Inlägg #41: Postat: 2010-07-08 16:17:00
|
Inger Olsson |
Jocke: forts. granska konstböcker bara från 1900-talet. Du ser skillnader i material- o teknikval, färg- o formval, motivval när det gäller "kvinnligt" och "manligt". Mitt krassa påstående är i n t e nytt. Långt ifrån. Men som du kanske vet infördes obligatoriska feministiska "glasögon" i bildningsväsendet på 2000-talet.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2010-07-08 16:54:00
|
ingloz |
#40 / Inger O, och var får du ordet SIMULERA ifrån ??? - OBS! Svara inte, för frågan är enbart retorisk - men att du förväxlar simultan med simulera gör ju att man blir riktigt orolig för din hälsa. - Jag hoppas innerligt att du inte fått värmeslag!! värmeslag är ett livshotande tillstånd enl. vårdguiden Symtomen på detta är bl. a. synstörningar, yrsel, irritation, förvirring, m.m. så det stämmer ju. Men det vore förfärligt! Så illa önskar jag dej verkligen inte. Var rädd om dej!
|
|
Inlägg #43: Postat: 2010-07-08 17:13:00
|
Jocke S-43 |
Som sagt, skönt att det finns en del kvinnor som är medvetna och säger ifrån. Även en och annan författarinna, Som Doris Lessing. Om feminister: "Hemska, förfärliga människor!"
Vill någon invända?
JS Kvinnovän sedan barnsben, och hetero.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2010-07-08 17:34:00
|
ingloz |
#43/ Jocke S-43, det där var riktigt fint sagt av dej : - Män brukar i regel tycka att "kvinnan ska tiga i församlingen" - Men TILLSAMMANS blir kvinnor och män vinnare!
|
|
Inlägg #45: Postat: 2010-07-08 18:12:00
|
ingloz |
#35/ Och tidigare säger du, Inger O, till mej : "Du åberopar kvinnors "magkänsla", därmed vår känslomässigt större förmåga till att simulera" - du serverar utan vidare en REN LÖGN rakt upp och ner - Det enda jag sagt om magkänsla var i en kommentar till KYREUS. Då sa jag att visst är det "skönt när magkänslan stämmer - MEN för säkerhets skull bör vi ha Faktakalendern i fickan" - Nej, det är faktiskt ledsamt att du uttrycker dej så förvirrat ...
|
|
Inlägg #46: Postat: 2010-07-08 18:17:00
|
Makterna |
Det tjatas från feministhåll om att kvinnor har lägre löner än män med samma jobb, men ingen frågar sig vad detta isåfall beror på, utan fördomfullt utgår man från att det beror på något diffust de kallar "struktrella orättvisor".
Den politiskt inkorrekta men uppenbara sanningen, är väl snarare att anställare av båda kön generellt föredrar kvinnor, vilket gör det lättare för de mindre kvalificerade kvinnorna, än för de mindre kvalificerade männen, att anställas. Mindre feminism och annan "rasism" kollektivism, så löser sig detta problemet självt!
|
|
Inlägg #47: Postat: 2010-07-08 19:25:00
|
ingloz |
#46/ Makterna - ja visst är det märkligt att jag som kvinna aldrig har blivit orättvist behandlad lönemässigt - Mina yrkesår har jag tillbringat i en mansdominerad bransch, och har ändå ALDRIG råkat ut för nedvärdering på grund av mitt kön. Tvärtom har det faktiskt hänt att jag känt mej lite taskig som fått vissa fördelar p. g. av min "kvinnliga svaghet" eftersom jag ändå alltid var "stark som en oxe" i yngre dagar : - Hur som helst så tänker jag nu så ofta som möjligt framhålla att KVINNOR OCH MÄN BEHÖVER VARANDRA!!! - Och under mina år som patient på Blocket i Lund märkte jag hur empatiska de manliga sjuksköterskorna var. Ibland var de t o m bättre än kvinnorna ...
