Med antisemitismen som politiskt vapen

Den här tråden diskuterar artikeln Med antisemitismen som politiskt vapen.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2010-05-02 19:33:00
GunnarL
60/ CMO, Kommer Du ihåg för några år sen när jag uppmanade folk att tänka själva i stället för att hela tiden hänvisa till åsikter som andra gett uttryck för? I dag ser Du knappt en kommentar här på Sourze som inte hänvisar till någon "länk". "Länk", "länk", "länk" i det oändliga. Jag skrev redan då att det existerar hur många idiotiska åsikter som helst på nätet och att man alltid kan finna dem som stöder den åsikt man själv har för tillfället - hur sjuk den än må vara. Jag tycker att alla hänvisningar till länkar skulle förbjudas och att var och en i stället skulle skriva ned vad han/hon själv tycker. Då blir det ju ett kommentatorsforum för folks åsikter -inte ett forum där man redovisar vad andra har för åsikter. För övrigt håller jag med Dig om att C-O borde koncentrera sig på att hålla den här sidan ren från extremister och sluta jaga katolska kyrkan. Det är ju en uppgift som ligger inom hans ansvarsområde och där han t.o.m. har en möjlighet att lyckas.
Inlägg #62: Postat: 2010-05-02 20:21:00
Leif Erlingsson
Lasse Wilhelmson #59: "eftersom Sionismen som jag skall skriva mer om är vår tids dominerande ideologi och som sådan har en förödande och destruktiv inverkan på mänskligheten, värre och mer omfattande än tidigare Nazismen. MVH Lasse W" Jag instämmer. Vi ser ryggradsreflexen att ropa på ingripande, å ena sidan, och å andra sidan önskan att hela sprickorna mellan människorna - att förstå varför vi inte förstått varandra. En korrekt nomenklatura - en elit - som utestänger kännande, tänkande människor från dialog p.g.a. bristande ideologisk renhet är mycket osunt, och som du skriver, värre och mer omfattande än tidigare Nazismen.
Inlägg #63: Postat: 2010-05-02 20:22:00
Dag Nilsson
De mest extrema - och sant skrämmande - uttalanden jag finner i denna serie inlägg, är de höjda rösterna på censur. I Sverige! Det är viktigt att sådana kommentarer inte avlägsnas, eftersom de så tydligt avslöjar vad jag och många med mig kämpar emot. Rädda människor kan tappa omdömet. Men de med normal mognadsgrad blir inte försänkta i vanmakt eller liknande viljelöst tillstånd på grund av att det förekommer länkar. De kan säkerligen skilja ut vad de vill ta till sig respektive avstå ifrån alldeles på egen hand. Utan att ha GunnarL och CMO som förmyndare!
Inlägg #64: Postat: 2010-05-02 20:53:00
GunnarL
64/ Släpp dårarna lös - det är vår!
Inlägg #65: Postat: 2010-05-02 22:41:00
cmologgad
Leif, oroa dig inte, du, Nasse Wilhelmsson och era meningsfränder får gotta er hur mycket ni vill i era "analyser" av sionismen, era "bevis" på att Israel låg bakom 9/11 och era kommunikationer med diverse utomjordingar. Jag ser bara helst att ni inte gör det här. Men om Sourze redaktion vill att nät-tidningen ska bli en tummelplats för er aparta sort så är det deras rätt och beslut. Jag ser personligen helst att Sourze sällar sig till de mer seriösa delarna av media som drar en tydlig publicistisk gräns en bit högre upp.
Inlägg #66: Postat: 2010-05-02 23:10:00
Leif Erlingsson
cmologgad #66: Självklart föredrar du det.
Inlägg #67: Postat: 2010-05-03 10:42:00
Babol54
cmologgad: mobbing kan knappast kallas seriöst. I min värld finns det ingenting som kan rättfärdiga mobbing!
Inlägg #68: Postat: 2010-05-03 12:21:00
Anders Püschel
#11 Herzl utmärktes inte av någon tolerans eller humanism, i alla fall inte vad gällde Palestinas infödda befolkning, som han ville "förflytta", d v s fördriva. Detta finns om inte annat belagt i hans dagböcker.
Inlägg #69: Postat: 2010-05-03 15:13:00
LJOhn
"Rädslan för att offentligt bli kallad för antisemit gör att många skribenter frivilligt avstår från att kritisera Israel, judendomen och sionismen"
Det blev visst tokfel redan i början.
Ännu en som hatar judar mer än något annat.
Hellre en fattig ärlig jude som vän än 100 rika muslimer..
Helt baserat på egna erfarenheter.
Efter att ha läst på i div muslimska skrifter så inser vilka som ser sig själva som det Nya Herrefolket.
Och Väst duckar...
Untergang des Abendlandes är nära
Inlägg #70: Postat: 2010-05-03 16:25:00
Dag Nilsson
LJOhn, mönstret är tydligt. Ännu en - eller samma - irriterare helt utan sakliga argument. Givetvis lika anonym här som alienerad inför sig själv. Med grundlösa påståenden typ skyldig via association. Att du orkar sälja dig. Överallt där ordet Israel eller USA förkommer i det minsta negativa sammanhang dyker du och dina kollegor upp. Det är uppenbart att ni organiserat agerar vakthundar. Och det är djävligt obehagligt, eftersom det är demokrati och människors lika värde som angrips.
Inlägg #71: Postat: 2010-05-03 16:47:00
LJohn
"Människors lika värde" är en lika meningslös som vacker floskel som i sossesverige nästan upphöjts till lag..
När kommunalrådet får sin 2:a stroke efter för många skattebetalda middagar med avec kan jag lova att han för det är vanligen en sån sätter ett enormt mycket högre värde på en bra medicinare än en A-lagare..
Bara ett enkelt exempel.
Inlägg #72: Postat: 2010-05-03 21:18:00
open minded

