|
Inlägg #1: Postat: 2010-04-16 06:57:00
|
|
marcus.borg |
Läsarstatistiken på mina Newsmill-artiklar har ändrats den senaste tiden. Artiklar som tidigare hade över 10.000 samt de som hade flera tusen har minskat till drygt tusen läsare eller till under tusen. Skulle tippa på att man kapat läsarstatistiken med runt 90 . Undrar om det gäller bara några användare eller alla. Vad skulle syftet kunna vara? Lär ju märkas.
Newsmill nekar även artiklar ofta på vaga grunder. Newsmill är mer än tidning än något annat. De bestämmer vilka artiklar som ska komma in, vilka ämnen som ska synas och vilka artiklar man ska lyfta fram eller gömma undan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-04-16 09:23:00
|
|
Bizon |
Läsarstatistiken är ett knepigt kapitel - jag har råkat ut för samma sak. Allt verkar hänga samman med hur läsarräkneverket är konstruerat och inte hur många läsare det faktiskt varit. Det handlar enligt den förklaring jag fått om "sidvisning" och hur många sidor respektive inlagd text innehåller. Då räkneverket ställs in att bara räkna den första öppnade sidan får man en bättre överblick och framför allt inte en glädjemätare. Du kan ju höra med Newsmill om dom gjort någon korrigering. Detta är ett känsligt område för de sajter som gärna vill visa på stor läsekrets - då jag en gång påtalade fenomenet var det på håret att jag blev lagförd för förtal - men felet rättades till på den sajten – åtminstone jag vill har korrekta siffror.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-04-16 11:04:00
|
|
Oompa Loompa |
Bizon, förstör inte det här med tråkiga icke-konspiratoriska förklaringar nu när Fredrik och Marcus äntligen lyckats hitta en ursäkt att spela martyrer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-04-16 11:29:00
|
|
Lars Nilsson |
Det är lätt att se åt vilket håll Rosvalls nya konspiration leder. "Bonnier", lika med judar, lika med 9/11, lika med Bush, lika med CIA, lika med strypa "sanningen". Nu väntar vi bara på avslöjandet av den i ledningen på Newsmill som har ett judiskt namn. Då är beviskedjan övertygande för den USA/judiska maffia som förföljer stackars Rosvall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-04-16 11:50:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Haha, Lars Nilsson, härliga slutledningar där. Sedan när går det inte att granska Bonnierkoncernens monopolaspirationer utan att bli kallad anitsemit? Jag kan göra dig besviken genom att berätta att några av mina bästa vänner är judar och personer med intresse för det judisk tro och tradition. Själv har jag bland annat läst Judaistik i Lund och besöker jag gärna synagogan. Som troende och med ett intresse för de ursprungliga judiska och kristna traditionerna funderar jag ibland rentav på att konvertera.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-04-16 12:09:00
|
|
Lars Nilsson |
#5. Ja, att 9/11-konspiratörerna tar med judarna och Israel i sina teorier är väl en konspiration som bara jag har hittat på. Det har väl Rosvall aldrig hört talas om.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-04-16 12:16:00
|
|
Lars Nilsson |
#5. Att sedan Rosvall studerat det okulta på universitetsnivå, förvånar säker ingen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-04-16 12:23:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Haha, sköna inlägg Lars. Italiens f.d. president Francesco Cossiga hävdar att det i de europeiska underrättelsetjänsterna är välkänt att 9/11-attackerna organiserades via CIA och Mossad men det får än så länge stå för honom. Dock hade han ju rätt när han avslöjade Operation Gladio. Har du mer info som du vill dela med dig av så kan du väl göra det! Sist jag kollade så hamnade Judaistik under Teologi.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-04-16 13:04:00
|
|
Lars Nilsson |
#8. Trevligt att Du är på gott humör och har humor. Tyvärr märks det sällan i Dina artiklar. Fast vid närmare eftertanke kanske det inte gör det i mina. Heller!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-04-16 13:10:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Tack för att du följer det jag skriver. Jag kan inte låta bli att tycka att ett ämne är allvarligt som kostat miljontals människor livet. Ledsen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-04-17 00:22:00
|
|
mseder |
Lars m.fl. har tyvärr inte så mycket egna åsikter. De följer vad som blommar upp i mainstremamedia och tackar och bugar.
Varje maktfaktor i samhället ska granskas. Fredrik har inte på något sätt gjort annat än att ifrågasätta Bonnier. Men eftersom detta tär hårt på de som är systemberoende så finns inget annat för dem att ta till än att förvanska det till något annat.
Alltså, samma retorik som auktoriteterna inom media gör. Fortfarande utan verklighetsförankring, men det spelar ingen roll för de som söker åsikter före sanning. För min del så är mediakonglomerat och försvar av systemet så förutsägbara att det går att skriva barnböcker om det.
