| Inlägg #1: Postat: 2010-09-15 10:33:00 | |
|
Jan Olsson |
Instämmer till fullo med Dig - sklle kunna skrivit det själv! - Bra rutet!!!
|
| Inlägg #2: Postat: 2010-09-15 14:57:00 | |
|
seniorsenior |
Du talar om social kompetens som vore det som är lösningen på allt inklusive en fungerande riksdag. Social kompetens är inget annat än tvångsstyrt beteende och bland merparten svenskar framstår som flathet och rädsla att våga ge uttryck för vad som rör sig i huvúdet - de gånger det gör det. Homosexuella personer behövs inte för befolkningens fortbestånd det är ett biologiskt faktum vi inte kommer förbi - i ögonblicket - men de färgade människorna har i allra högsta grad ett existensberättigande. Du behöver inte markera Nyamko´s hudfärg med NATT-svart de är en pejorativ beskrivning av hennes ursprung som är helt obefogat. Det återstår att se vad substans det finns i dina påståenden om SD kommer in i Sveriges Riksdag. I Landskrona tycks de ha klarat det så bra att BoB for dit för att tala om för invånarna att de var inne påfel spår.
|
| Inlägg #3: Postat: 2010-09-15 15:02:00 | |
|
Woah! |
Woah!
Är inte artikelförfattaren ute och cyklar? Jan likaså? Har inte alla rätt till en åsikt och rätt till att framföra den utan att bli stämplad som socialt inkompetent? Anser väl inte precis att det våld och de antidemokratiska åtgärder som Sd blivit utsatta för såsom socialt kompetent. Hade samma sak hänt med någon representant från de etablerade partierna så hade drevet gått med hysteriska röster och krav på hårdare tag. Men nu är det ju Sd det gäller och dom är ju inte "som oss andra" och får som Reinfeldt sagt "skylla sig själv". Är det demokrati i Sverige 2010? Ej heller är det rättvist och synnerligen märkligt att ett parti som i senaste mätningen från Synovate får 7,5 ej får vara med i debatten. Om de nu står för något som inte övriga gör och far med direkta osanningar så borde det vara en lätt match att debattera ner deras argument. Varför händer inte detta? Jag röstar inte på Sd men kan inte låta bli att skydda deras rätt att få framföra sitt budskap på ett rättvist sätt, utan att bli gjorda till ett slags "sämre" människor. Det tycker ju Frankrike om romerna och Hitler om judarna. Men då skriker vi. Vad artikelförfattaren gör är ju i praktiken det samma som hon anklagar Sd för. Sten i glashus var det ja. |
| Inlägg #4: Postat: 2010-09-15 15:11:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Chruchill sa en gång att jag avskyr dinna åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem.
|
| Inlägg #5: Postat: 2010-09-15 15:24:00 | |
|
TRög |
Det är Voltaire som tillskrivs ;
"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem.". Jag skulle vilja citera Winston Churchill som vid Krimförhandlingarna lär ha sagt ; Gentlemen - vilket ju är ettförklemande - it take´s all kind of people to make a whole world. Han tänkte intuitivt på SD naturligtvis. |
| Inlägg #6: Postat: 2010-09-15 15:25:00 | |
|
Bizon |
#1 - inte för att svenskarna i allmänhet är kända för att vara så extremt socialt kompetenta - knappast inte heller politikerskrået och i så motto kommer SD som riksdagsparti bland likar enligt ert sätt att se på saken. Annars tycker jag nog att det verkar en aning förmätet att etikettera en så stor andel svenskar samt däribland invandrare som ett gäng lallande byfånar - plus då även de med i huvudsak annan partifärg fast med samma grundinställning till liknande problem. Jag ogillar starkt försök till djupsinnig analys av folks mentala status i stället för sakargument för eller mot viss samhällsåskådnings slutsatser och politisk agenda.
|
| Inlägg #7: Postat: 2010-09-15 15:58:00 | |
|
Jan Olsson |
Det är nog så,att det skulle bliva s.k."Polsk Riksdag" i Parlamentet - skränande ungdomar,liknande de vi sett vid demonstrationer m.m. - det är det problemet vi ser famför oss - SD anhängare är INTE "ett slags sämre människor" - EJ heller att jämställa med Romer & Judar - men det återstår att se vem som får rätt! - Det där med Winston - var ett uttryck för DEMOKRATI - något som SD inte har visat prov på - hitills i alla fall - trots D:et - och inte i mitt tycke - som sagt,men,men.
