Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 28 of 31: 18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #541: Postat: 2010-05-30 05:21:00
Inger Olsson
Art.förf. menar att sprängteorin är falsk för att den är onödig. Det förstår jag inte.
Vad jag förstår har de forskare, inklusive danske kemisten Niels Harrit, vilka hävdar att tornen sprängdes då man har funnit det högteknologiska kemiska sprängmedlet nanotermit i ruinerna. Men vem eller vilka som sprängde tornen har de i n t e spekulerat i, eller ens visat intresse av. Är det kanske d e n frågan som är mest brännande ur en politisk aspekt, även här i denna tråd?
Inlägg #542: Postat: 2010-05-30 05:39:00
cmologgad
Problemet är att jag har "följt" din ide och efter att under ett par millisekunder ha funderat på om jag verkligen läst rätt tog det mig mindre än 13 sekunder att reflektera över om det var möjligt och att följa iden så långt att jag kunde konstatera att du definitivt är skvatt galen. Att jag skule ha underskattat dig är en omöjlighet. För varje inlägg du skriver visar du dig vara dummare än jag dittills trott.
Inlägg #543: Postat: 2010-05-30 05:40:00
cmologgad
#542 var svar på #540
Inlägg #544: Postat: 2010-05-30 11:16:00
Per W
Dag, man blir ju bara ledsen när man slutligen efter en evighetslång kommentarstråd får ta del av dina vanföreställningar. Snacka om västgötaklimax. Ägna din lediga tid åt något meningsfullt i stället för att jaga spöken.
Inlägg #545: Postat: 2010-05-30 15:26:00
Dag Nilsson
När de jag debatterar med helt lämnar sakfrågorna för att istället ägna sig åt förlöjliganden och nedvärderande personangrepp, då vet jag att debatten är vunnen. Till övriga läsare och debattörer, där sanningen är det intressanta och inte vänskap med makten, är jag beredd att, utan hånfullhet, svara på frågor om varför jag tror att tornen kunde förstöras på det sätt de gjorde.
Inlägg #546: Postat: 2010-05-30 15:31:00
Blackie
Inger Olsson #541: Som jag försökt att påpeka tidigare, så går den typen av logik helt enkelt ut på att någonting har inte hänt och är inte ens värt att kolla upp, för så skulle jag själv inte ha gjort!. Det man lär försöka begripa är att det som är ter sig som ologiskt för oss vanliga svennsons, kanske är vardagsmat för den så kallade makteliten som säger sig själva vara överlägsna tack vare det fenomen vi samtidigt kallar för bland annat Psykopati Länk: sv.wikipedia.org Man får helt enkelt lov att förhålla sig mycket skeptisk Länk: skeptikerskolan.wordpress.com till officiella rapporter och utredningar som diverse organisationer som utreder sig själva för att komma fram till att man inget fel har gjort. Och det finns många exempel av det igenom historien, speciellt dom senaste 9 åren.
Inlägg #547: Postat: 2010-05-30 15:40:00
Blackie
Inger Olsson #541: Som jag försökt att påpeka tidigare, så går den typen av logik helt enkelt ut på att någonting har inte hänt och är inte ens värt att kolla upp, för så skulle jag själv inte ha gjort!. Det man lär försöka begripa är att det som ter sig som ologiskt för oss vanliga svennsons, kanske är vardagsmat för den så kallade makteliten som säger sig själva vara överlägsna tack vare det fenomen vi samtidigt kallar för bland annat Psykopati Länk: sv.wikipedia.org Man får helt enkelt lov att förhålla sig mycket skeptisk Länk: skeptikerskolan.wordpress.com till officiella rapporter och utredningar som diverse organisationer kommer ut med. Organisationer som ofta tillomed utreder sig själva för att komma fram till att man inget fel har gjort. Och det finns många exempel av det igenom historien, speciellt dom senaste 9 åren.lättare att läsa :
