| Inlägg #1: Postat: 2010-09-12 18:23:00 | |
|
Jan Olsson |
Jag hoppas att det bara är ett antagande - detta om att vara homo på medeltiden - eller ser Du kanske "medeltiden" som den,som var för 50 år sedan - finns det några belägg,historiskt om att vara bög eller flata på 14,1500talet - dom höll nog tyst om det - samma som SD,anhängare i dag - bara de riktigt galna - står upp för sitt ideal - vad nu det kan bliva av det? -
|
| Inlägg #2: Postat: 2010-09-12 19:04:00 | |
|
Mats Persson |
Det är klart att Du kan hitta "flera goda värderingar" i valmanifestet. Det är ju det som är syftet med ett sådant alster - oavsett vilket parti som skrivit det. Utan att dra några vidare paralleller kan Du ju läsa "Min kamp" eller "kapitalet". Där finner Du också flera goda värderingar. I ett sådant sammanhang skriver man inte detaljerat vad man vill göra med oliktänkande och homosexuella med flera när man får makten. Det visar sig först när det är för sent. Jag tror inte att någon tvekar angående SDs populism och då är det ju intressant att läsa vad partiets väljare vill åstadkomma med vårt samhälle. Läs till exempel inläggen i "Politiskt Inkorrekt". Den sortens samhälle som beskrivs där är jag mycket tacksam om jag slipper.
|
| Inlägg #3: Postat: 2010-09-12 19:31:00 | |
|
denstillarösten |
Ja, jag ska välja vilka parti jag ska rösta på...och det är svårt..men jag ska försöka att tänka stort i det lilla..
En dag kan det vara vi som måste fly.. Vilka vill ha oss då? Och...var inte så säker på att hela vår familj får komma till ett och samma ställe... för det är ju inte så viktigt att familjer är HELA i den här världen...eller jag menar...i Sverige.. Men jag får väl fixa skype eller nå´t annat trix så jag kan se mina nära o kära i en liten ruta.. |
| Inlägg #4: Postat: 2010-09-12 19:50:00 | |
|
Björnen sover |
Inläggskrivaren Johannes manar till att söka fakta. Exakt det behöver Johannes själv göra. Söka fakta om SD och ägna sig åt kritiskt tänkande, när det gäller SD:S valmanifest.
Armbindeln är bytt mot slips och skjortan är vit istf brun,men skrapar man bara lite,lite på ytan så ser man var SD har sina rötter,nämligen i det nazistiska BSS. De kan lika gärna,nu när det är på modet att byta partinamn och låtsas vara något man inte är,byta sitt låtsasnamn SD till De nya nazisterna i stället, så kommer vi närmare den egentliga sanningen. |
| Inlägg #5: Postat: 2010-09-12 19:54:00 | |
|
Mats Persson |
denstillarösten. För att kunna resonera som Du krävs både fantasi och empati. Båda dessvärre bristvaror i den här debatten. Hoppas att en stilla röst inte slutligt drunknar i skrålet när hatet, om ett par veckor, får en megafon i vårt parlament.
|
| Inlägg #6: Postat: 2010-09-12 20:29:00 | |
|
Jan Olsson |
Hatet får ingen röst i Parlamentet - så långt har det inte gått ännu!! - Alla goda krafter hjälper till att tygla dom - svårast blir det i Skåne - men även där skall dom besegras - Leve Liberalismen!!!!!
|
| Inlägg #7: Postat: 2010-09-12 20:49:00 | |
|
Jocke S-43 |
6 Var finns hatet? Det finns säkert lite över allt, även inom oss själva och inom de präktigaste skenheliga i Riskdagen. Är allting svart och vitt? Invandrare är mer vita än svarta anser jag själv, men invandringspolitiken har en hel del gråa nyanser... Och Sverigedemokraterna, skall vi kanske utvisa dem, de verkar främmande för vår präktiga, rätt mycket skendemokrati? Är SD politiskt rasrena för vår demokrati? Ja det finns ingen bättre just nu, jag vet. OK. Men bra är den inte!
