Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mats: tack för en mycket bra och angelägen artikel. Man skulle ha stoppat Sverigedemokraterna långt tidigare. Tyvärr vet jag att här nere i Skåne är en röst på detta parti en "röst" för att markera sitt missnöje med de redan etablerade partierna. Alltså vet man, i grunden, att SD är ett rasistparti men man tror inte att SD ska få makt, väl där i riksdagen. Hur dum får man bli som röstberättigad? Har man inte lärt sig något av Nazitysklands metoder? /// Kriminalitet är en färskvara på marknaden. Som bekant förändras den. Ungdomsbrottsligheten ökar. Det är sant. Och här måste förändringar till. Det ska inte löna sig att begå brott. För att få bort ungdomar från gängen och deras ledare så skulle jag vilja att man införde ett smart system, gärna med fria välgörenhetstinsatser också, för att locka ekonomiskt med andra intressen till unga, vars föräldrar som är mindre bemedlade. Pengar som skulle öronmärkas. Jag tror att en ung människa valde ett mycket intressant syssla istället för gänget - om den fick bara en chans...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?