Spöken mitt på ljusa dagen?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-08-12 16:01:00
Noumenia
I den händelse jag skulle börja med att allvarligt presentera mig själv som Michael Jackson inför mina vänner och bekanta så skulle åtminstone j a g få problem med min omgivning hahaha :, har jag otur kanske jag får ett LVP på mig. Nej, allvarligt talat, jag är ingen läkare med rätt att ställa psykiatriska diagnoser, men det låter psykotiskt att tro att man är övertygad om att man är Michael Jacksson. Fast vem vet, någon ska väl vara hans reinkarnation också ;. Jag kritiserar heller ingen speciell person, jag har utgått ifrån Jans artikel hela tiden. Jag försvarar inte någon speciell livsåskådning utan individers rätt till fria val av tankar, åsikter och övertygelser. Jag tycker inte alls att det ska tas mer hänsyn när det kommer till tro. Jag gillar inte när man mobbar vänsterpartister, sossar, sverigedemkrater heller. Man ska nog inte drista sig till att döma någon förrän man har gått 100 mil i dennes skor. Till Jan: Märker du inte att jag ä r ett spöke? Jag är Karl Marx reinkarnation.
Inlägg #22: Postat: 2010-08-12 16:11:00
Jan Olsson
Noumenia! - Nej,tyvärr - min energi räckte inte ända dit! -
Inlägg #23: Postat: 2010-08-13 02:43:00
sunny fri
Sturgeon.
Jag delar dina åsikter här.
Det fins inga tomtar o troll heller.

Sådana saker är bara reflexer vad man själv skapar med sin hjärna.
När min dotter just dött hände det att jag "såg" henne.
Jag mins en gång då jag tyckte mig se henne i gungan o ropa:Ge mig fart.Så där stod jag o gungade en tom gunga tills jag kom ner på jorden igen. Jag känner till den där summan pengar o vet att massor har försökt att göra sig förtjänta av dem men ingen har lyckast hittills. Hur man skiljer religion från galenskap? Tja om du pratar med Gud är det en bön.Om Gud pratar med dig har du inte alla hästarna hemma
Inlägg #24: Postat: 2010-08-13 02:47:00
sunny fri
Pia:Jag hör till de som ibland drömmer sanndrömmar men finner inget övernaturligt i det.Din hjärna bearbetar små, små händelser o ger dig en undermedveten känsla av vad som är fel.
När vi vaknar minns vi bara drömmen. Jag är helt säker på att vetenskapen en vacker dag bevisar detta o framtidens folk skrattar åt oss: Tänk de visste inte engång hur sandrömmar kom till.
Inlägg #25: Postat: 2010-08-13 14:07:00
Xantippa
Jo, jag tror på att det finns saker som inte går att förklara. Spöken finns.
Och att det finns människor som kan kommunicera med djur är jag helt övertygad om!
Har bl.a. själv prövat en sådan kontakt för min katt och därmed blivit helt övertygad!
Sedan finns det säkert oseriösa personer inom alla kategorier, som förstör ryktet för andra!
Inlägg #26: Postat: 2010-08-15 14:10:00
Sturgeon
sunny fri: Om så är fallet, så kommer man anse att det var förnuftigt av oss att vara skeptiska, med tanke på den totala avsaknaden av bevis.
Xantippa: Du kan slänga fram hur många påståenden som helst, men utan något belägg. Det betyder inte att det blir sant för den sakens skull.
Inlägg #27: Postat: 2011-06-21 07:53:00
AEVelin
Jag lägger mig inte i vad folk väljer att tro på, däremot på vilket vis dom använder sin livsåskådning. Jag behöver knappast nämna allting som religiösa fanatiker ställt till med eller hur långt manipulativa sektledare kan driva sin verksamhet.

När det handlar om program på TV, så ser jag det som en rätt oskyldig grej, oavsett evuntuella filmtrick eller potentiella skådespelare. Själv är jag en tvivlar i grunden, men utesluter inte det faktum att övernaturliga saker existerar, dock har jag svårt att ta till mig av sådant jag själv inte har upplevt ännu.

Anledningen till varför new age och liknande får sina uppsving med jämna mellanrum och fortsätter vara ett känsligt ämne, tror jag beror på avsaknaden av religion/tro i vår vardag. Vi lever i ett väldigt ytligt samhälle och vår tids gud heter mammon. Jag tror att många söker efter ett sätt att balansera upp det på, utan att för den sakens skull sätta sig i kyrkan och knäppa sina händer.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...