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-09-12 21:01:00 | |
|
Mats Persson |
Jo, Jan, visst är det så. Och detta går ju stick i stäv med vår omhuldade bild av den godmodige skåningen. Men jag lovar att fortsätta att göra vad jag kan. Viva!
|
| Inlägg #9: Postat: 2010-09-12 22:38:00 | |
|
Leif-Arne |
Valtips: efter valet kommer miljöministern heta Maria Wetterstrand, oavsett om statsminister heter Sahlin eller Reinfeldt. Heter statsministern Reinfeldt kommer vice statsministern heta detsamma som miljöministern och företräda regeringens näst största parti.
|
| Inlägg #10: Postat: 2010-09-13 03:02:00 | |
|
forsblom |
Björnen:
Jag har sökt efter fakta utanför SD och funnit en mycket mer rättvis bild i programmet OBS i SR, än vad som annars kommer fram i media. Journalisterna i OBS beskriver SD som ett populistiskt mittenparti. SD är inte ett rasistiskt högerextremt parti, utan ett mittenparti. Vare sig du eller jag vill kalla det för ett populistiskt mittenparti eller ett värdekonservativt mittenparti, så är det ett mittenparti. Lyssna och läs till SR OBS: "Är Sverigedemokraterna ett mittenparti?" Länk: sverigesradio.se |
| Inlägg #11: Postat: 2010-09-13 04:03:00 | |
|
ombudet |
forsblom, visst är dom ett värdekonservativt mittenparti vad gäller den politiska åskådningen så att säga vid sidan av invandringsfrågan. Nu är det samtidigt så att då hela deras politik bygger på antaganden om invandringens effekter så är det utifrån just invandrings och flyktingfrågan som partiet måste bedömas. Därav följer den slutsats om ett rasistiskt högerextremt parti som du ifrågasätter.
|
| Inlägg #12: Postat: 2010-09-13 04:46:00 | |
|
forsblom |
Ombudet:
Det är inte sant att SD:s politik till större delen bygger på invandringens effekter! Där har du fel! Ett mittenparti kan inte finansiera sin politik på enbart denna fråga. Jag råder dig att ta del av SD:s politik på deras hemsida, och att andas två till tre djupa andetag innan du börjar kritisera. |
| Inlägg #13: Postat: 2010-09-13 08:39:00 | |
|
Leif-Arne |
I sin budget höjer SD a-kassetaket, föräldrapenningen, underhållsstödet, och bostadsbidraget. Partiet vill satsa på försvaret, rättsväsendet, anstalter och vuxenutbildningar. Samtidigt sänks skatten och statsbidraget till kommunerna utökas. Bland annat.////Pengarna tas från biståndet som minskas från 1 procent till 0,7 procentav BNP. Invandringen minskas med 90 procent. //// SD räknar med att endast tio procent av utrikesfödda har jobb. Men enligt forskningsstudier har 65 procent av invandrare mellan 20-64 år jobb. Bland svenskar 75-80 procent. Dessutom är de flesta invandrare i arbetsför ålder eller barn. Budgeten har för övrigt andra stora brister och bygger till stor det på rena antaganden.
|
| Inlägg #14: Postat: 2010-09-13 09:02:00 | |
|
ombudet |
# 12, Tack för de goda råden men jag har redan både varit på deras hemsida, gått igenom den s.k skuggbudgeten och tagit fler djupa andetag än du kan ana. Jag kommer likt f-bannat till samma slutsats som finansminister Borg varje gång, SD:s politik är dels främlingsfientlig och dels populistisk. Du ska få ett par exempel// Länk: bit.ly Om du klickar på länken så kommer du till en kalkyl avseende den vinst som Sverige varje år gör på invandrarnas utbildning. Den posten på 32 miljarder saknas helt i SD:s budget. Eftersom SD vill minska invandringen med 90 så innebär det ett stort avbräck avseende denna intäkt.// Länk: bit.ly Om du klickar på den här länken så kommer du till en beräkning av kostnaderna för SD:s rättspolitik, ett område där felräkningen uppgår till ca. 20 miljarder// Vad sedan gäller främlingsfientligheten så har ledande företrädare sagt att vi i väst måste behandla islam som vi en gång tog hand om nazismen. I det sammanhanget har jag en fråga. När SD nu påstår att islam t.o.m är värre än nazismen och att vi måste möta den på samma sätt, vad iinebär detta för de hundratusentals muslimer som finns i Sverige? Ska de interneras? Kastas ut? Vad innebär det konkret att de ska behandlas som vi en gång behandlade nazisterna? Den frågan vill jag ha svar på!
