folkets nationalstat.” Kusligt! Tänker man lite djupare så innebär ”judiska folkets nationalstat” att inga andra än judar skall finnas där, precis så var också nazisternas agenda. Påstående: Antisionism är samma som antinazism. Tack!
Inlägg #11: Postat: 2010-09-17 20:54:00
arga gubben
Jag känner nu en tryckande lust att rösta på SD bara för att alla partier lovat att hellre dö än att samarbeta. Ja, jag är antagligen lite sadist, och jag vill se dem dö en smula.
Inlägg #12: Postat: 2010-09-18 10:38:00
Leif Erlingsson
#10/"Tack!" konstaterade korrekt "Antisionism är samma som antinazism." Ja, Lasse Wilhelmson och hans vänner har sett det. Och får därför stå ut med hån från det sionistiska hållet. Våra regeringar vågar inte gå emot Israel. Tänk efter lite varför en liten stat skulle behöva kärnvapen mot sina grannar... Nej. de kan inte använda kärnvapen mot sina grannar för då blir de själva utsatta. Ändå har de massor av kärnvapen. Därför har t.ex. Sverige en myndighet för sionistisk propagandaproduktion, som Lasse har skrivit om. Och skolorna lär barnen sionist-propaganda. Det handlar om utpressning, mitt herrskap, och situationen är mycket besvärlig. Våra regeringar är inte fria att säga "up yours" till denna regim, och måste göra livet svårare för sådana som jag. Sverigedemokraterna fyller här en mycket viktig funktion som kontrollerad opposition. Det får inte finnas någon verklig opposition, för det tillåter inte Israel.
Laddar...