Inlägg #21: Postat: 2010-08-24 08:15:00 | |
Mats Persson |
Nej Johan, det är inte lätt och Du beskriver svårigheterna bättre än de flesta. Om man känner sig otrygg är man mindre benägen att känna solidaritet med andra. Man står sig naturligt själv närmast. Det är ju värt att tänka på när man förespråkar ökade skillnader. Vi kommer hela tiden tillbaka till att vi är svikna av våra företrädare för en demokratisk och liberal människosyn. Men en sak vill jag gärna hävda av min erfarenhet. Bland mina vänner som hela tiden rör sig i mångkulturella miljöer finns förståelse för andra kulturer. Rädslan finner jag hemma I Sjöbo där man nästan aldrig träffar på någon som inte kommer från orten. Förstår fuller väl att Du känner trötthet men jag hoppas att Du trots allt orkar fortsätta det goda arbetet.
|
Inlägg #22: Postat: 2010-08-24 13:48:00 | |
Inger Olsson |
Mats: tack för en mycket bra och angelägen artikel. Man skulle ha stoppat Sverigedemokraterna långt tidigare. Tyvärr vet jag att här nere i Skåne är en röst på detta parti en "röst" för att markera sitt missnöje med de redan etablerade partierna. Alltså vet man, i grunden, att SD är ett rasistparti men man tror inte att SD ska få makt, väl där i riksdagen. Hur dum får man bli som röstberättigad? Har man inte lärt sig något av Nazitysklands metoder? /// Kriminalitet är en färskvara på marknaden. Som bekant förändras den. Ungdomsbrottsligheten ökar. Det är sant. Och här måste förändringar till. Det ska inte löna sig att begå brott. För att få bort ungdomar från gängen och deras ledare så skulle jag vilja att man införde ett smart system, gärna med fria välgörenhetstinsatser också, för att locka ekonomiskt med andra intressen till unga, vars föräldrar som är mindre bemedlade. Pengar som skulle öronmärkas. Jag tror att en ung människa valde ett mycket intressant syssla istället för gänget - om den fick bara en chans...
|
Inlägg #23: Postat: 2010-08-24 22:01:00 | |
Lasse i Gatan |
Citerar:" Jag arbetade på Försäkringskassans kontor i Rosengård så länge det fanns. Nu läser jag i insändare och bloggar hur en del människor från alla delar av landet beskriver Malmö som en kommun i undantagstillstånd. Varför känner inte jag igen den bilden? "/ Kan det vara så enkelt att du som är bosatt i Sjöbo, inte hade en susning om vad som hände under dygnets alla timmar i Malmö. Det luktar PK-trams lång väg, bosätt dig i Malmö några år och kom igen med en artikel om de faktiska förhållandet, för då blir trovärdigheten mycket större. En fråga, när upphörde Försäkringskassans kontor i Rosengård? Sourze mest framstående PK-töntar hakade på direkt i inlägg #1 / och i inlägg #2. Bifogar en länk till dagens verklighet: Länk: aftonbladet.se
|
Inlägg #24: Postat: 2010-08-25 01:26:00 | |
ombudet |
Jag ser att saklighetens apostel och främste förespråkare Lasse på gatan har uttalat sig igen. Som vanligt så kunde han inte avhålla sig från att avfärda ett inlägg med någon form av invektiv, i detta fall "töntar", medan han som vanligt inte har något därutöver att anföra.// Själv är jag helt övertygad om att den som arbetar på Försäkringskassan och möter människor i deras vardag i Rosengård, är betydligt lämpligare att bedöma tingens tillstånd än en kolerisk och anonym man med sina fördomar så djupt rotade att TNT inte skulle rubba dom en millimeter.// Lasse på gatan, du saknar helt enkelt trovärdighet i det du säger efter att i flera månader inte ha lyckats vara annat än oförskämd mot alla som har en annan åsikt än din.// Numera, efter att ha insett hur det förhåller sig, så skriver jag nån kommentar då och då med din adress på mest för att jag tycker att dina små utbrott tillhör vardagens lustifikationer. Påminner lite om att trycka en sån där docka som fanns förr i världen på magen och så fick man höra ett av 10 förinspelade meddelanden. Lasse ska ändå ha viss credit för att han har något fler än 10 sådana meddelanden inprogrammerade, trist bara att samtliga är variationer på ett och samma tema. Blir lite tjatigt kort sagt.