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-09-15 16:10:00 | |
|
Humanist |
Beträffande Voltaire: ”Ett gräl med en ung adelsman gjorde att Voltaire 1726 fick gå i exil i England för att slippa fängelse … fick han inte tillåtelse att bosätta sig i eller ens besöka Paris eller dess omgivningar - på papperet inte ens i Frankrike. Voltaire har anklagats för antisemitism då han skrev negativt om judar i allmänhet ur ett ateistiskt perspektiv …” Beträffande Churchill: Han krävde av folket "Blod och arbete, tårar och svett ", Själv rökte han cigarrer och drack kopiöst med Whisky.
|
| Inlägg #9: Postat: 2010-09-15 16:21:00 | |
|
Jan Olsson |
Ni skall inte göra som JAG gör - Ni skall göra som jag SÄGER! - känns det igen? - tror nog att allmogen i England "kröka & röka" efter sina möjligheter -
|
| Inlägg #10: Postat: 2010-09-15 16:27:00 | |
|
Bizon |
Jan #7 Skulle du kunna göra en liten utvikning kring detta uttalande? Citerar//SD anhängare är INTE "ett slags sämre människor" - EJ heller att jämställa med Romer & Judar//sc. Min åsikt beträffande demokrati är att demokrati är en färskvara och förverkligas i nuet - kvaliteten på demokratin är avhängigt de beslut och de ageranden som folket i respektive demokrati praktiskt manifesterar. Det innebär att den praktiska demokratin blir summan av de viljor som förverkligar den. Man kan ha mycket övrigt att önska, men så förhåller det sej - att försöka måla upp något annat än vad det är gör bara processen svårare och mer frustrerande, skapar mer missnöje och ett sämre klimat än nödvändigt mellan medborgarna...
|
| Inlägg #11: Postat: 2010-09-15 16:33:00 | |
|
seniorsenior |
Att ur ett "ateistiskt" - religiöst? - perspektiv angripa judar, muslimer, katoliker och alla religioner med en påstått vertikal IT-kontakt i realtid eller historien kan knappast anses vara förbjudet i vår tid.
Att Voltaire åkte ut ur Frankrike var på samma goda grunder som vissa politiska falanger i sverige gärna skulle SD malda i köttkvarn Att Winston rökte cigarr och drack wisky hindrade inte honom att föra en för United Kingdom framgångsrik politik - tyvärr visste dåtiden inte hur farligt det var att röka cigarr och än idag trots kunskaper finns det påfallande många som likt prästerskapet ser sin och försmlingens härskare spegla sig i wiskyn. |
| Inlägg #12: Postat: 2010-09-15 16:39:00 | |
|
Jan Olsson |
Avser Woah!,s inlägg nr.3 - han,eller hon tyckte ju att SD,anhängare betraktades som ett "slags sämre människor" - vilket jag alltså inte tycker - ej heller att jämställa.....d.v.s.med andra förföljda grupper! - Nöjd?
|
| Inlägg #13: Postat: 2010-09-15 17:03:00 | |
|
Svenne så inni Norden |
Ja, det behövs ju extremt bra social kompetens
för att göra komplicerade tekniska systen eller epokgörande uppfinningar. Dessutom har ju alla djuplodande filosofer och andra tänkare varit helt fantastiska som sociala pladdrare. Ursäkta, men nordiska människor som typ kanske tänker lite längre och djupare än du. |
| Inlägg #14: Postat: 2010-09-15 17:09:00 | |
|
Janne B |
SOCIAL-LIBERALISMEN är en stor och segrande rörelse. DXock inte bara synbar i Folkpartiet utan i hela Alliansen. Därtill är stora delar av socialdemokrfation starkt påverkad av denna liberalism. Vänsterpartiet kan dock inte "beskyllas" för detta och knappast heller Miljöpartiet. Sverigedemokraterna är väl motsatsen till en social liberalism. / Min bedömning är att ca 80 av befolkningen är mer eller mindre socialliberala, men många är inte särskilt medvetna om detta.
