Är MP ett oseriöst parti?

Den här tråden diskuterar artikeln Är MP ett oseriöst parti?.
Inlägg #1: Postat: 2010-04-03 10:18:00
Lars Nilsson
En undersökning nyligen visar att om de rödgröna vinner valet föredrar Sveriges företagare Wetterstrand som statsminister istället Sahlin. Men det kanske säger mer om Sahlin än Wetterstrand. Att Wetterstrand, som person, går hem i både koja och slott är inte helt förvånande även om man bortser från den dåliga konkurrensen bland övriga ledare inom de rödgröna. Hon har en förmåga att låta övertygande, men det betyder inte att hon har rätt.
Inlägg #2: Postat: 2010-04-04 16:25:00
GunnarL
Som svar på rubrikens fråga "Är MP ett oseriöst parti" tycker jag att svaret är JA! Att övriga partier också har stora brister är en klen tröst.
Inlägg #3: Postat: 2010-04-04 16:34:00
GunnarL
Jag glömde att påpeka att jag alltid finner Lars Nilssons artiklar högst läsvärda, även om han på sistone slarvat lite med korrekturläsningen. Även om jag inte så ofta delar Nilssons åsikter skrivs artiklarna alltid ur ett såväl kunnigt som humoristiskt perspektiv, och det uppskattar jag.
Inlägg #4: Postat: 2010-04-04 20:12:00
Lars Nilsson
#3. Tack Gunnar L. Ja, jag vet att jag slarvar med korrekturläsningen. Det har väl med åldern att göra. Antar jag.
Inlägg #5: Postat: 2010-04-04 21:41:00
Lars Nilsson
Kan möjligen den varsamma behandlingen i media av MP har något att göra med partiets överrepresentation bland journalisterna? Länk: svd.se
Inlägg #6: Postat: 2010-04-04 21:44:00
Lars Nilsson
Den enda verkligt kritiska intervju jag läst med Wetterstrand är den i senaste numret av NEO. Och när hon får lite kluriga frågor svänger hon sig rejält och yrar bla om huruvida hon skall svara som privatperson eller som partirepresentant. Slå in NEO på nätet och läs själv.
Inlägg #7: Postat: 2010-04-06 15:25:00
LJohn
Apropå konkurrensen mellan Wetterstrand och Sahlin som W vinner:
Alternativet "Ingendera" fanns ju inte som svarsalternativ!
Talesättet "I de blindas rike är den enögde kung" stämmer väl..
Inlägg #8: Postat: 2010-04-18 11:56:00
Jocke-outsourzad
Snyft...avslutningen...Ja man blir nästan rörd! Det är väl inte ett fejkat begravningstal? Så här lät det iaf inte för några år sedan hos författaren. Kan man skönja en viss påverkan från undertecknads idoga indoktrineringsförsök, om vikten av miljöfrågor?
För det är där partiets legitimitet finns, oavsett några mer eller mindre tokiga infall, som kanske ändå behövde lyftas fram? För att kunna avfärdas därefter? Nej, den stora nackdelen med MP är dess enorma fjäsk inför statsfeministiska enkönade diktat! Och eftersom jag nyligen här beskyllts för "ilska mot kvinnor", så vet de som följt mig att min ilska i detta fall nästan utelslutande riktats mot MP:s manliga och malliga fjäskpellar och feminissar: Gahrton, Schlaug och nu Eriksson. MP saknar som de andra partierna manlig demokratisk legitimitet. Färre män kommer att rösta på dem.
Men tack Lars N, en bra politisk analys på slutet. Och du är nog i alla fall en miljövän du med, på gång i alla fall! En mänsklig skyldighet faktiskt. Grenen vi alla sitter på.
Inlägg #9: Postat: 2010-08-05 10:27:00
raphaelmabo
Jag tycker faktiskt det är bra med avkönade personnummer. Det finnsmänniskor som inte har ett kön, eller egentligen har två kön. Alltså de är födda med dubbla könsdelar. Så vilket kön ska man sätta på dem? Tidigare så var dessa inte accepterade så läkare opererade eller använde hormonbehandling för att välja ett av könen. I dag börjar man allt mer se dessa försök att bestämma ett särskilt kön som ett missgrepp. Det finns även människor som biologiskt har ett kön men psykologiskt känner sig som ett annat kön. Dessa diskrimineras av könsbundna personnummer. Så det finns fördelar med avkönade personnummer, det är knappast ett ogenomtänkt förslag.
Laddar...