Bottenbetyg till SVT:s OS-sändningar

Den här tråden diskuterar artikeln Bottenbetyg till SVT:s OS-sändningar.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-02-26 13:56:00
LJohn
OS?
Who cares???
Inlägg #2: Postat: 2010-02-26 15:15:00
Carl Olof
LJohn, tja, rätt många care, vågar jag lova. Men vore det inte så, borde ju verkligen inte SVT 1 och 2 mfl ta upp hela sina kanaler för detta. Och, kanske skulle även du bry dig lite mer om du gavs chansen att fatta så fort du kommer in i en OS-sändning.
Inlägg #3: Postat: 2010-02-26 19:12:00
George Debaly
Carl Olof Schlyter Jag håller med dig, med det tillägget att det är ett problem som genomsyrar så gott som all sportjournalistik. Man greppar tag i en tidning och får läsa något i stil med "Tjommen är nu klar för EM, hans klubb har signalerat att de släpper honom till landslaget redan i maj... bla bla". Vem är Tjommen? Vilken sport handlar det om? Vad är det för ett EM som omnämns? M a o total hemmablindhet och ett stort irritationsmoment för oss som inte är "sportfånar".
Inlägg #4: Postat: 2010-02-26 19:24:00
LJohn
Det jag sett av OS är de sekunder som skymtat förbi när jag slagit på TV:n och "fel" startkanal varit inställd.
TV1 tycks ju knappast ha sysslat med annat?
"Sport" tävlar med politiker i att trycka ur sig flest floskler på kortast tid..
Själv kör jag mc har nåt halvdussin på somrarna och renoverar på vintrarna. Och jag är BRA på det! Lämnar bara bort de jobb som kräver spec maskiner.
"Glo på sport" anser jag vara varken bildande eller utvecklande, bara tidsförstörande.
Så fortfarande, who cares about "sport"???
Inlägg #5: Postat: 2010-02-26 20:06:00
Utforskaren
George jag håller med dig, att de nämner namn på person som man aldrig har hört talas om och så nämner de inte vilken sportgren, detta är mycket vanligt som man blir lindrigt sagt irriterad utav. Vissa sk sportgrenar handlar inte om sport utan mer om akrobatik och liknande som hör hemma på cirkus. skateboard vad fan är det för något lika dumt som korgboll och dessa nätsporter vollyboll tennis blaha, blaha. Jag föredrar specifika koncentrationssporter likt Snooker, Bowl, Bowling och Curling som nästan aldrig ger garantier på förhand vem som ska vinna.
Inlägg #6: Postat: 2010-02-27 10:04:00
jimpah
Håller inte med alls faktiskt. SVTs sändningar under detta OS har jag funnit mycket roande, det är bra blandning av saklig kunnighet och lite humor som kryddar till det. De få gånger jag faktiskt har slängt ett öga på andra sändningar än just ishockeyn så har jag inte haft några som helst problem att förstå vad det gäller.
Inlägg #7: Postat: 2010-02-27 11:10:00
George Debaly
Jag är väl antagligen något av en nostalgiker-stofil. Jag minns den tiden när man kunde slå på TV:n och få höra en vänlig röst som sa något i stil med: "Och för nytillkomna tittare vill vi tala om att ni tittar på andra perioden av ishockeymatchen Tjeckoslovakien - Västtyskland där ställningen är 5-1 till Tjeckoslovakien". Det är aldrig fel att vara tydlig.
Inlägg #8: Postat: 2010-02-27 14:43:00
mada
Kunskapskanalen. OS där också. Puh. Är det rimligt? Möjligen borde de som kräver att få veta något om den sport mm som just nu pågår där ha en chans?
Icke, sa´Nicke.Och hur många svenskar sitter uppe hela natten? Och sedan på dagen också. OK 420.00 arbetslösa, kanske dom?
En kanal, allt där borde räcka.
Inlägg #9: Postat: 2010-02-27 17:17:00
Lars Nilsson
Idag kl 17.00 har obegåvningsreserven på SVT verkligen slagit till. SVT1 visar OS, SVT2 visar bandy och Kunskaps!kanalen visar handboll. Men som intellektuellt?alibi visar man senare i kväll uttagningen till Melodifestivalen. Ett riktigt lördagsmys med andra ord. Förmodligen dessutom helt i linje med vad majoriteten av svenska folket efterfrågar. Man behöver inte vara elitist för att undra hur det verkligen står till inne i huvudet på några miljoner svenskar.