Inlägg #548: Postat: 2010-05-30 15:50:00
Michael Lundahl
Kul Dag... when all else fail, deklarera dig själv vinnare. Bara ett litet problem med din strategi: "truth" gänget började med tillmälen långt innan någon annan. Det är närmast kutym hos konspirationsteoretiker att stämpla alla som kan avslöja deras fantasier med mindte smickrande och falska tillmälen.
Inlägg #549: Postat: 2010-05-30 16:25:00
Dag Nilsson
#548 Michael, du har rätt i att det förekommer kränkningar också från folk som misstror de officiella utredningarna. Tyvärr har jag själv ett temperament som gör mig djävligt elak när jag känner mig sårad och då blir jag inte bättre än de som kränker mig. Men jag brukar inte vara den som börjar kränka. Boxaren Bosse Högberg sa en gång: Om någon slår mig på den ena kinden, då nockar jag honom direkt! Det är nog inte det optimala sättet att göra så, fast det kan kännas nog så skönt. För det mesta försöker jag i alla fall avstå. Ofta lyckas det.
Inlägg #550: Postat: 2010-05-30 17:29:00
Blackie
Det är väll meningen att vi, allihopa tillsammans skall kunna hitta en lösning emot den dystopiska framtid/värld som sakta men säkert byggs upp runt oss, jäms med dom så kallade lösningarna på alla diverse kriser vi bombarderats med sedan 9/11.. Och inte att mata sitt ego med att VINNA en debatt hoppas jag?, eller!?.
Inlägg #551: Postat: 2010-05-30 18:10:00
cmologgad
Dag, din teori börjar med det felaktiga och absurda antagandet att armeringsplåtarna som kanske utgjorde 0.5-1 av volymen av rasmassorna måste ha gått upp i rök bara för att du inte känt igen dem på några bilder. Detta antagande förvandlas till ett etablerat faktum i ditt arma huvud och sedan tvingas du följa en kedja av allt mer absurda antaganden för att ditt grundantagande ska förbli orubbat.
Inlägg #552: Postat: 2010-05-30 18:56:00
Dag Nilsson
CMO, om ca 4.000 ton plåt inte finns att se efter raset, så måste något ha förstört plåten. Tanken att 560.000 kvm kan ha hamnat under någonting annat är för mig orimlig. Jag har studerat över 1.000 bilder från GZ utan att se fler än ett par stycken bitar av formplåt. Lika märkligt är att 2x560.000 kvm armeringsmatta inte lämnat spår i bråten. Jag anser att varken ett rent ras eller ras med stora mängder sprängämnen kan - dels göra pulver av kanske 95 av betongen och - dels smälta och/eller förånga 99 av plåt och armering. För en trettio år sedan exploderade ett mobb-förråd i Sörmland. Inte ens det räckte att göra pulver av all betong inne i förrådet. ---------- Så länge ingen visar mig plåtar eller gör klart varför de inte skall kunna ses på foton av GZ, så kommer jag att att anse mina spekulationer som minst lika välunderbyggda som dina. Du kan t.ex. inte beskriva för mig hur wtc 1:s rasmassor kunde vara kvar i lodlinjen och krossa nederdel när samtidigt WTC 7 ca 100 meter bort träffades av samma rasmassor i sådan omfattning att det anges som skäl till att även 7:an kollappsade. Det kunde inte har räckt med ett enstaka väggelement från 1:an för att åstadkomma det. Att du inte besvarar sådana frågor från mig gör att jag inte kan se dina teorier som mindre fantastiska än mina.
Inlägg #553: Postat: 2010-05-30 19:53:00
cmologgad
Här är två ögonvittnesskildringar. Notera referenserna till "sheet metal" plåt och rebar armeringsjärn Ref 1. “There is no more “street” and “sidewalk”; there now exists only a field of twisted pieces of sheet metal, paper, plastic and steel, spread around me as far as I can see.”

