Valt inlägg:
Snacka om att angripa frågan från fel håll... Vadå SD inte klara sig i riksdagen en minut??? Frågan är ju hur länge maktsvinen i riksdagen kan fortsätta leka smågudar med SD som lekkamrater i sandlådan, eller...?
Riktigt usel artikel som väl mest visar på avsaknaden av författarens egna sociala kompetens om denna ska räknas utanför vissa givna ramar - precis som med riksdagspolitikerna mao. För i min värld är det iaf så att de som blev politiker var de som aldrig hajade nåt precis som att de som blev fackombud var de som var så värdelösa på att jobba att man mest bara ville ha dem ur vägen för att få nåt gjort men för båda dessa grupper gäller att när de väl hittat sin ankdamm så plaskar de runt, gottar sig åt ha makt och tror på fullaste allvar att resten av världen dansar efter deras pipor.
En politiker eller fackpamp skulle inte visa på så mycket social kompetens om de levt i min värld med pundare, alkisar, sportfånar etc. De skulle helt enkelt inte överleva länge nog för att lära sig någon. En företagsledare av klass skulle däremot förmodligen anpassa sig omedelbart, se möjligheterna och bli "kung".
Själv kommer jag ALDRIG att acceptera att någon rapande babian med akademisk skolning ska avgöra vad som är social kompetens. Det är en av orsakerna till att jag "missnöjesröstar", som akademikernollorna döpt det till när man inte gör som dessa "demokrater" vill, men det är inte den största anledningen utan jag väljer att rösta på SD av DEMOKRATISKA orsaker i första hand. SD är det enda hotet i dagsläget mot skendemokratin som kallas representativ parlamentarism och i det här landet accepterar vi dessutom en 4-spärr för att ingen ska röra om i stinkgrytan. Varför? Jo, det kanske skulle krävas en annan social kompetens om alla medborgare plötsligt skulle ges representation i riksdagen ;-
För mig är ett mandat ett mandat och om vi räknar på att vi har 6 milj röstberättigade en uppskattad siffra tagen ur luften så SKA det räcka med drygt 17 000 röster för att få sin plats av 349 i riksdagen. Med en 4-spärr krävs istället... 240 000 röster!!!
Demokrati??? Up your ass!!! Nej, SD är det enda alternativet för att värna demokratin!
Och eftersom det käbblas citat här så kan jag ju ta till ett av den gamle fuhrern himself i något fri tappning: "Om europa haft riktiga statsmän hade vi aldrig fått något krig".
Sanning eller ej? Tja, Sverige var iaf ett av de ledande länderna inom rasbiologi och tom idag sitter det akademikerfjantar som vill hindra samerna från att återfå benen av sina döda. England m fl allierade hade alla chanser i världen att stoppa Hitler men satt mest och skrockade förnöjt medan de smorde sina feta krås när nazzarna provade ut sin krigsmaskin i Spanien. Och hur länge satt gubben Franco vid makten nu igen? Nej, det är samma svin som eftersträvar makt nu som då och vad som sammankopplar lirare som Hitler, Franco, Napoleon, Mona Sahlin och Reinfeldt är att de alla är så kuklösa att de känner sig tvingade att framföra sin gälla kastratsång så att det ekar över världen - något liknande verkar gälla även för artikelförfattaren som oavsett kön eller ej iaf verkar sakna allt vad eget tänkande heter. Är det inte det som är populism om något?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?