Inlägg #10: Postat: 2010-02-27 17:47:00
Utforskaren
Lars N. du har väl hört begreppet "skådespel åt folket" för att lugna ner alla missnöjesyttringar, men du har tydligen missat detta?
Inlägg #11: Postat: 2010-02-27 18:56:00
Lars Nilsson
Läste för ett tag sedan Bobo Karlssons bok "Urban Safari". Författaren har tillbringat större delen av sitt liv i storstäder utomlands. Han förundras alltid när han kommer hem till Sverige om hur provinciella vi är. Aktuella händelser i världen som krig, katastrofer, presidenter som skjuts, regeringar som avgår i andra länder mm tror han skall toppa löpsedlarna. Och vad möts han av? Jo, KICKI DANIELSSON HUS MÖGELSKADAT. Och faktiskt, förvånansvärt många engagerar sig dessutom i sånt skit.
Inlägg #12: Postat: 2010-02-27 19:47:00
Jocke-sourzial
9/11 Dom är kanske mögelskadade, dom miljoner svenskarna, i huvudet? Och Kicki får agera pilotfall? Ja bara en teori... Men vem bestämmer? Indirekt? Jo den politik som är värd namnet...
Själv är jag helt ansvarslös, som ej på plats i paradiset.
Inlägg #13: Postat: 2010-02-28 00:10:00
GunnarL
Jag som är väldigt idrottsintresserad skulle bli oerhört irriterad om reportrarna skulle börja gå igenom alla detaljerade regler under sändningarna. Det skulle vara ungefär som att varje bok man läser skulle inledas med en förklaring av hur alfabetet är uppbyggt. Däremot tycker jag att en del av komentatorerna uppvisar en hög grad av begynnande senildemens med massor av felsägningar - men det är en annan sak.
Inlägg #14: Postat: 2010-02-28 00:14:00
GunnarL
9 Lars Nilsson kan väl i avsaknad av idrottsintresse ägna sig åt att läsa Expressen och Aftonbladet - något jag förstått att han vanligtvis ägnar sig åt. Bara så att hans intellektuella talanger får en chans att hamna på en lagom nivå.
Inlägg #15: Postat: 2010-02-28 00:16:00
GunnarL
11/ Bobo Karlsson? Vem kan denne allvetare vara? Och varför stannar han inte kvar i storstäder utomlands när allting är så mycket bättre där än här hemma? Fast i sak kan jag hålla med om löpsedlarnas idioti! Personligen läser jag aldrig en kvällstidning.
Inlägg #16: Postat: 2010-02-28 10:47:00
Lars Nilsson
#15. Nej,varför läsa något överhuvudtaget när tre statliga kanaler samtidigt visar sport och som därefter följs av uttagningen till Melodifestivalen. Det är naturligtvis slöseri med tid.
Inlägg #17: Postat: 2010-02-28 10:49:00
Lars Nilsson
Det är väl därför Du inte vet vem Bobo Karlsson är.
Inlägg #18: Postat: 2010-02-28 13:55:00
Unto S
Vad är alternativet? Amerikanskt skräp i kommersiella kanaler? Ska det vara amerikanskt så vill jag hellre se Lindsey Vonn, Julia Mancuso och Bode Miller i sändningar från Vinter-OS utan reklampauser. För oss OS-intresserade är det skönt att slippa de irriterande reklampauserna som alternativt i kommersiella kanalerna skulle bli följden. Sändningarna från OS i Vancouver var en bra satsning från SVT:s sida, tack.
Inlägg #19: Postat: 2010-02-28 14:37:00
GunnarL
17/ Nu vet jag vem Bobo Karlsson är. Jag måste dock erkänna att resejournalistik aldrig lockat mig särskilt mycket. Däremot läser jag mycket skönlitteratur.
Inlägg #20: Postat: 2010-02-28 14:39:00
GunnarL
18/ Helt rätt Unto! SVT sänder 700 timmar reklamfritt från OS, vilket varit en bra satsning. Om samma sändningar skulle skett på någon av reklamkanalerna hade de tagit minst 900 timmar med tanke på all usel reklam som skulle klämts in.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...