Inlägg #61: Postat: 2010-06-18 20:12:00
|
GunnarL |
59/ Ha, ha, Nu är Du löjlig CMO! När blev någonsin någon svensk sommarpratare betraktad som en "hjälte"? Vi har väl haft ett antal hundra under åren och en del är intressanta att lyssna på - andra inte. Men några "hjältar" har väl programmet aldrig fött?
|
|
Inlägg #62: Postat: 2010-06-18 20:13:00
|
Bizon |
Inger #48-50 På din fråga "Anser du att en kille/man som har psykiatrisk sjukdomsproblematik missbruksproblem och som begår mord också är ett offer i den där teorin om könsmaktsordning? kan svaret inget annat bli än att - det beror på. Du får nog försöka precisera dej lite - som du vet så ser människors historia inte lika ut och vad som gäller för en gäller annorlunda för en annan. Du ska inte tro att jag skäms eller känner skuld om jag råkat kläcka ur mej något någon gång som någon eventuellt anser vara "politiskt korrekt". Det betyder bara helt enkelt så att det råkar vara min åsikt vilken jag står för tills jag blir övertygad om något annat. Citerar 48//Bizon:nice "s t o r a allvarliga män möta stora allvarliga öden" Jag digga "small people"...//sc. Vet du varför det blivit så - jag får en aning om att de små tiger still och inte ifrågasätter det du till synes vederhäftigt kläcker ur dej - Personligen diggar jag folk som är någorlunda sanna, och i fråga om debatterandet inte bara höstar ur sej något motsägelsefullt för sakens skull utan har några synpunkter som vederbörande i alla fall själv tror på. Citerar//Lyssna du då Bizon. Hoppas du känner dig stark sen och tycker att du är "big"...//sc. Betackar mej för den förhoppningen då jag inte tror den är ärligt menad.
|
|
Inlägg #63: Postat: 2010-06-18 20:30:00
|
Bizon |
Lasse i Gatan #50 - Ja man kan undra vad som rör sig i huvudet på människor som använder tung narkotika, och även hur ett samhälle är funtat som hanterar narkotikan på det sätt som sker - i finare kretsar behöver man inte vara mer kriminell än det är att frottera sej i dylika för att finansiera sitt droganvändande medan småfolket i förorterna har helt andra förutsättningar då dom måste få tag i de preparat som för några korta stunder förvandlar en hård och usel verklighet mot det uthärdliga.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2010-06-18 20:32:00
|
Bizon |
Rättelse - mina kommentarer i #62 rör bara #48-49.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2010-06-18 22:13:00
|
cmologgad |
#61 Väldigt vad det är illa med läsförståelsen GunnarL. Om det framstår så i utländsk press, skrev jag. Hur saker framställs i pressen är som bekant inte alltid med sanningen överensstämmande inte ens i svensk press. Och oavsett hur det skulle kunna uppfattas i utlandet så anser jag att AÖ är ett olämpligt och osmakligt val som sommarvärd. Men jag håller med dig om att det är en skitfråga. SR har redan demonstrerat sitt dåliga omdöme så många gånger att detta varken gör från eller till.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2010-06-18 23:24:00
|
GunnarL |
65/ Utan att på något sätt förhäva mig, så tror jag inte att det är några problem med min läsförståelse. Programmet "Sommar" - hur populärt det än må vara bland sidans pensionärer - är faktiskt knappast någon större publikdragare bland majoriteten av svenskar. Förmodligen har ett dagligen förekommande "Studio ett" eller "Sportextra" större lyssnarskara. Jag tvivlar t.ex. på att något av mina tre barn 28-34 år gamla någonsin lyssnat på programmet. Så att det skulle ha någon internationell genomslagskraft är naturligtvis rent nys. Så hela debatten är helt larvig och oförståelig. Annika Ö som sommarvärd! Who cares? Ja, Du och Billy Butt tydligen - så Du är ju nästan medlem i kändisvärlden.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2010-06-18 23:28:00
|
Bizon |
#65 Som sagt det är några hundra som passerat revy - och det skulle bli ett väldigt slätstruket och förmodligen intetsägande program om man bara lyckades skrapa fram ett antal harmlösa pratare - ett sådant sommar hade förmodligen lags ner för länge sedan. Som det nu är är det spridning på typerna vilket gör att många kan bli tillfredsställda, fast på lite olika dagar ;-
|
|
Inlägg #68: Postat: 2010-07-02 03:50:00
|
Hasse O |
Billy, utgå ifrån att hon har sonat sitt straff om man överhuvudtaget kan sona delaktighet i överlagda mord. Du regerar på VAD som gjorde henne berömd, dvs det långa straffet. Men idag kan man bli känd för att ha fyllesex i Big Brother eller genom en operation där man förstorar brösten för att sedan förminska dem i en ny operation. Är detta att anse om kvalificerande så är har Annika, om du i tanken kan frikoppla dig från brottsdelaktigheten, genom alla år i fängelse nått en högre moral-etisk status än vad flera "kändisar" gjort. Hon är med andra ord mer kvalificerad än de som endast har diverse tveksamma sexuella handlingar och attribut att stoltsera med. Ska man jämföra den personliga depraveringen så vinner Annika igen ...
|
|
Inlägg #69: Postat: 2010-08-08 14:42:00
|
Bizon |
Så har tjejen fått göra sin röst hörd - och kunnat delge oss lite av sina erfarenheter, tankar och funderingar om något det spekulerats en hel del om här. Tyckte att hon gjorde det bra. Att hon blev religiös på kuppen må förlåtas henne - människan är ju en gång så skapad att hennes inre behöver något att hänga upp hoppet på då allt annat gått åt helvete. En luttrad och mogen kvinna var det som talade. - Tack för ditt mod Annika och fortsätt dela med dej av det du känner är viktigt för dina vänner att veta. Teddy
|
|
Inlägg #70: Postat: 2010-08-08 23:04:00
|
Lasse i Gatan |
Mycket intressant berättelse av Annika Östberg. Sen får Billy Butt och CMO tycka vad fan de vill. Länk: sverigesradio.se
|
|
Inlägg #71: Postat: 2010-08-08 23:10:00
|
Janne B |
Rent dokumemntärt och litterärt var hon klart värd att lyssna på. Det fanns väldigt lite av att "skylla från sig" i talet.
|
|
Inlägg #72: Postat: 2010-08-08 23:43:00
|
Bizon |
Ja men väldigt mycket som de flesta inte har den minsta aning om - ta bara skildringen av då pliten vandaliserade hennes cell - det materiella kunde hon stå ut med att mista och se förstöras, men då han mördade hennes fiskar inför hennes ögon då kunde hon inte annat än att gråta - fängelser med deras mentala krymplingar till vakter och lika ofta dito fångar är nog bland de svåraste platser människan skapat som vistelseort för så kallade misshagliga element. Samtidigt klarar sej många förunderligt bra genom många långa år, förmår dessutom att växa som individer. Det tyder på en kärna där inne någonstans i människan som inte eländet, misären och fängelsevåldet rår på - kanske är det denna säregna fångvänskap som ibland uppstår bakom fängelsemurarna som räddar många från total galenskap om man har tur.
|
|