Valt inlägg:
Om man bortser från de uppenbart bländande problemen som nakenfoto så tycker jag att diskussionen bör gå vidare i varför man vill indexera folks trådlösa nätverk och mac-addresser och för vems räkning? När google introducerades på Amerikanska börsen var dom tvungna att säkerhetsrevideras av NSA om jag minns rätt. Är det möjlighet så att man springer deras säkerhetssystem ECHELONs ärende? Det var en debatt tidigare om hur man sparade alla individers sökningar i deras sökmotor. Vad händer när ens persons intellektuella och emotionella aktivitet indexeras, analyseras och ageras på? Orwells 1984 är en blek jämförelse. Som fredsaktivist på internet i ca 8 år kan man ju bara gissa hur mycket av det jag skrivit analyserats av någon AI eller tankesmedja. Vid något tillfälle så läste jag att ECHELON sägs ha 1000-tals sidor registrerade på internetanvändare. Jag undrar lite hur jag får möjligheten och kontrollera min akt hos dem som registrerar mitt agerande. SÄPO hade ju åtminstone tjänsten om utdrag...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?