|
Inlägg #25: Postat: 2010-08-25 10:08:00 | |
Lasse i Gatan |
#24/ Lilla ombudet inte visste jag att du lekte med dockor? inte behövde du vara vaken till halv två på natten för skriva en kommentar på mitt inlägg. Eller var det för att amfetaminet gjorde det svårt för dig att somna. Om vi återgår till Försäkringskassan i Rosengård, vore det väl konstigt om det INTE gick lugnt till på detta kontor där folk fick ut sina pengar utan att behöva utföra något jobb. Det här gäller väl också för dig Michael, inte börjar du att bråka på ditt Försäkringskontor i Västerås, eller kommer dina pengar direkt i din brevlåda. Mats Persson finns han i verkligheten? du kanske kan ge ett svar på den frågan Michael. Att du vill vara en besserwisser här på Sourze märks ju tydligt och alla som går emot dig avfärdar du med att de är lågutbildade dumskallar och alla tillhör de SD.
|
Inlägg #26: Postat: 2010-08-25 10:18:00 | |
Leif-Arne |
#25 Det är rätt patetiskt då någon som framhärdar i att vara anonym, som själv är du för feg för att stå för dina åsikter, ifrågasätter någons identitet Mats Persson som rakryggat skriver under sina texter. Ombudet står för sina åsikter, han står för sin historia, du "Lasse i Gatan" står inte för något, du är en skälvande fegis som gömmer dig i garderoben.
|
Inlägg #27: Postat: 2010-08-25 11:04:00 | |
Mats Persson |
Lasse, Du är källkritisk. Det är bra. Använd detta när Du hör rykten om "dom andra" också. Jo, jag heter, sedan ett dop 1956 i Östra Grevie Kyrka, Mats Persson. Jag arbetade på rosengårdskontoret tills det lades ner i slutet av 2007. I sammanhanget stängde man kontoren på Erikslust och Mobilia också. Jag njuter av semester i ytterligare en vecka och sedan kan Lasse och andra åter boka ett möte med mig eller någon av mina kollegor på Servicekontoret på Kattsundsgatan eller på Södervärnskontoret.. Sjöbo-bo blev jag i samband med att jag gifte mig med min kära hustru 2004. Innan dess bodde jag i - Malmö! Där jag för övrigt också är uppvuxen. Känns väl tryggt, Lasse?
|
Inlägg #28: Postat: 2010-08-25 13:10:00 | |
Lasse i Gatan |
#27/ Du flyttade från Malmö för sex år sedan och sedan dess har tiden stått still? Befann du dig på Försäkringskassans kontor södervärn, när Swedbanks kontor södervärn rånades eller såg och hörde du ingenting då heller. Läser du bara Sjöbotidningar? länk till Sydsvenskan:Länk: sydsvenskan.se
|
Inlägg #29: Postat: 2010-08-25 17:45:00 | |
Mats Persson |
Nu tycker jag att det vore klädsamt om Du tog och lugnade ner Dig lite, Lasse. Du radar upp en lång rad personliga frågor om mig. Detta är helt ointressant för de flesta läsare. Berätta istället frimodigt vad Du vill göra och varför, Lasse.
|
Inlägg #30: Postat: 2010-08-25 17:59:00 | |
Jan Olsson |
Alla vet väl att Lasse i gatan var en sjö-rövare - vad vänta sig av hans namne? - jo,att han "rövar" våra åsikter! - tvivelaktig typ,alltså! - slå "dövörat till - Mvh.
|
Inlägg #31: Postat: 2010-08-25 19:13:00 | |
ombudet |
Det är ju märkligt att någon som inte törs stå med sitt namn för någonting har mage att avkräva andra förklaringar som i sin tur är helt irrelevanta för sammanhanget.// Det kommer dessutom från en person som i de allra flesta fall i sina inlägg inte har någonting att tillföra i sakfrågan utan i stort sett enbart ägnar sig åt att sprida sin egen rädsla och sina egna fördomar i förhoppning om att han ska hitta någon som delar desa med honom.// Nu när vi tyvärr är i den situationen att de etablerade partierna gjort en stor felbedömning vad gäller att ta debatten med sådana som Lasse så tror jag att vi får se SD i riksdagen de kommande fyra åren. Väl inröstade så ser saker och ting sedan helt annorlunda ut och det ska bli roligt att se hur de plötsligt och på ett helt annat sätt kommer att få stå till svars för de förslag de lägger. Den debatten kommer att bli mycket, mycket avslöjande. Så avslöjande att jag är närmast säker på att SD:s period i kammaren slutar med att folket utvisar dom därifrån igen om fyra år. Man får ta det med ro och se det som att de fått ett tillfälligt uppehållstillstånd som dras in efter fyra års misskötsamhet vad gäller att förvalta det allmänna för väljarnas räkning. Utvisningsbeslutet av väljarkåren bör också vara på livstid.
|
Inlägg #32: Postat: 2011-11-06 00:17:00 | |
Lennart Asp |
Bra artikel, Mats!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.