Google avslöjat med att kartlägga privata nät

Den här tråden diskuterar artikeln Google avslöjat med att kartlägga privata nät.
Inlägg #1: Postat: 2010-04-30 11:28:00
Carlberg
Om man bortser från de uppenbart bländande problemen som nakenfoto så tycker jag att diskussionen bör gå vidare i varför man vill indexera folks trådlösa nätverk och mac-addresser och för vems räkning? När google introducerades på Amerikanska börsen var dom tvungna att säkerhetsrevideras av NSA om jag minns rätt. Är det möjlighet så att man springer deras säkerhetssystem ECHELONs ärende? Det var en debatt tidigare om hur man sparade alla individers sökningar i deras sökmotor. Vad händer när ens persons intellektuella och emotionella aktivitet indexeras, analyseras och ageras på? Orwells 1984 är en blek jämförelse. Som fredsaktivist på internet i ca 8 år kan man ju bara gissa hur mycket av det jag skrivit analyserats av någon AI eller tankesmedja. Vid något tillfälle så läste jag att ECHELON sägs ha 1000-tals sidor registrerade på internetanvändare. Jag undrar lite hur jag får möjligheten och kontrollera min akt hos dem som registrerar mitt agerande. SÄPO hade ju åtminstone tjänsten om utdrag...
Inlägg #2: Postat: 2010-04-30 11:40:00
Carlberg
En annan sida av det här är huruvida informationen sålts som industrispionage under paraplytermen Business Intelligence eller huruvida man har exploaterat Svenska politikers och deras hejdukars internetagerande sedan internets begynnelse. Är det månne möjligt att man håller Svenska politiken i intellektuellt skamgrepp?
Inlägg #3: Postat: 2010-04-30 23:01:00
Lars Nilsson
Kul. Till de tidigare redogjorda konspirationerna om CIA och judarna för 9/11, svininfluensabluffen och att USA stod bakom både Stalin och Hitler, kan nu artikelförfattaren lägga Google. Men jag saknar fortfarande en förklaring till askmolnen. Kolla för säkerhets skull med Carlberg. Han är inne på samma linje som Dig och enligt han själv är hans intressen bla "Propaganda och Psykologisk krigsföring, Psykadelia och ett och annat Psykbryt". Med hjälp av en sådan vän kan Du nog också förklara askmolnens "riktiga" syfte.
Inlägg #4: Postat: 2010-04-30 23:07:00
Thunder
CIA och judarna för 9/11?? Har du inte blandat ihop något nu? Eller kan du visa var artikelförfattaren skriver om det?
Inlägg #5: Postat: 2010-04-30 23:19:00
GunnarL
Hela den här artikeln får mig att tänka på ett gammalt TV-program med Galenskaparna: "När pappa kom ut naken ur duschen fick lillebror Manhattan en sån chock så han blev blind." Beträffande askmolnet så tror jag att det är den asatroende Thomas L Aabo som satt igång alltihop i hopp om att kunna åstadkomma Ragnarök - fast han tack och lov misslyckades. Det kan också varit någon vanlig isländsk bondjävel som var missnöjd med kilopriset på fårkött. Hur som helst vandrar vi vidare rätt in i en aldrig sinande högkojunktur - om vi nu bortser från grekerna. Förmodligen kommer de at sänka hela den finansiella världen. Men greker har alltid varit påhittiga - se bara på Sokrates, Platon, Aristoteles, m.fl, m.fl. m.fl.
Inlägg #6: Postat: 2010-05-02 00:42:00
mseder
Bra artikel Micke.

Och som vanligt så skrider samhällets grindvakter a lá Lars Nilsson till verket och fortfarande utan ett enda sakargument trots tjuriga kommentars-protester här på Sourze mot precis allt som inte stryker samhället medhårs.

Och Thunder, "Eller kan du visa var artikelförfattaren skriver om det? ". Helt korrekt noterat, men sånt här biter inte på troende.

Mats
Inlägg #7: Postat: 2010-05-02 09:17:00
RealEyesRealizeRealLies
Lars Nilsson: NIVÅ!!! Skärpning för h-vete!

-Det är den överlägsna tonen som avslöjar din totala okunnighet i frågan.
Inlägg #8: Postat: 2010-05-02 19:08:00
Carlberg
Blev lite sugen av att göra en alldeles sån där jättetråkig naken exposé av min egen kropp för att komma över övervakningskomplexet. I artikelform kanske man kan döpa den till Google.this :
Inlägg #9: Postat: 2010-05-02 20:37:00
Carlberg
Google.this: Länk: extrico.org
Laddar...