|
| Inlägg #15: Postat: 2010-09-13 12:58:00 | |
|
rönnbär |
Forsblom, SD:s syfte är precis detsamma som nazisternas: ett homogent folk. Det var därför som judarna och romerna smutskastades,förföljdes och gasades ihjäl,för att de inte passade in i den homogeniska drömmen om ett folk,som Hitler och nazisterna hade. Nu handlar det om muslimer istf judar. Likaså som nazisterna målade upp en hotbild om att judarna tar över världen, så är det nu muslimer som ska göra det. Har judarna tagit över världen ? Naturligtvis inte, även om det finns många som nazisterna inte lyckades gasa ihjäl.
|
| Inlägg #16: Postat: 2010-09-13 19:03:00 | |
|
Unto S |
Jag bor i en kommun där 70 av invånarna röstar på Moderaterna. Har alltid betraktad dom som egoistiska högerspöken med en stor skylt vid kommungränsen där det står ”Välkommen till Vellinge kommun här är friheten större”. Tidigare stod det också ”och skatten lägre”, men den har dom tagit bort. Flyktingar har aldrig tagits emot utom några flyktingbarn nu senast. Vellinge kommun är det enda kommun där Sverigedemokraterna inte är representerade i kommunfullmäktige i Skåne. Sverigedemokraterna menade att dom inte behöver anstränga sig därför att Moderaterna genomför deras flyktingpolitik. I årets val ställer Sverigedemokraterna upp, de menar att Moderaterna har svikit genom att de har tagit emot några flyktingbarn. Senast här måste jag säga att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti. Jag hoppas att Sverigedemokraterna suger upp alla rasister som tidigare har varit en belastning för Moderaterna. Och det finns många i den här kommunen så att Sverigedemokraterna kommer säkert att få några mandat. I dag kom posten med valtidningar för Moderaterna och Sverigedemokraterna. Moderaternas var balanserad men, men Sverigedemokraterna har slutligen blivit i mina ögon rena rasister med nazistisk propaganda mot invandrare. I varje sida fanns flera angrepp på invandrare. Om jag skulle använda en liknelse så är propagandan som en stor målning där i mitten slaktas en invandrare och runtomkring finns vackra blommor som vill förringa slakten. Det finns många väljare som går på den niten.
|
| Inlägg #17: Postat: 2010-09-13 20:26:00 | |
|
denstillarösten |
Så i brist på annat så väljer en del SD..som ett slags surrogat, kanske ett desperat val..ett parti som fyller ett slags hål som uppkommit pga av att andra partier verkat fega..ja, så kanske det är..Men jag nöjer mig inte med surrogat..och jag vill inte dricka en bägare med misstänkt innehåll hur vacker än bägaren ser ut på utsidan..
Det kommer att visa sig vad SD bär i sitt sköte. Kanske ett nytt parti behöver bildas..eller så behöver de partier som redan finns bli mer modiga och salta i sina åsikter, med individens bästa för ögonen, med hjärtat på rätt ställe och visa att orden och löftena inte har ett bäst före datum. |
| Inlägg #18: Postat: 2010-09-13 20:45:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#16/Unto S/ Lars Ohrly fördömer attacken mot SD-killen som blev knivskuren i ansiktet, vad tycker du Unto? Finns det någon yttrandefrihet och demokrati kvar här i landet eller ska extremvänstern härja fritt på gator och torg. Du har ju alltid hyllat diktaturer där demokrati och yttrandefrihet aldrig förekommit, men du kanske har en uppfattning om hur vi ska ha det i Sverige eller du kanske till och med stödjer dessa fascistgrupperingarna. Läs Jimmies öppna brev till partiledarna:Länk: politisktinkorrekt.info
|
| Inlägg #19: Postat: 2010-09-13 22:17:00 | |
|
Jocke S-43 |
Jag har läst brevet, några länkar skulle suttit bra. Man vet inte hur nyanserat detta är, eller uppskruvat enligt politisk modell.
Extermvänstern är ena sidan, ibland dyker extremhögern upp, om möjligt ännu vidrigare, John Hron minns jag. Själv är jag centerextremist, i opposition mot Maud och hennes feminism. |
| Inlägg #20: Postat: 2010-09-13 22:47:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#19/Jocke S-43/ Vet inte hur många länkar du vill ha, här är ett urval.
2 sista länkarna kan du scrolla själv.Länk: politisktinkorrekt.info http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/helvetet-fros-just-till-is-lars-ohly-fordomer-sd-overfall/ Länk: politisktinkorrekt.info http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/sd-tortyren-david-lamnar-malmo-for-hemlig-ort/#more-56763 Länk: politisktinkorrekt.info http://politisktinkorrekt.info/Länk: friatider.se |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.