Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag lägger mig inte i vad folk väljer att tro på, däremot på vilket vis dom använder sin livsåskådning. Jag behöver knappast nämna allting som religiösa fanatiker ställt till med eller hur långt manipulativa sektledare kan driva sin verksamhet. När det handlar om program på TV, så ser jag det som en rätt oskyldig grej, oavsett evuntuella filmtrick eller potentiella skådespelare. Själv är jag en tvivlar i grunden, men utesluter inte det faktum att övernaturliga saker existerar, dock har jag svårt att ta till mig av sådant jag själv inte har upplevt ännu. Anledningen till varför new age och liknande får sina uppsving med jämna mellanrum och fortsätter vara ett känsligt ämne, tror jag beror på avsaknaden av religion/tro i vår vardag. Vi lever i ett väldigt ytligt samhälle och vår tids gud heter mammon. Jag tror att många söker efter ett sätt att balansera upp det på, utan att för den sakens skull sätta sig i kyrkan och knäppa sina händer.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?