“I continue west down Liberty Street, back into the darkness and quiet. As I reach Washington Street I come to what I think is a dead-end, a huge pile of girders and sheet metal blocking the street.”

“It is not without trepidation that I do this. The pile is about 20 feet high, made up of steel I-beams, bent pieces of rebar, sheet metal and countless smaller pieces of debris, all piled at crazy angles and all of it covered with a thick layer of dust and ash.”

Källa: Länk: hellercreative.com

Ref 2. Several long lines had formed of rescue workers lifting and passing twisted metal and debris to a mound near the street. A front end loader was moving that mound to dump trucks. We just jumped into the line and dug right in. Thousands of pounds of sheet metal, rebar, concrete, conduit and other debris passed through our hands...some of it actually still smoldering!

Källa: Länk: eddiesportablepigout.com
Inlägg #554: Postat: 2010-05-30 20:08:00
cmologgad
Dessutom har du ju själv skrivit på vaken.se att du faktiskt sett spår av plåt i bilderna från WTC Länk: vaken.se
Inlägg #555: Postat: 2010-05-30 20:56:00
Dag Nilsson
#553-554 CMO, det är riktigt att jag skrivit så på Vaken och om du läser mitt inlägg #552 så finner du att jag skriver samma sak där. De armeringsmattor jag menar är svetsade rutnät av ca 6 mm järn. I husen användes armering av alla möjliga grovlekar så vad vittnen talar om är inte lätt att veta. Eftersom det finns så enormt mycket film- och bildbevis från GZ så håller jag mig helst till dessa. Visa mig bilder och saken är klar. --------Åter till frågan: Du - CMO - kan t.ex. inte beskriva för mig hur wtc 1:s rasmassor kunde vara kvar i lodlinjen och krossa nederdel när samtidigt WTC 7 ca 100 meter bort träffades av samma rasmassor i sådan omfattning att det anges som skäl till att även 7:an kollappsade. Det kunde inte har räckt med ett enstaka väggelement från 1:an för att åstadkomma det. Att du inte besvarar sådana frågor från mig gör att jag inte kan se dina teorier som mindre fantastiska än mina.
Inlägg #556: Postat: 2010-05-30 22:36:00
cmologgad
Det spelar ingen roll vad jag visar dig. Du kommer aldrig att släppa din knasiga "förångningsteori", du har alldeles för mycket prestige att förlora. Mina inlägg riktar sig därför inte främst till dig utan till andra mer balanserade, men okunniga, läsare som riskerar att gå på dina tokerier. Vad gäller WTC 7, om inte WTC 1 & 2 demolerades så finns det ingen anledning att tro att WTC 7 demolerades, se för övrigt NISTs rapport.
Inlägg #557: Postat: 2010-05-30 22:40:00
cmologgad
Ca 1.5 miljoner ton skrot har forslats bort från WTC. 4000 ton är 3 promille räknat i vikt och kanske 0.5-1 promille räknat i volym. Sannolikheten att en plåt ska dyka upp i en bild är därmed inte speciellt hög och om den är täckt med cementdamm och ligger platt är sannolikheten hög att man inte ursklijer den även om den finns i bild.
Inlägg #558: Postat: 2010-05-30 23:42:00
open minded
huset innehöll även --------"Over 400,000 pounds of lead,over 200,000 pounds of asbestos. More than enough mercury to contaminate 2,500 city blocks. Radioactive americium 241 from thousands of smoke detectors. Highest levels of vanadium ever recorded. Children in nearby schools have developed serious respiratory problems. Half of those who cleaned ground zero have serious health problems. Hundreds of firefighters can no longer work. Fourteen rescue dogs have died."------ Alla bevis pekar åt samma håll i slutändan.
Inlägg #559: Postat: 2010-05-31 05:58:00
Dag Nilsson
#557 CMO, hur tänker du nu? Nästan ingenting var tyngre är stål när det gäller rasmassor från GZ. Andelen plåt i volym räknat kan inte ha varit mindre än andelen plåt räknat i vikt. När det handlar om att upptäcka en sak, torde dock ytans storlek vara avgörande. Ledtråd: Vilket är lättast att se; en kompakt telefonkatalog eller samma katalog med alla sidor utrivna och spridda över ett stort område? Angående att idén att plåtar skulle vara täckta av damm så skulle väl allt annat också vara täckt av damm? Det stämmer inte med bilderna från GZ. -------- För tredje gången: Du - CMO - kan t.ex. inte beskriva för mig hur wtc 1:s rasmassor kunde vara kvar i lodlinjen och krossa nederdel när samtidigt WTC 7 ca 100 meter bort träffades av samma rasmassor i sådan omfattning att det anges som skäl till att även 7:an kollappsade. Det kunde inte har räckt med ett enstaka väggelement från 1:an för att åstadkomma det.---------- Att du inte besvarar sådana frågor från mig gör att jag inte kan se dina teorier som mindre fantastiska än mina.
Inlägg #560: Postat: 2010-05-31 06:21:00
Dag Nilsson
#559 CMO, fel av mig när det gäller förhållandet mellan vikt och volym på plåt kontra övriga rasmassor. Din uppskattning är rimlig. Om man däremot räknar på yta, vilket egentligen torde vara det riktiga eftersom det är ytor man kan se med ögat, då blir andelen desto högre.
Showing page 28 of 31: 18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...