Fredrik, jag har liknande erfarenheter som du men är i ett research-läge kring detta och hoppas kunna återkomma.
Alla sådana här maktkonglomerat spricker för eller senare så det är bara att se framtiden an.
Och Fredrik "Jag kan inte låta bli att tycka att ett ämne är allvarligt som kostat miljontals människor livet. Ledsen. "
Såna fakta biter sällan på de som är ideologiskt styrda.
Tack för en bra artikel.
Mats
Länk: klarsikt.humancreations.se
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-04-17 04:14:00
|
|
cmologgad |
All heder åt Newsmill som håller rent från de värsta tok-artiklarna från Rosvall, Borg, Delavante, Sederholm och allt vad de heter. Aldrig förr i världshistorien har så mycket dumheter publicerats. Vill vi ha reda på vad konspirationstollarnas och allsköns rymdödledyrkare har på hjärtat kan vi besöka deras egna webplatser. De finns all anledning att inte ge dem gratisreklam och utrymme på siter som vill framstå som någorlunda seriösa och verklighetsförankrade.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-04-17 12:34:00
|
|
mseder |
Ja just det, en till liten system-renhållningsarbetare. Fortfarande utan argument eller egna åsikter. Bara de andra som är jäääättedumma.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-04-17 19:53:00
|
|
cmologgad |
Jag liksom många andra har försökt att tala förstånd dina gelikar. Länk: sourze.se Det kan man hålla på med tills korna kommer hem, ni är inte mottagliga för vetenskapliga, verklighetsanknutna resonemang. Ni är helt enkelt inte förmögna till rationellt, logiskt tänkande eller tillämpade av Occams rakkniv. Jag personligen höll nog på i cirka fem år att försöka diskutera sakligt med er, sen gav jag upp. Ni får hålla på bäst ni vill men ingen har någon som helst skyldighet att publicera era fantasier.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-04-17 22:07:00
|
|
Jocke-utsourzad |
12 Visst. Men Newsmills kvinnliga redaktör har i sin blogg skrivit: "Vi skiter i männen." Så nära könsfascism som man kan komma!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-04-18 01:09:00
|
|
mseder |
cmologgad. Du skriver: "Jag liksom många andra har försökt att tala förstånd dina gelikar. Det kan man hålla på med tills korna kommer hem, ni är inte mottagliga för vetenskapliga, verklighetsanknutna resonemang. " Jag vet inte vilka du pratat med, jag står för mig själv. Dessutom så är de flesta av de diskussioner jag sett inte alls på det sättet. Tvärtom, när man synar de vetenskapliga "motbevis" som läggs fram så visar det sig att de främst är framplockade för att gynna er tro, snarare än att de bestyrker något till er fördel. Fredriks artikel, liksom de jag själv har skrivit är grundade på vederhäftiga fakta och hitills har jag inte haft någon dialog där någon kunnat lägga fram adekvata motfakta. Vetenskapen gynnar de dina enbart så länge de bestyrker er tes. När de går emot er, så betyder de ingenting, så detta snack om vetenskap är enbart retorik. Det luktar VoF lång väg. Mats
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-04-18 01:13:00
|
|
mseder |
Och, hela den här inställningen om att vissa ämnen ska tystas ner passar bättre i nån diktatorisk bananrepublik. Jag kan inte förstå hur man, när man vuxit upp i ett land med någorlunda demokrati, kan återfalla i en närmast fascistisk inställning till forskning och tankar som inte klingar med gällande normer. Mats
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-04-18 01:15:00
|
|
mseder |
Jocke. Din ilska gentemot kvinnor som du lättar på här på Sourze till och från borde du kika närmare på. Lycka till
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-04-18 02:34:00
|
|
cmologgad |
Mer "vederhäftiga fakta" finns här för den som undrar vad Herr Sederholm avser med det uttrycket: Länk: sederholm.nu
I en demokrati får den som äger och driver en nätpublikation avgöra vad som ska publiceras i den vare sig det är vaken.se, sederholm.nu eller Newsmill. Lär dig det och kom inte gnällande så fort du "drabbas" av redaktörer som inte vill publicera vad för tok som helst.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-04-18 03:14:00
|
|
mseder |
Ja och du fortsätter att smita runt sakinnehåll i artiklar, ungefär som jag redan skrev i föregående inlägg. Att rata sådant som inte direkt passar den vetenskapstroende, vittnar endast som en ganska så snäv livssyn. Du skriver: "I en demokrati får den som äger och driver en nätpublikation avgöra vad som ska publiceras i den vare sig det är vaken.se, sederholm.nu eller Newsmill." Newsmill anser sig ha en sida där man kan skriva om allt och där läsaren vet mest. Och ifall man då konsekvent filtrerar bort obekväma åsikter så är det som jag sa, en släng av fascism. Du generaliserar och slingrar dig som en mask runt en metkrok, precis som de flesta med dina åsikter gör.
|
| |