|
| Inlägg #15: Postat: 2010-09-16 18:17:00 | |
|
Leif E Ström |
Social kompetens, ett slagord i debatter där artikelförfattarna oftast beskriver egen besvikelse över omvärldens ovilja att följa John. Har du någon gång funderat över om det är ditt riktiga jag som styr över orden du präntar? Ditt riktiga jag kanske inte blev accepterad eller älskad på det enkla sätt som naturen ville, varken socialt eller privat. Om det är så i ditt fall, verkar det som du valt likriktighetens enkla väg, för att uppnå acceptans inom en så stor grupp som möjligt. Det finns det ingen kultur ibland individualister att vilja pådyvla sina beteenden och livsmönster via någon typ av indoktrinering-kompetens. De med social kompetens blir därmed överrepresenterade i våra medialplattformar. M.ao. de med social kompetens är huvudmän i sanningsdepartementet. Anna-Karin du behöver inte vara orolig för hur det svenska parlamentet kommer fungera i framtiden. Alla inom etablissemanget kommer att mala ner nya partier oavsett om de är opolitiskt korrekta eller bara sverigedemokrater. Årets val med blockpolitik utan nyanser är bevis nog. Makt är ett sociologiskt och filosofiskt begrepp som beskriver möjligheten att efter egen vilja fatta beslut som verkställs. Du har inte förstått hur detta begrepp kan förvirra vissa.
Till slut Anna-Karin, då du råkar i en akut nödsitution, vem väljer du då? En med enbart social kompetens, eller en individualist som dessutom är sverigedemokrat och med den speciella kunskapen om hur man på egen hand löser sina problem. |
| Inlägg #16: Postat: 2010-09-17 00:52:00 | |
|
Brunskjorta? |
Snacka om att angripa frågan från fel håll... Vadå SD inte klara sig i riksdagen en minut??? Frågan är ju hur länge maktsvinen i riksdagen kan fortsätta leka smågudar med SD som lekkamrater i sandlådan, eller...?
Riktigt usel artikel som väl mest visar på avsaknaden av författarens egna sociala kompetens om denna ska räknas utanför vissa givna ramar - precis som med riksdagspolitikerna mao. För i min värld är det iaf så att de som blev politiker var de som aldrig hajade nåt precis som att de som blev fackombud var de som var så värdelösa på att jobba att man mest bara ville ha dem ur vägen för att få nåt gjort men för båda dessa grupper gäller att när de väl hittat sin ankdamm så plaskar de runt, gottar sig åt ha makt och tror på fullaste allvar att resten av världen dansar efter deras pipor. En politiker eller fackpamp skulle inte visa på så mycket social kompetens om de levt i min värld med pundare, alkisar, sportfånar etc. De skulle helt enkelt inte överleva länge nog för att lära sig någon. En företagsledare av klass skulle däremot förmodligen anpassa sig omedelbart, se möjligheterna och bli "kung". Själv kommer jag ALDRIG att acceptera att någon rapande babian med akademisk skolning ska avgöra vad som är social kompetens. Det är en av orsakerna till att jag "missnöjesröstar", som akademikernollorna döpt det till när man inte gör som dessa "demokrater" vill, men det är inte den största anledningen utan jag väljer att rösta på SD av DEMOKRATISKA orsaker i första hand. SD är det enda hotet i dagsläget mot skendemokratin som kallas representativ parlamentarism och i det här landet accepterar vi dessutom en 4-spärr för att ingen ska röra om i stinkgrytan. Varför? Jo, det kanske skulle krävas en annan social kompetens om alla medborgare plötsligt skulle ges representation i riksdagen ;- För mig är ett mandat ett mandat och om vi räknar på att vi har 6 milj röstberättigade en uppskattad siffra tagen ur luften så SKA det räcka med drygt 17 000 röster för att få sin plats av 349 i riksdagen. Med en 4-spärr krävs istället... 240 000 röster!!! Demokrati??? Up your ass!!! Nej, SD är det enda alternativet för att värna demokratin! Och eftersom det käbblas citat här så kan jag ju ta till ett av den gamle fuhrern himself i något fri tappning: "Om europa haft riktiga statsmän hade vi aldrig fått något krig". Sanning eller ej? Tja, Sverige var iaf ett av de ledande länderna inom rasbiologi och tom idag sitter det akademikerfjantar som vill hindra samerna från att återfå benen av sina döda. England m fl allierade hade alla chanser i världen att stoppa Hitler men satt mest och skrockade förnöjt medan de smorde sina feta krås när nazzarna provade ut sin krigsmaskin i Spanien. Och hur länge satt gubben Franco vid makten nu igen? Nej, det är samma svin som eftersträvar makt nu som då och vad som sammankopplar lirare som Hitler, Franco, Napoleon, Mona Sahlin och Reinfeldt är att de alla är så kuklösa att de känner sig tvingade att framföra sin gälla kastratsång så att det ekar över världen - något liknande verkar gälla även för artikelförfattaren som oavsett kön eller ej iaf verkar sakna allt vad eget tänkande heter. Är det inte det som är populism om något? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.