Reinfeldt värre än Luther

Den här tråden diskuterar artikeln Reinfeldt värre än Luther.
Inlägg #1: Postat: 2010-06-21 10:37:00
PatrikF
Tyvärr är det lite svårt att veta om artikeln är ironi, eller ej. Det borde vara ironi, men i Sverige har ju folk alla möjliga underliga och bisarra åsikter.
Inlägg #2: Postat: 2010-06-21 20:41:00
Klux
I vår statsministers sjukdomsbild ingår att han anser att alla som inte är som han inte duger. Om det är något historien har visat oss är det att alla möjliga knasbollar kan få ett alltför stort inflytande i s.k. vanligt folks liv.
Inlägg #3: Postat: 2010-06-21 21:35:00
PatrikF
Klux är mer vidsynt, och tycker att alla duger, eller? I övrigt hittar du ju bara på fritt om vad statsministern "tycker". Om det är några som uppvisar intollerans mot oliktänkare så är det ju vänstern. Där är det inte högt i tak inte.
Inlägg #4: Postat: 2010-06-21 21:48:00
Klux
Ja, även Reinfeldt duger - inte som statsminister - men det finns ju andra jobb - det jobb du har, PatrikF, klarar han säkert galant. - Vad statsministern tycker står allom klart även för den normalbegåvade. - Där finns inte ens något tak. Var får du allt ifrån, människa?
Inlägg #5: Postat: 2010-06-21 21:53:00
PatrikF
Vad Klux tror på fattar nog var och en. Dina tankar är nog inte så intressanta.
Inlägg #6: Postat: 2010-06-21 21:59:00
Klux
Varför skulle det grumligt tänkta vara det intressanta, bäste PatrikF?
Inlägg #7: Postat: 2010-06-21 22:58:00
Inger Olsson
Citat: "Hundra tusen betalda överliggare borde ha rätt att studera vad, hur mycket och hur länge som helst. Länge var tillvarons överliggare de verkliga kulturbärarna här i landet. Det är dags att de återfår sin rättmätiga plats. Det har vi råd med." /// Att begränsningar/krav finns på universiteten är ju en kvalitéstämpel; både vad gäller intagningskrav, förmåga att klara studierna, och sen vara en tillgång för det land som betalade, i grunden, studenternas studier. Så 1 Hur definierar Lennart Karlsson "kulturbärare"? 2 Varför just 100 000 tusen? Redan ultravioletta "högborg" för drönare finns i Lund... Däremot borde Sverige vara mer frikostiga med resurser när det gäller studenterna på tekniska och naturvetenskapliga program. Utan utveckling inom dessa områden kan man slå igen även den kulturella sfären.
Inlägg #8: Postat: 2010-06-21 23:12:00
Klux härmed korrigerat
Jag anser att det läggs alldeles för litet pengar på vexillologi.
Inlägg #9: Postat: 2010-06-22 08:19:00
Inger Olsson
Ironi i sign "Roland Karlssons" texter? Efter att ha skummat hans andra texter är det tveksamt om den mannen äger ens självironi. I en artikel berättar han att han hellre diskuterar med de döda än t ex dagens politiker. Och det förstår jag att en "ultra" kan anföra politiska skäl som anledning. Men när samma man skriver, citat:///"Tacka vet jag att prata med de redan döda. De har ju ett långt liv att falla tillbaka på. Jag pratar ofta med Michel de Montaigne. Han levde visserligen för över 500 år sen. Men vi brukar ha livliga diskussioner. Jag kritiserar honom för olika åsikter som han hade. Och han är alltid redo att ompröva dem. Det känns mycket bra för mig att veta att jag alltid har rätt."/// DÅ är det kris, menar jag. En stor tänkare bör förstå skillnaden i att FÅ rätt och att VETA att man har rätt. Då är slutsatsen att det är INTE viktigast att FÅ rätt. Sådana män ska nog vara TACKSAMMA för att vi kvinnor finns och hjälpa dem till mångfald ;-
Inlägg #10: Postat: 2010-06-22 15:56:00
Thomas L. Aabo
Lennart artikelförf, du är allt en riktigt rolig prick du. ;-
Inlägg #11: Postat: 2010-07-02 00:21:00
Hasse O
Inger, jag uppfattar inlägget som en drift med den Sahlin-ledda kartellens bidragslinje. Självfallet behöver vi en kulturbärande klass, eller kast precis som i Indien, som sköter denna viktiga samhällsfunktion. Vi andra underkasten får bidraga med arbete, svett & skatter medan "överliggarna" ligger i på sitt sätt de tänker på kulturen. Det har väl alltid varit så att när de kulturlösa jobbar så ligger överkasten på sängarna :-
Laddar...