när du talar om utomjordingar så har du kabbalah som även där är länkad till judisk tro. DE TROR PÅ UTOMJORDINGAR UTOMJORDINGAR ÄR DERAS TRO
babylon kommer att falla vare sig du vill eller inte cmo och du kommer att falla med dem. har du inte märkt utvecklingen redan.
börjar nog bli hett om öronen för alla semiter verkar det som,för alla börjar bli mer och mer desperata. För förr eller senare kommer ju sanningen fram och den är på väg med stormsteg.
Inlägg #73: Postat: 2010-05-03 21:45:00
Leif Erlingsson
open minded #73: Mer rädsla tror jag inte hjälper här, även om jag uppskattar din tanke. Djupast tror jag spelet vi kallar livet handlar om att upptäcka vilka vi själva verkligen är. Frimod och att öppna upp hjälper oss här. Allt gott, Leif
Inlägg #74: Postat: 2010-05-04 04:27:00
cmologgad
#73 "Dont be so open minded that your brain falls out" brukar man säga. Men det gäller inte i det här fallet, eftersom alla inser att det är försent att komma med sådana varningar.
Inlägg #75: Postat: 2010-05-04 18:44:00
Leif Erlingsson
Kommentarstråden illustrerar väl det artikeln hävdar plus vad Lasse W påpekar i kommentar #32 och #59 - den förödande och destruktiva inverkan detta vapen har, genom att trycka ned och trampa på uttryck för eget tänkande och fundering. Sionismens förmenta försvarare är det som har illustrerat denna negativa inverkan. Som sig bör. Ser att Lasse har lagt ut en ny text, Länk: sourze.se . Leif
Inlägg #76: Postat: 2010-05-04 20:08:00
Dag Nilsson
Hej LJohn! Här ger du ett tydligt och bra exempel på hur penningfrälsta mammondrängar tänker. Om man får en stroke behöver man behandlas av en bra medicinare. Helt rätt. Det håller jag med om. Men du tycks kunna tänka dig att ta emot hjälp av vem som helst bara han är rik och väl ansedd. Varför inte en välbärgad finansiell operatör? Huvudsaken han inte är A-lagare.
Nu är jag ingen sosse, men till deras fördel hörde i varje fall förr, att de sörjde för en god och tillgänglig akutsjukvård för alla människor. Din stroke behandlas utan att du kan styrka giltig försäkring. I ditt idealrike kanske de flesta läkare väljer plastikkirugi och tjänar tredubbelt där, istället för att slita med nattjourer till sämre pengar. Fast kanske får man upp den nedfallna ansiktshalvan på plastiken och då blir nyllet åter gångbart på marknaden. Vad gör det om hälften är kvaddat under skallbenet. Det är ändå på det yttre som det kommer an.
Inlägg #77: Postat: 2010-05-04 22:11:00
open minded
leif..hela systemet är uppbyggt på rädsla och skrämselpropaganda. Rädsla är lättaste sättet att styra ett folk om du inte va medveten om det. jag skriver inte saker för att skapa rädsla utan för att folk ska öppna upp ögonen för saker som sker och är.
jag fick mitt svar som jag ville ha nu vet jag vad cmo står för.
Cmo på vilket sätt skulle det vara för sent?

Hela den här antisemit grejjen är ju helt löjlig eller är den.
Värför har skapat ordet antisemit för skaffa fiender kanske?
de har skapat ord för hat emot dem men värför hatas de egentligen.Anti-Judaism,Antisemitic canard,Antisemitism
hur långt tillbaka går hatet? vad ligger bakom hatet?
Det är sånt förbannat mycke snack om just den här människan,rasen,religionen,makten,ondskan.
de får inte hatas men de får hata,betyder det att de är genom onda då?
Det är bara en tidsfråga innan alla ser igenom deras lilla fasad de byggt upp.
Det är som en sekt. vad är deras plan?
vad står de för?

"Jewish world domination
See also: Zionist Occupation Government, Andinia Plan, Jewish lobby, Holocaust denial, Blood libel against Jews, Well poisoning, Jewish deicide, Judaeo-Masonic conspiracy theory, and Antisemitic canard
Länk: en.wikipedia.orgs"
Inlägg #78: Postat: 2010-05-04 23:09:00
cmologgad
#78 Självförvållad lyteskomik.
Inlägg #79: Postat: 2010-05-04 23:32:00
open minded
förmodligen...
Inlägg #80: Postat: 2010-05-05 11:38:00
Rehnberg
Bra artikel. Har inget mer att tillägga.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...