Sökes: den perfekta studentpresenten

Den här tråden diskuterar artikeln Sökes: den perfekta studentpresenten.
Inlägg #1: Postat: 2010-05-14 20:53:00
GunnarL
Köp henne en välluktande eau de cologne. Jag rekommenderar Red Door från Elisabeth Arden. Det vettiga med en sånt köp är att du får lite behållning av det själv också - och då kommer du undan med 500-600 kr. Men sen skall du inte tro på att hon inte vill ha smycken! Det är bara snack - i själva verket finns det ingenting som gör henne gladare än ett smyckeset. Med tanke på priserna börjar guld bli omöjligt, men ett pärlhalsband med tillhörande örhängen kan du få för en 4-5 tusen. Och om du går över till silver kan det nog finnas plats för både halsband, armband och örhängen. Hon kommer att älska dig för alltid. Lycka till!
Inlägg #2: Postat: 2010-05-14 22:08:00
olatidman
tack för tipset, men hon är 20 år och det du beskriver funkar bättre på någon som är 10 år äldre: men bra tips!
Inlägg #3: Postat: 2010-05-14 22:19:00
GunnarL
2/ Nja, jag är inte säker på att du har rätt - men OK du känner ju henne bättre än jag. Du kan ju prova med någon form av spabehandling, massage eller liknande. Fan, jag är glad att jag inte längre är ung! Samtidigt brottas jag med ett liknande problem för min kärring fyller 60 år nu i början på juni. Och guldpriset är ju rekordhögt - så kan du tipsa mig lite så vore jag också tacksam.
Inlägg #4: Postat: 2010-05-14 22:34:00
GunnarL
Jag kom just nu på något! Min dotters sambos syster krångliga släktförhållanden fyllde nyligen 25 år. Hon fick i present något som kallades floating. Innebärande att man paketeras i varmt vatten inuti något som liknar en kista och ligger där och vaggas av vattnet. Hon blev fruktansvärt sjösjuk och spydde hela kvällen men tyckte ändå att det var en fin present.
Inlägg #5: Postat: 2010-05-15 01:34:00
sunny fri
Ett tipps som jag flitigt använder till barn o barnbarn är att köpa en upplevelse:inte en pryl. Prylar brukar de få nog ändå i vårt prylsamhälle.
Upplevelser finns i alla prislägen. Du skrev inte var du bor men min dotter o svärson brukar uppskatta en halv dag på Sturebadet här i Stockholm med olika massage o andra behandlingar.Bor du inte här kan du kombinera med en lite lyigt hotellnatt. En spahelg någon stans med eller utan dig? Teaterbiljetter? Oxå de kan kombineras med en hotell weekend för 2.Eller kanske bara en lite lyxig helgresa för 2?
Är hon den äventyrliga typen kan du boka ballongflygning eller bungyjump.Det finns flera sajter på nätet som "säljer" äventyr. När svärsonen fyllde 40 jag är medveten om att detta gäller en flicka på 20 bokade jag ett hästpaket nere i södra Sverige någonstans.Det ingick 2 hästar o 3 övernattningar längst vägen genom "vildmarken" i små stugor där all mat o annat stod klart när de kom ridande.Ved var inlagd:bara att tända brasan.Vid en liten sjö låg en kanot o väntade .Men då måste det vara en "hästflicka" du har. Hade du tänkt på längre resor hade du säkert redan bokat sådant men det finns 4 nära städer som är som allra vackrast nu på försommaren.Det är S:T Petersburg, Warzawa ,Prag och Berlin.Några dagar i en av de städerna tillsammans skulle kunna bli en upplevelse för livet.Men inte så billigt kanske?
