Inlägg #1: Postat: 2010-04-29 15:00:00
|
Leif-Arne |
Kul med lite happenings. Man får bara hoppas att det inte ligger någon skum byggmästare bakom hjulet med fickorna fulla av luftfakturor ställda till Gtb:s kommun.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-05-01 17:39:00
|
Bitel E A B |
På Liseberg under dom senaste åren, så har det varit allt för många olyckor och olyckstillbud. Så därför så kommer jag aldrig att åka med göteborgshjulet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-05-02 11:25:00
|
Jan Olsson |
Är det inte samma Pariserhjul som stod på Stortorget i Malmö i vintras? - Skulle tro det - har svårt att förstå lönsamheten i det? - vet någon varför det heter PARISERHJUL? - Leif-Arnes farhågor kan kanske stillas vid kontakt med Malmö Kommun -
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-05-02 11:26:00
|
Jan Olsson |
Är det inte samma Pariserhjul som stod på Stortorget i Malmö i vintras? - Skulle tro det - har svårt att förstå lönsamheten i det? - vet någon varför det heter PARISERHJUL? - Leif-Arnes farhågor kan kanske stillas vid kontakt med Malmö Kommun -
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-05-02 12:26:00
|
Janne B |
Det fanns nog ett sådant hjul vid Världsutställningen i Paris ca år 1900 då även Eiffeltornet byggdes av en brobyggare....
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-05-02 12:49:00
|
Leif-Arne |
Det är br i Sverige ett sådnt hjul klls "Priserhjul", e.g. "Ferris wheel" på engelsk. Det först hjulet konstruerdes v George Ferris till världutställningen i Chicgo 1893.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-05-20 23:10:00
|
Eva |
När kan man få börja åka i det där hjulet det står ju bara stilla, nån som vet?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-05-26 19:33:00
|
Peter |
Det har varit premiär i helgen. Nu kan du åka Eva!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-06-04 09:43:00
|
Bente |
Bittel kan du simma är det nog ingen fara detta hjulet är väl väl förankrat men skulle det lossna rullar vi bara rätt i plurret för ett dopp vilket kanske skulle kunna vara svalkande en varm sommardag..
Leif Arne, Jan och Janne, Pariserhjul ja det heter det väl om det står i Paris eller på Liseberg också ja förstås men nä detta är ett mycket finare hjul det som kallas för Göteborgs hjulet. Fina gondoler med ac! Svårt att få lönsamhet ja det tror jag det kan vara, satt på gräset nedanför ett tag här om dagen och såg ingen åka... Fast sedan såg jag att det var några i iallafall, rutorna är ju tonade så man kan luras av det. Tack Leif Arne för dina fakta, intresangt och du har ju rätt i det Feeris weel ja jag tror att jag har hört det.
Tack Peter att du svarade Eva när jag är trög. Jag skrev ju om öppningen Länk: sourze.se Har ni åkt nu folkens eller finns det inplanerat som en somrig aktivitet? I alla fall ha en härlig gul och solig dag min vän, njut vårvärmen!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-06-04 09:44:00
|
Bente |
Bittel kan du simma är det nog ingen fara, detta hjulet är väl väl förankrat men skulle det lossna rullar vi bara rätt i plurret för ett dopp vilket kanske skulle kunna vara svalkande en varm sommardag..
Leif Arne, Jan och Janne, Pariserhjul ja det heter det väl om det står i Paris eller på Liseberg också ja förstås men nä detta är ett mycket finare hjul det som kallas för Göteborgs hjulet. Fina gondoler med ac! Svårt att få lönsamhet ja det tror jag det kan vara, satt på gräset nedanför ett tag här om dagen och såg ingen åka... Fast sedan såg jag att det var några i iallafall, rutorna är ju tonade så man kan luras av det. Tack Leif Arne för dina fakta, intresangt och du har ju rätt i det Feeris weel ja jag tror att jag har hört det.
Tack Peter att du svarade Eva när jag är trög. Jag skrev ju om öppningen Länk: sourze.se Har ni åkt nu folkens eller finns det inplanerat som en somrig aktivitet? I alla fall ha en härlig gul och solig dag min vän, njut vårvärmen!
|
|