|
|
Inlägg #48: Postat: 2010-07-08 19:30:00
|
Inger Olsson |
#45 #42 Jag läste "simulansförmåga" ISTÄLLET FÖR "simultanförmåga". Det sista ska vara det rätta #34. I #35 tvekar jag också på vad jag har uppfattat. Vet nu att jag både stavar dåligt och att synen snabbt förändrats sista månaden. Men det är INTE synd om mig! Och varför dra in KY i detta #38? I övr. tack för din diagnos. Även om den var helt felaktig. Det bjuder jag på.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2010-07-08 22:36:00
|
ingloz |
#48/ Inger O, nej inte 17 tycker jag SYND om dej!!! Du är ingen slätstruken tyckasyndomtyp utan har förtjänster som gjort att flera av dina inlägg intresserat mej. Det är anledningen till att jag besvarat dem ibland - När du nu också erkänner att även DU kan göra misstag vinner du ytterligare poäng. Annars hade jag nog gissat ytterligare och till slut hamnat på en narcissistisk störning. Inte speciellt smickrande ... Jo, Ky liksom Sunny är en av mina äldsta o bästa sourze-vänner allt sedan starten - KY DRAR man inte in!! Däremot minns jag alltid hans fyndiga poesi, och han är också den enda som jag snackat "magkänsla" med - det var DÄRFÖR jag nämnde honom när även du kom stickande med det ordet. KY är big på www.poeter.se - Där han ger allas geniknölar välbehövlig massage : Där har han också den rätta publiken ... För resten, Inger, det här med synstörning var ju tydligen inte så HELT fel diagnos!! Dessutom går felet för det mesta att avhjälpa - Ha det gott!
|
|
Inlägg #50: Postat: 2010-07-08 22:39:00
|
Johan E |
Feminister är ungefär som förbundet för mansgrisar. Väldigt trögtänkta människor med väldigt konstiga syner på saker. Är det inte meningen att mannen ska vara den starka i familjelivet.Vara den starka finansen i familjen.försörja vid tex födsel Det är väl mannen som ska skämma bort sin kvinna med diverse överraskningar. Självklart ska det vara lika löner inom vissa branscher men det är helt omöjligt att ha det i allt vi är inte byggda på samma sätt och rent psykiskt så skiljer sig mannen ganska mycket från kvinnan men det förstår inte feminister för dem är man och kvinna samma. Måste bara säga att vad FI gjorde bevisar att deras intelligenskvot ligger i rännstenen. Förmodligen fick de uppmäksamhet de behövde men tror inte att det kommer att vara till deras fördel snarare tvärt om. De få feminister som nu existerar skapar regler och bestämmelser för ALLA kvinnor men helt ärligt så tror jag inte att alla kvinnor vill ha dessa regler och skit de skapar.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2010-07-08 22:44:00
|
ingloz |
forts... länken till poeter.se där KYREUS håller till fungerar inte, men är väl värd att söka upp på annat sätt.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2010-07-08 23:09:00
|
Inger Olsson |
#49 ?????
|
|
Inlägg #53: Postat: 2010-07-08 23:35:00
|
ingloz |
#52/ Jo, Inger O, förstår du inte att #49/ är reaktion på ditt inlägg #48/ där du erkänner att du förväxlat orden i #45 #42 Jag läste "simulansförmåga" ISTÄLLET FÖR "simultanförmåga" DÅ ÄR DET VERKLIGEN MYCKET SYND OM DEJ! Det felet kan iaf ingen optiker avhjälpa - GOD NATT!
|
|
Inlägg #54: Postat: 2010-07-09 14:25:00
|
Thomas L. Aabo |
Fis propaganda är bara fis!
|
|
Inlägg #55: Postat: 2010-07-09 15:07:00
|
Janne B |
Frälsningsarmen är korad till ett reklampris - för sin motatack.....
|
|
Inlägg #56: Postat: 2010-07-11 16:42:00
|
Adamo |
Att bränna så mycket pengar på det viset bara betyder att gudrun har got om pengar och framförallt har hon aldrig slitit hårt för dom.
|
|