Inlägg #6: Postat: 2010-05-15 01:44:00
sunny fri
Gunnar min vän:man måste nog acceptera att det finns kvinnor som inte bryr sig om smycken! Själv klarar jag inte ens av en vigselring utan bar den i en kedja runt halsen.Döttrarna min egen o min fosterdottertycker att pengar på sånt är totalt bortkastat.Den första reser hellre:Den andra forskar om jorderosion och är ofta ute på fältet som de senaste åren varit i Kina o Vietnam.Till vardags forskar hon i Leed i England.Är det något hon inte behöver i sina utgrävningar så är det "hindrande smycken" o båda flickorna reser ju runt på ställen där man helt enkelt blir rånad om man bär smycken.
Deras o min egen livsstil gör smycken onödiga för oss.
Inlägg #7: Postat: 2010-05-15 01:48:00
sunny fri
Gunnar:testa tipsen ovan du med! Jag skule jättegärna få en spahelg eler en teaterhelg.Men ballongflygnig o bungyjump utgår ju.Men weekendresor Gunnar.Det är grejen!
Inlägg #8: Postat: 2010-05-15 13:38:00
Leif-Arne
Jag kan bara uttala mig för min egen del och då har smycken alltid fungerat, även på kvinnor som sagt sig inte vara så mycket för sådana. Tidigare var jag god vän med en silversmed som gjorde kul prylar på beställning, en tös fick ett halssmycke i silver, med en bit polerad granit från sin uppväxtort. Fördelen med silver är precis som Gunnar skriver att man kan kosta på sig att beställa lite grövre grejjor. Men upplevelser och weekendresor är bra förslag det åxå. Yasuragi spa på Hasseludden är bra och rekommenderas, dit blev jag bjuden då jag fyllde år.
Inlägg #9: Postat: 2010-05-15 17:40:00
ingloz
När nu priset inte är avgörande så varför inte både och: En skön upplevelse är garanterat toppen, samt ett smycke som man kan plocka fram och glädjas åt när åren fått minnet av spa-upplevelsen att blekna ... Visst är det svårt att välja presenter. Man vill ju att det ska bli rätt. Har samma bekymmer som du. I år har jag hittills två stud-tjejer i närmaste släkten att klura ut något till. Funderar starkt på detta med spa som är så inne ... eller väldoft på flaska ett smycke ... eller ...
Inlägg #10: Postat: 2010-05-15 19:10:00
GunnarL
Det är egentligen omöjligt att ge tips, eftersom smaken är så olika och man måste känna personen i fråga. Men Ola, om jag förstått saken rätt så bor Du i Malmö. Ta med Dig tjejen över till Köpenhamn och strosa runt lite på stan. Sen tar ni bilen jag förutsätter att Du har tillgång till bil och kör i sakta mak Strandvejen upp till Helsingör - beundrande utsikten över sundet och alla de vackra villorna. I Helsingör checkar ni in på hotell Hamlet och så äter ni en räkfylld spätta med ett gott vitt vin på restaurang Ofelia fantastisk mat. Sen tar ni er uppför den sneda och vinda trappan och genom den likaledes sneda och vinda korridoren och tar ert rum i besittning. Hotellet är urgammalt jag gissar 1500-tal men mycket charmigt. Och sen går allt per automatik. Hon kommer aldrig att glömma detta!
Inlägg #11: Postat: 2010-05-15 19:37:00
Banestyrelsen
#10. Kan intyga att det är en utmärkt idé. Har hela släkten i Köpenhamn och längs Strandvejen så det har blivit många besök. Stranden i sig är dock inte att förglömma. Har ni inte bil så kan ni hoppa av tåget norr eller söder om Helsingör och ta en promenad längs vattnet. Louisiana och Kronborg är andra alternativ. Tågen opereras för info inte längre av Banestyrelsen, de har bytt namn till Banedanmark.
Inlägg #12: Postat: 2010-05-18 23:05:00
Karin Holmberg
Ett förstahandskontrakt kanske? Nu när priset inte spelade någon roll, menar jag. Får jag ett av dig nu? :-
Inlägg #13: Postat: 2010-05-25 20:03:00
olatidman
Karin- haha, nice try;

Tack för era tips!
Laddar...